Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Application for 5th Grade Students' Vocabulary Learning: Interactive Word Wall Technique and Portfolio Creation

Yıl 2021, , 40 - 59, 30.06.2021
https://doi.org/10.52974/jena.895884

Öz

The main purpose of language teaching is to communicate with individuals in front of us. At this point, the vocabulary of the individual becomes important. Vocabulary teaching continues from the birth of the individuals until the end of their life. The vocabulary that developed randomly in the family and the immediate environment until starting school continues both intentionally and randomly with education. The size of vocabulary is closely related to the comprehension and expression skills of individuals. The vocabulary possessed by the individual has an important place both in school and in all areas of life. Therefore, the aim of this study conducted with 5th grade students is to determine the effect of creating a portfolio from interactive word wall technique activities on 5th grade students' Turkish lesson vocabulary learning. The research is a qualitative case study. The study group of the research consists of 37 students attending the 5th grade. This application with 5th graders was carried out for 8 weeks with one class hour per week. Students created portfolio files from the activities they did in the application. Reflective diaries and observation notes were used as data collection tools and the data obtained were analyzed using content analysis method. According to the results of the study, it was determined that the interactive word wall technique and creating a portfolio increase student success and learning retention in vocabulary teaching.

Kaynakça

  • Açık Önkaş, N. (2010). Ana dili öğretimine yeni yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ilke), 24.
  • Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Pegem Akademi.
  • Alramadhanı, M, Şahi̇n, S. (2018). Sosyal ağlarda elektronik öğrenci ürün dosyası kullanımının incelenmesi: Yükseköğretimde bir durum çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 31-58.
  • Alıcı, D. (2008). Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. İçinde S. Tekindal (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Akgün, E, Şahi̇n Kölemen, C. (2020). E-portfolyo oluşturmanın öğrencinin akademik öz düzenleme becerisine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 117-140.
  • Anagün, Ş, Atalay, N ve Kandemir, C. (2018). E-portfolio implementation experiences of prospective primary school teachers. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(2), 102-124.
  • Atılgan, H. (2007). Değerlendirme ve not verme. İçinde H. Atılgan (Ed.) Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı Yayıncılık.
  • Aydın, F. (2010). Sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki “portfolyo” uygulamalarına ilişkin görüşleri (İstanbul örneği). E-Journal of New World Sciences Academy, 5(4).
  • Aydın, İ. ve Aydın, G. (2020). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı bağlamında 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığına yönelik etkinliklerin sözcük öğretimi açısından incelenmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 10(1), 1-23.
  • Aydın, F. ve Kocalar, A. (2014). Coğrafya bölümü öğrencilerinin portfolyo değerlendirmeye ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 0(30).
  • Bedir, A, Türkoğuz, S ve Polat, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme yöntemine yönelik görüşleri. Celal Bayar University Journal of Science, 6(2), 73-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir ve Mesut Bütün). Siyasal Kitapevi.
  • Cronsberry, J. (2004). Word walls: A support for literacy in secondary school classrooms. http://curriculum.org/storage/258/1334340769/World_Walls_A_Support_for_Literacy_in_Secondary_School_Classrooms.pdf
  • Dilidüzgün, Ş. (2014). Türkçe öğretiminde sözcük öğretme yöntemlerinin yeterliliği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 233-258.
  • Di̇rekci̇, B, Akbulut, S, Şi̇mşek, B. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) ve ortaokul Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık becerileri bağlamında incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 797-813.
  • Duran, E. ve Öztürk, E. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme. İçinde H. Akyol ve A. Şahin (Ed.) Türkçe öğretimi. Pegem Akademi.
  • Fidan, M. (2019). 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki dinleme etkinliklerinin kelime öğretim yöntemleri bakımından incelenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 462-472.
  • Göçer, A. (2018). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2019). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
  • Henrichs, E. L. (2011). Interactive word walls and student perceptions of vocabulary [Unpublished master's thesis]. Texas State University.
  • Hooper, J. ve Harmon J. (2015). The many faces of word walls in middle school science classrooms: Variability in function and content. Science Scope, 38(6), 54-59.
  • Jackson, J., K. (2014). İnteractive, conceptual word walls: Transforming content vocabulary instruction one word at a time. İnternational Research in Education, 2(1).
  • Jackson, J., ve Durham, A. (2016). Methods & strategies: Put your walls to work. Science and Children, 54(3), 78-84.
  • Jasmine, J. ve Schiesl, P. (2009). The effects of word walls and word wall activities on the reading fluency of first grade students. Reading Horizons, 49(4), 301- 313.
  • Karadağ, Ö. (2019). Kelime öğretimi. Pegem Akademi.
  • Karakaş, N ve Altun, S. (2011). Matematik dersinin değerlendirilmesinde ürün dosyası kullanılmasının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi. Education Sciences, 6(1), 406-414.
  • Kayri̇, D. ve Ceberut, Ö. (2013). Sınıf öğretmenlerinin portfolyo kullanımına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 31-48.
  • Kieff, J. (2004). Classroom idea-sparkers: Winning ways with word walls. Childhood Education, 80(2).
  • Kish, T. (2018). The effectiveness of word walls on various groups of students. Honors Research Projects. 702. http://ideaexchange.uakron.edu/honors_research_projects/702.
  • Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi (Şekil bilgisi). TDK Yayınları.
  • Kurt, B. (2019). Sözcük eğitiminin temel kavramları. Şen, Ü (Ed.) Dil eğitiminin temel kavramları (131-155). Pegem Akademi.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Zorpuzan, R. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlamsal haritalama tekniğinin kelime öğretimi üzerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1010-1028.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C.D. ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme/ performansa ve portfolyaya dayalı durum belirleme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kutlu, M, Polat, Y, Döşlü, A. (2014). Ortaöğretim 10. sınıf bilgi ve iletişim teknolojileri dersinde web tabanlı portfolyo kullanımı: Adana ilinde bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 336-351.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar), Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nurlu, M. ve Sarıca, A. (2015). İlköğretim Türkçe ders kitaplarındaki sözcük çalışmalarının yöntem-teknik ve Türkçe öğretimi kazanımları açısından incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(10), 19-38.
  • Orakcı, Ş. (2020). Öğretmen adaylarının öğrenci ürün dosyası uygulamasına ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 266-295.
  • Öncü, H. (2009). Ölçme ve değerlendirmede yeni bir yaklaşım: Portfolyo değerlendirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 103-130.
  • Sağlam, M. (2013). Oyunların dil bilgisi öğretiminde ve kelime serveti etkinliklerindeki yeri (Yenilenen ilköğretim 5. sınıf ders kitapları örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(4), 274-285.
  • Saylan, A, Yanar, S ve Kaya, H. (2019). Fen bilimleri dersinde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 21-30.
  • Sekewael, M. ve Leni, W. J. M. (2015). İmproving students’ vocabulary mastery by using word walls strategy and alphaboxes strategy to understand descriptive text. İndonesian EFL Journal, 1(2), 242-249.
  • Sırkıntı, A. (2007). İlköğretimde öğretmenlerin matematik dersinde alternatif değerlendirme tekniği olan “ürün seçki dosyası (portfolyo)” hakkında görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Susanto, A. (2017). The teaching of vocabulary: A Perspective. Jurnal KATA, 1(2), 182-191. https://www.researchgate.net/publication/320571421_the_teachıng_ofvocabulary_a_perspectıve.
  • Taşdemi̇r, M., Taşdemi̇r, A. ve Yıldırım, K. (2013). İş birlikli öğrenme sürecinde kullanılan portfolyo değerlendirmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi). Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 53-66.
  • Taşkaya, S. M. (2018). Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. İçinde M. Yılmaz (Ed.) Yeni gelişmeler ışığında Türkçe öğretimi (169-205). Pegem A Yayıncılık.
  • Turan, M.A ve Sakız, G. (2014). Fen ve teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 48-63.
  • Wingate, O. K., Rutledge, C. V. ve Johnston, L. (2014). Choosing the right word walls for your classroom. Young Children, 69(1), 52-57.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yıldız, C, Okur, A., Arı, G. ve Yılmaz Y. (2013). Ölçme ve değerlendirme. İçinde C. Yıldız (Ed.) Türkçe öğretimi (385-421). Pegem Akademi.
  • Zeybek, G. (2019). Veritabanı organizasyonu dersinde elektronik portfolyo uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 1045-1058.

5. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Öğrenimine Yönelik Bir Uygulama: Etkileşimli Kelime Duvarı Tekniği ve Portfolyo Oluşturma

Yıl 2021, , 40 - 59, 30.06.2021
https://doi.org/10.52974/jena.895884

Öz

Dil eğitiminin temel amacı toplumdaki bireylerle iletişim kurabilmektir. Bu noktada bireyin sahip olduğu kelime hazinesi önem kazanmaktadır. Kelime öğretimi bireyin doğumundan başlayarak hayatının sonuna kadar devam eder. Okula başlayana kadar aile ve yakın çevrede rastlantısal olarak gelişen kelime hazinesi, eğitimle birlikte hem kasıtlı hem de rastlantısal olarak devam eder. Kelime hazinesinin büyüklüğü bireylerin anlama ve anlatma becerileriyle yakından ilişkilidir. Gerek okul gerekse hayatın tüm alanlarında bireyin sahip olduğu kelime hazinesi önemli bir yer kaplamaktadır. Bundan dolayı ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile yapılan bu çalışmanın amacı, etkileşimli kelime duvarı tekniği etkinliklerinden portfolyo oluşturmanın 5.sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi kelime öğrenimine ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma nitel durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 5.sınıfa devam eden 37 öğrenci oluşturmaktadır. 5.sınıflarla yapılan bu uygulama 8 hafta boyunca haftada bir ders saati olacak şekilde yapılmıştır. Öğrenciler uygulamada yapmış oldukları etkinliklerden portfolyo dosyaları oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yansıtıcı günlükler ve gözlem notları kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre etkileşimli kelime duvarı tekniğinin ve portfolyo oluşturmanın kelime öğretiminde öğrenci başarısını ve öğrenme kalıcılığını artırdığı yönünde olumlu görüşler ağır basmaktadır.

Kaynakça

  • Açık Önkaş, N. (2010). Ana dili öğretimine yeni yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ilke), 24.
  • Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Pegem Akademi.
  • Alramadhanı, M, Şahi̇n, S. (2018). Sosyal ağlarda elektronik öğrenci ürün dosyası kullanımının incelenmesi: Yükseköğretimde bir durum çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 31-58.
  • Alıcı, D. (2008). Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. İçinde S. Tekindal (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Akgün, E, Şahi̇n Kölemen, C. (2020). E-portfolyo oluşturmanın öğrencinin akademik öz düzenleme becerisine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 117-140.
  • Anagün, Ş, Atalay, N ve Kandemir, C. (2018). E-portfolio implementation experiences of prospective primary school teachers. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(2), 102-124.
  • Atılgan, H. (2007). Değerlendirme ve not verme. İçinde H. Atılgan (Ed.) Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı Yayıncılık.
  • Aydın, F. (2010). Sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki “portfolyo” uygulamalarına ilişkin görüşleri (İstanbul örneği). E-Journal of New World Sciences Academy, 5(4).
  • Aydın, İ. ve Aydın, G. (2020). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı bağlamında 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığına yönelik etkinliklerin sözcük öğretimi açısından incelenmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 10(1), 1-23.
  • Aydın, F. ve Kocalar, A. (2014). Coğrafya bölümü öğrencilerinin portfolyo değerlendirmeye ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 0(30).
  • Bedir, A, Türkoğuz, S ve Polat, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme yöntemine yönelik görüşleri. Celal Bayar University Journal of Science, 6(2), 73-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir ve Mesut Bütün). Siyasal Kitapevi.
  • Cronsberry, J. (2004). Word walls: A support for literacy in secondary school classrooms. http://curriculum.org/storage/258/1334340769/World_Walls_A_Support_for_Literacy_in_Secondary_School_Classrooms.pdf
  • Dilidüzgün, Ş. (2014). Türkçe öğretiminde sözcük öğretme yöntemlerinin yeterliliği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 233-258.
  • Di̇rekci̇, B, Akbulut, S, Şi̇mşek, B. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) ve ortaokul Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık becerileri bağlamında incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 797-813.
  • Duran, E. ve Öztürk, E. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme. İçinde H. Akyol ve A. Şahin (Ed.) Türkçe öğretimi. Pegem Akademi.
  • Fidan, M. (2019). 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki dinleme etkinliklerinin kelime öğretim yöntemleri bakımından incelenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 462-472.
  • Göçer, A. (2018). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2019). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
  • Henrichs, E. L. (2011). Interactive word walls and student perceptions of vocabulary [Unpublished master's thesis]. Texas State University.
  • Hooper, J. ve Harmon J. (2015). The many faces of word walls in middle school science classrooms: Variability in function and content. Science Scope, 38(6), 54-59.
  • Jackson, J., K. (2014). İnteractive, conceptual word walls: Transforming content vocabulary instruction one word at a time. İnternational Research in Education, 2(1).
  • Jackson, J., ve Durham, A. (2016). Methods & strategies: Put your walls to work. Science and Children, 54(3), 78-84.
  • Jasmine, J. ve Schiesl, P. (2009). The effects of word walls and word wall activities on the reading fluency of first grade students. Reading Horizons, 49(4), 301- 313.
  • Karadağ, Ö. (2019). Kelime öğretimi. Pegem Akademi.
  • Karakaş, N ve Altun, S. (2011). Matematik dersinin değerlendirilmesinde ürün dosyası kullanılmasının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi. Education Sciences, 6(1), 406-414.
  • Kayri̇, D. ve Ceberut, Ö. (2013). Sınıf öğretmenlerinin portfolyo kullanımına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 31-48.
  • Kieff, J. (2004). Classroom idea-sparkers: Winning ways with word walls. Childhood Education, 80(2).
  • Kish, T. (2018). The effectiveness of word walls on various groups of students. Honors Research Projects. 702. http://ideaexchange.uakron.edu/honors_research_projects/702.
  • Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi (Şekil bilgisi). TDK Yayınları.
  • Kurt, B. (2019). Sözcük eğitiminin temel kavramları. Şen, Ü (Ed.) Dil eğitiminin temel kavramları (131-155). Pegem Akademi.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Zorpuzan, R. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlamsal haritalama tekniğinin kelime öğretimi üzerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1010-1028.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C.D. ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme/ performansa ve portfolyaya dayalı durum belirleme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kutlu, M, Polat, Y, Döşlü, A. (2014). Ortaöğretim 10. sınıf bilgi ve iletişim teknolojileri dersinde web tabanlı portfolyo kullanımı: Adana ilinde bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 336-351.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar), Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nurlu, M. ve Sarıca, A. (2015). İlköğretim Türkçe ders kitaplarındaki sözcük çalışmalarının yöntem-teknik ve Türkçe öğretimi kazanımları açısından incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(10), 19-38.
  • Orakcı, Ş. (2020). Öğretmen adaylarının öğrenci ürün dosyası uygulamasına ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 266-295.
  • Öncü, H. (2009). Ölçme ve değerlendirmede yeni bir yaklaşım: Portfolyo değerlendirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 103-130.
  • Sağlam, M. (2013). Oyunların dil bilgisi öğretiminde ve kelime serveti etkinliklerindeki yeri (Yenilenen ilköğretim 5. sınıf ders kitapları örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(4), 274-285.
  • Saylan, A, Yanar, S ve Kaya, H. (2019). Fen bilimleri dersinde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 21-30.
  • Sekewael, M. ve Leni, W. J. M. (2015). İmproving students’ vocabulary mastery by using word walls strategy and alphaboxes strategy to understand descriptive text. İndonesian EFL Journal, 1(2), 242-249.
  • Sırkıntı, A. (2007). İlköğretimde öğretmenlerin matematik dersinde alternatif değerlendirme tekniği olan “ürün seçki dosyası (portfolyo)” hakkında görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Susanto, A. (2017). The teaching of vocabulary: A Perspective. Jurnal KATA, 1(2), 182-191. https://www.researchgate.net/publication/320571421_the_teachıng_ofvocabulary_a_perspectıve.
  • Taşdemi̇r, M., Taşdemi̇r, A. ve Yıldırım, K. (2013). İş birlikli öğrenme sürecinde kullanılan portfolyo değerlendirmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi). Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 53-66.
  • Taşkaya, S. M. (2018). Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. İçinde M. Yılmaz (Ed.) Yeni gelişmeler ışığında Türkçe öğretimi (169-205). Pegem A Yayıncılık.
  • Turan, M.A ve Sakız, G. (2014). Fen ve teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 48-63.
  • Wingate, O. K., Rutledge, C. V. ve Johnston, L. (2014). Choosing the right word walls for your classroom. Young Children, 69(1), 52-57.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yıldız, C, Okur, A., Arı, G. ve Yılmaz Y. (2013). Ölçme ve değerlendirme. İçinde C. Yıldız (Ed.) Türkçe öğretimi (385-421). Pegem Akademi.
  • Zeybek, G. (2019). Veritabanı organizasyonu dersinde elektronik portfolyo uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 1045-1058.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı Uysal 0000-0002-7866-5526

Bekir Direkci 0000-0002-6951-8567

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Uysal, A., & Direkci, B. (2021). 5. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Öğrenimine Yönelik Bir Uygulama: Etkileşimli Kelime Duvarı Tekniği ve Portfolyo Oluşturma. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 40-59. https://doi.org/10.52974/jena.895884

Flag Counter