Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Dil İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 284 - 300, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1219476

Öz

Yabancılara Türkçe öğretimi ile ilgili yapılmış olan bu araştırma yabancı dil olarak Türkçe öğrenmekte olan öğrencilerin dil ihtiyaçlarını belirlemeyi amaçlayan nitel bir araştırmadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Akdeniz Üniversitesi TÖMER ve Ankara Üniversitesi TÖMER Merkez ve şubelerinde öğrenimlerine devam etmekte olan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerden nitelikli veriler toplanabilmesi için en az bir kur almış olma şartı aranmış ve A2 seviyesi alt sınır kabul edilmiştir. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler araştırmacı ve bir alan uzmanı tarafından analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin birden fazla amaç doğrultusunda en az B düzeyinde bu dili öğrenmeyi istedikleri, en çok sözel iletişim becerilerine ihtiyaç duydukları, dil bilgisi öğretimini dil öğretiminin ayrılmaz bir parçası olarak gördükleri, ders kitaplarının yeterliği noktasında bazılarının olumlu görüş bildirmesine rağmen çoğunluğunun olumsuz görüş bildirdikleri ve beraber eğitim gördükleri öğrencilerin yaşlarının öğrenmelerini olumlu etkilediği veya herhangi bir etkisi olmadığı yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbaş, Ö. (2018). Gürcistan'da yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil ihtiyaçları ile motivasyon engelleri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, Türkiye.
  • Aksoy, K. (2021) Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Tunus örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hedef kitlenin / “öğrenen”in önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2452-2463.
  • Balcı, M. (2016). Tarihî seyrinde Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi I: cumhuriyet dönemi öncesi Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. H. Develi vd. (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem ve uygulamalar-I içinde (ss.11-52). Kültür Sanat Basımevi.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 173-198.
  • Başaran, M. & Benseghir, R. (2021). Uzaktan eğitimle Türkçe öğrenme sürecinde A1 düzeyindeki Arap öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri. Temel Eğitim, (12), 18-24.
  • Biçer, N. & Kılıç, B. S. (2017). Suriyeli öğrencilere Türkçe öğretmek için kullanılan ders kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi , 5(4) , 649-663.
  • Boylu, E. ve Çangal, Ö. (2014) Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İran Örneği. Uluslar arası Dil Akademisi Dergisi, 2(4), 127-151.
  • Büyükikiz, K. K. & Hasırcı, S. (2013). Views of Turkish learners as a foreign language about speaking skill. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4), 897-912 .
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), in Encyclopedia of case study research (pp 582-583). SAGE Publications.
  • Çalışkan, N. & Çangal, Ö. (2016). Needs analysis in teaching Turkish to foreigners: The case of Bosnia Herzegovina. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 13(2).
  • Çangal, Ö. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: Bosna-Hersek örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Deliktaş, A.(2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İstanbul örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Direkci, B. , Şimşek, B. & Akbulut, S. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme sürecinde kültür aktarımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 8(22) , 278-293.
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8.
  • Eraslan, F. & Yücel, D. (2021). Ortaöğretim öğrencilerinin uzaktan yabancılara Türkçe öğretimine bakışı (Kazakistan ve Bosna-Hersek örnekleri). Kesit Akademi Dergisi , 7(26), 483-499.
  • Ertugay, F. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma/esnek desen araştırması: alana ilişkin zorluklar, sorunlar ve imkânlar. Nitel Sosyal Bilimler, 1(1), 48-68.
  • Farzan, F. (2019). Afganistan'da Türkçe öğrenen öğrencilere yönelik dil ihtiyaç analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Gani, B. N. & Kuruoğlu, G. (2021). Mültecilerin dil sorunu: İzmir’de yaşayan Suriyeli mülteci çocukların Türkçe ifade edici dil becerilerinin incelenmesi [Sözlü Bildiri]. Dokuz Eylül Üniversitesi Uluslararası Konferansı, Göç: Önümüzdeki Yirmi Yılın Projeksiyonu ve Ötesi, İzmir, Türkiye.
  • Gerring, J. (2007). Case study research: Principles and practices. Cambridge University.
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde iletişimsel becerilerin geliştirilmesi durumunun incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 71-80.
  • Gök, V. (2021). Evaluation of opinions of teachers teaching Turkish as a foreign language on distance education. Turkophone, 8(3), 99-115.
  • Jilta, G. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğrenene yönelik dil ihtiyaç analizi: Kosova örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Kan, M., Sülüşoğlu, B. & Demirel, Ö. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programı ile ilgili okutman ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 29-42.
  • Karabulut, N. G. & Akın Karabulut, B. (2021). Türkiye'de eğitim gören yabancı öğrencilerin dil ihtiyaçlarının öğretmen görüşleri üzerinden belirlenmesi: Ankara örneği. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(5), 45-62.
  • Kayan, M. F. & Kılıç, A. (2021). Farklılıklarımız Zenginliğimiz mi? Bir İhtiyaç Analizi. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 1(6), 60-70.
  • Kibar, E. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrenen ihtiyaçlarının belirlenmesine ilişkin yapılan çalışmalar üzerine bir değerlendirme. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (7. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Kongresi Özel Sayısı), 180-191.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an ıntroduction to is methodology. Beverly Hills.
  • Maden, S. & İşcan, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amaç ve sorunlar (Hindistan örneği). Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5).
  • Orhan, D. (2019) İsveç'te yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yetişkinlerin dil ihtiyaçları analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Başkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Ramanenkava, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Belarus örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Cambridge University.
  • Sayar, E. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme nedenlerine yönelik bir ihtiyaç analizi: Cibuti örneği. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (5), 95-108 .
  • Stone, P. J., Dunphy, D. C., Marshall, S. S., & Ogilvie, D. M. (1966) The General Inquirer: A Computer Approach to Content Analysis, The M.I.T.
  • Şehitoğlu, M. (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 106-127.
  • Şen Yaman, G. (2022). Arapça öğretiminde uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik akademisyen görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı),79-114.
  • Tanyaş, B. (2014). Nitel araştırma yöntemlerine giriş: genel ilkeler ve psikolojideki uygulamaları. Eleştirel Psikoloji Bülteni, 5, 25-38.
  • Tunagür, M. & Kardaş, M. N. (2021). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenme yaşantıları (amaçları ve süreçte yaşadıkları sorunlar) üzerine bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1) , 120-136.
  • Uzdu Yıldız, F. & Ramanenkava, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Belarus örneği. Journal of Language Education and Research , 6(2), 531-559.
  • Walker, K. (2007). Needs assessment. research brief. Education Partnerships.
  • Weber, R. P. (1989). Basic content analysis. Sage.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112). http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5326/1485
  • Yılmaz, F. (2014). An ınvestigation into students' Turkish language needs at jagiellonian university in Poland. Educational Research and Reviews, 9(16), ss. 555-561.
  • http://ihtiyacanalizi1.blogspot.com/

Determining The Language Needs Of Students Learning Turkish As A Foreign Language

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 284 - 300, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1219476

Öz

This research, which is related to teaching Turkish to foreigners, is a qualitative research to plan to determine the language for education in Turkish as a language. In this study, case study, one of the qualitative research designs, was used. The study group of the research consists of 48 students continuing their education at Akdeniz University TÖMER and Ankara University TÖMER Center and branches in the spring semester of the 2019-2020 academic year. In order to collect qualified data from students, the condition of having taken at least one level was sought and A2 level was accepted as the lower limit. Such a limit was not taken into account in the selection of trainers. The data of the study were collected using a personal information form and a semi-structured interview form. The collected data were analyzed by the researcher and a field expert. As a result of the research, students who learn Turkish as a foreign language want to learn this language at least at B level for more than one purpose, they need verbal communication skills the most, they see grammar teaching as an integral part of language teaching, although some have positive opinions about the adequacy of the textbooks, the majority of them do not. It has been determined that they have negative opinions and that the age of the students they study with has a positive effect on their learning or does not have any effect.

Kaynakça

  • Akbaş, Ö. (2018). Gürcistan'da yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil ihtiyaçları ile motivasyon engelleri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, Türkiye.
  • Aksoy, K. (2021) Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Tunus örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hedef kitlenin / “öğrenen”in önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2452-2463.
  • Balcı, M. (2016). Tarihî seyrinde Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi I: cumhuriyet dönemi öncesi Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. H. Develi vd. (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem ve uygulamalar-I içinde (ss.11-52). Kültür Sanat Basımevi.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 173-198.
  • Başaran, M. & Benseghir, R. (2021). Uzaktan eğitimle Türkçe öğrenme sürecinde A1 düzeyindeki Arap öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri. Temel Eğitim, (12), 18-24.
  • Biçer, N. & Kılıç, B. S. (2017). Suriyeli öğrencilere Türkçe öğretmek için kullanılan ders kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi , 5(4) , 649-663.
  • Boylu, E. ve Çangal, Ö. (2014) Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İran Örneği. Uluslar arası Dil Akademisi Dergisi, 2(4), 127-151.
  • Büyükikiz, K. K. & Hasırcı, S. (2013). Views of Turkish learners as a foreign language about speaking skill. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4), 897-912 .
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), in Encyclopedia of case study research (pp 582-583). SAGE Publications.
  • Çalışkan, N. & Çangal, Ö. (2016). Needs analysis in teaching Turkish to foreigners: The case of Bosnia Herzegovina. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 13(2).
  • Çangal, Ö. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: Bosna-Hersek örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Deliktaş, A.(2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İstanbul örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Direkci, B. , Şimşek, B. & Akbulut, S. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme sürecinde kültür aktarımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 8(22) , 278-293.
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8.
  • Eraslan, F. & Yücel, D. (2021). Ortaöğretim öğrencilerinin uzaktan yabancılara Türkçe öğretimine bakışı (Kazakistan ve Bosna-Hersek örnekleri). Kesit Akademi Dergisi , 7(26), 483-499.
  • Ertugay, F. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma/esnek desen araştırması: alana ilişkin zorluklar, sorunlar ve imkânlar. Nitel Sosyal Bilimler, 1(1), 48-68.
  • Farzan, F. (2019). Afganistan'da Türkçe öğrenen öğrencilere yönelik dil ihtiyaç analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Gani, B. N. & Kuruoğlu, G. (2021). Mültecilerin dil sorunu: İzmir’de yaşayan Suriyeli mülteci çocukların Türkçe ifade edici dil becerilerinin incelenmesi [Sözlü Bildiri]. Dokuz Eylül Üniversitesi Uluslararası Konferansı, Göç: Önümüzdeki Yirmi Yılın Projeksiyonu ve Ötesi, İzmir, Türkiye.
  • Gerring, J. (2007). Case study research: Principles and practices. Cambridge University.
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde iletişimsel becerilerin geliştirilmesi durumunun incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 71-80.
  • Gök, V. (2021). Evaluation of opinions of teachers teaching Turkish as a foreign language on distance education. Turkophone, 8(3), 99-115.
  • Jilta, G. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğrenene yönelik dil ihtiyaç analizi: Kosova örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Kan, M., Sülüşoğlu, B. & Demirel, Ö. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programı ile ilgili okutman ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 29-42.
  • Karabulut, N. G. & Akın Karabulut, B. (2021). Türkiye'de eğitim gören yabancı öğrencilerin dil ihtiyaçlarının öğretmen görüşleri üzerinden belirlenmesi: Ankara örneği. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(5), 45-62.
  • Kayan, M. F. & Kılıç, A. (2021). Farklılıklarımız Zenginliğimiz mi? Bir İhtiyaç Analizi. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 1(6), 60-70.
  • Kibar, E. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrenen ihtiyaçlarının belirlenmesine ilişkin yapılan çalışmalar üzerine bir değerlendirme. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (7. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Kongresi Özel Sayısı), 180-191.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an ıntroduction to is methodology. Beverly Hills.
  • Maden, S. & İşcan, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amaç ve sorunlar (Hindistan örneği). Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5).
  • Orhan, D. (2019) İsveç'te yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yetişkinlerin dil ihtiyaçları analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Başkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Ramanenkava, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Belarus örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Cambridge University.
  • Sayar, E. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme nedenlerine yönelik bir ihtiyaç analizi: Cibuti örneği. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (5), 95-108 .
  • Stone, P. J., Dunphy, D. C., Marshall, S. S., & Ogilvie, D. M. (1966) The General Inquirer: A Computer Approach to Content Analysis, The M.I.T.
  • Şehitoğlu, M. (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 106-127.
  • Şen Yaman, G. (2022). Arapça öğretiminde uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik akademisyen görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı),79-114.
  • Tanyaş, B. (2014). Nitel araştırma yöntemlerine giriş: genel ilkeler ve psikolojideki uygulamaları. Eleştirel Psikoloji Bülteni, 5, 25-38.
  • Tunagür, M. & Kardaş, M. N. (2021). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenme yaşantıları (amaçları ve süreçte yaşadıkları sorunlar) üzerine bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1) , 120-136.
  • Uzdu Yıldız, F. & Ramanenkava, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Belarus örneği. Journal of Language Education and Research , 6(2), 531-559.
  • Walker, K. (2007). Needs assessment. research brief. Education Partnerships.
  • Weber, R. P. (1989). Basic content analysis. Sage.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112). http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5326/1485
  • Yılmaz, F. (2014). An ınvestigation into students' Turkish language needs at jagiellonian university in Poland. Educational Research and Reviews, 9(16), ss. 555-561.
  • http://ihtiyacanalizi1.blogspot.com/
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysun Akarçay 0000-0001-5649-0510

Bekir Direkci 0000-0002-6951-8567

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akarçay, A., & Direkci, B. (2022). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Dil İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(2), 284-300. https://doi.org/10.52974/jena.1219476

Flag Counter