Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Postmodern Medyanın Analizi: Sosyal Medya Örneği

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 157 - 165, 30.12.2023

Öz

Yeni bir gerçeklik simülasyonu olarak öngörülen post-modern medya, hızlı üretilen ve hızlı tüketilen kültür ögelerinin bütünlüğünü oluşturan bir yapı haline gelmiştir. Post-modern medya sayesinde ortaya çıkan popüler kültürün aygıtlarıyla birlikte kişiler artık toplumsal kimlikle değil bireysel olarak devam etmeye başlamıştır. Bu durum öyle bir hale gelmiştir ki bireyler popüler kültürü takip edemez ise huzursuz ve içinde bulundukları çağdan geri kalmış olduğu zannı kapılabilmektedirler. Kapitalist sistemin aygıtları olarak kabul ettiğimiz popüler kültürün birçok kaynağı vardır. Bunlardan ilki ve en etkilisi olan sosyal medyanın kullanımı olmayan neredeyse hiçbir yer kalmamıştır. Konunun en dikkat çekici yanı ise sosyal medya artık davranışlarımıza müdahil olmaya başlamıştır. Gelecek olan nesil artık popüler kültürün ürünü olan sosyal medyanın etkisindedir. Sosyal medya da mevcutta olan kümülatif hareketleri ve genel yapıyı fenomenolojik felsefe disiplini uygulayarak inceleyerek ortaya madalyonun öteki yüzü konulmuştur. Sosyal medya sanıldığı kadar masumane olmadığı, bilgilerimizin ifşası ve paylaşımlarda bulunan bilgi manipülasyonu analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Akay, A. (2010). Postmodernizmin Abc’si, Say Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, N. (2008). Postmodern Anlayışta Siyaset ve Kimlik. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3): 369-386.
  • Doğan, S. (2021). Postmodern Medya, Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık, İstanbul.
  • Girgin, Ü.H. (2018). Gelenekten Postmoderne Kimlik İnşa Süreci ve Yeni Medya: Facebook Örneği, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 3(5), 202-230.
  • Kellner, D. (2001). Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası, (Çev. Gülcan Seçkin), Doğu Batı Düşüncesi Dergisi, 4(15), 187-219.
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Lyotard, J.F. (2000). Postmodern Durum, Vadi Yayınları, Ankara. Mora, N. (2011). Media and Globalization, The University of Dicle, 10(36).
  • Möngü, B. (2013). Postmodernizm ve Postmodern Kimlik Anlayışı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2): 27-36., Erzurum.
  • Rosenau, P.M. (1998) Postmodernizm ve Toplum Bilimleri, (Çev.Tuncay Birkan), Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
  • Zeka, N.(2004).Postmodenizm Jameson, Ylotar, Habernas, Kıyı Yayınları, İstanbul.

Analysis of Postmodern Media: The Example of Social Media

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 157 - 165, 30.12.2023

Öz

Post-modern media, which is envisaged as a new simulation of reality, has become a structure that creates the integrity of rapidly produced and rapidly consumed cultural elements. With the devices of popular culture that emerged thanks to the post-modern media, people have started to continue as individuals, not with social identity. Now, this situation has become such that if individuals cannot follow popular culture, they see themselves as restless and backward from the era they belong to. Popular culture, which we accept as the devices of the capitalist system, has many sources. There is almost no place left without the use of social media, which is the first and most effective. The most striking aspect of the issue is that social media has begun to interfere with our behavior. The next generation is now under the influence of social media, which is the product of popular culture. The other side of the coin has been put forward by examining the current cumulative movements and general structure in social media by applying the discipline of phenomenological philosophy. Social media is not as innocent as it seems, the disclosure of our information and the manipulation of information in the shares have been analyzed.

Kaynakça

  • Akay, A. (2010). Postmodernizmin Abc’si, Say Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, N. (2008). Postmodern Anlayışta Siyaset ve Kimlik. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3): 369-386.
  • Doğan, S. (2021). Postmodern Medya, Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık, İstanbul.
  • Girgin, Ü.H. (2018). Gelenekten Postmoderne Kimlik İnşa Süreci ve Yeni Medya: Facebook Örneği, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 3(5), 202-230.
  • Kellner, D. (2001). Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası, (Çev. Gülcan Seçkin), Doğu Batı Düşüncesi Dergisi, 4(15), 187-219.
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Lyotard, J.F. (2000). Postmodern Durum, Vadi Yayınları, Ankara. Mora, N. (2011). Media and Globalization, The University of Dicle, 10(36).
  • Möngü, B. (2013). Postmodernizm ve Postmodern Kimlik Anlayışı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2): 27-36., Erzurum.
  • Rosenau, P.M. (1998) Postmodernizm ve Toplum Bilimleri, (Çev.Tuncay Birkan), Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
  • Zeka, N.(2004).Postmodenizm Jameson, Ylotar, Habernas, Kıyı Yayınları, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Vatandaşlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Süleyman Doğan 0000-0003-1825-2583

Rabia Çelik 0000-0002-6191-2463

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2023
Kabul Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, S., & Çelik, R. (2023). Postmodern Medyanın Analizi: Sosyal Medya Örneği. Journal of Economics and Political Sciences, 3(2), 157-165.