Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 33 - 40, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Cihangir-Çankaya Z. (2009). Öğretmen Adaylarında Temel Psikolojik Ihtiyaçların Doyumu ve Iyi Olma. Turk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Çelikkaleli, Ö. Gündoğdu, M. (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik İhtiyaçları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9).
  • Darley, J.M., Glucksberg, S., Kinchla, R.A. (1991). Psychology (5th Ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Deci E, Connell J, Ryan R. (1989). Self-determination in a Work Organization. Journal of Applied Psychology, 74 (4), 580-590.
  • Deci, E. L., Ryan, R. M. and Williams, G. C. (1996). Need Satisfaction and the Self-Regulation of Learning. Learning and Individual Differences, 8, 165-183.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2000). The 'what' and 'why' of goal pursuits: Human need sand the self- determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227-268.
  • Gezer, H. (2018) Bireysel ve Takım Sporları İle Uğraşan Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Ankara: Akademisyen Kitapevi, 1. Basım.
  • Gündoğdu, R. Yavuzer, Y. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öznel İyi Oluş ve Psikolojik İhtiyaçlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 115 – 131.
  • Halmatov (2007). Türkiye’de eğitim görmekte olan yabancı uyruklu öğrenciler ile TC uyruklu öğrencilerin psikolojik ihtiyaçlarının karsılaştırmalı olarak incelenmesi Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Hull, C. L. (1943). Principles of behavior: An introduction to behavior theory. New York: Appleton- Century-Crofts.
  • Kasser T, Ryan R. (1999). The relations of psychological needs for autonomy and relatedness to vitality, well- being and mortality in a nursing home. Journal of Applied Social Psychology, 29(5), 935-954.
  • Kashdan, T.B., Mishra, A., Breen, W.E., Froh, J.J. (2009). Gender Differences in Gratitude: Examining Appraisals, Narratives, the Willingness to Express Emotions, and Changes in Psychological Needs. Journal of Personality, 77(3), 691–730.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstetiştik Teknikleri. Ankara: Asil Yay. Dağıtım.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality, Harper & Row Publishers Second Edition, USA.
  • Mehdi (2014). Sporcuların psikolojik yardım arama tutumları, psikolojik ihtiyaçları ve psikolojik uyumlarının spor dallarına göre karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. T.C. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Muğla.
  • Murray, H. A. (1938). Explorations in personality. New York: Oxford University Press.
  • Sarı, İ. Yenigün, Ö., Altıncı, E., Öztürk, A. (2011). Temel Psikolojik İhtiyaçların Tatmininin Genel Öz Yeterlik ve Sürekli Kaygı Üzerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IX (4), 149-156.
  • Özdemir, Y. (2012). Ergenlerde Öznel Iyi Oluşunun Demografik Değişkenler, Ana-Baba Kontrolü Ve Ana- Baba Kabul/ Ilgisi Açısından Incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37 (165), 20-33.
  • Üre, Ö., Kesici, Ş, Bozgeyikli, H., ve Sünbül, A.M., (2003). Temel psikolojik ihtiyaçlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği, VII. Ulusal PDR Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Malatya.
  • Waters, L.K., Grow, Zakrajsek, T. (1990). Correlates of Need for Cognition Total and Subscale Scores. Educational and Psychological Measurement, 50(1), 213- 217.

Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 33 - 40, 31.12.2020

Öz

This study aims to investigate the levels of basic psychological needs in students of the faculty of sports sciences according to the self-determination theory in terms of several variables. In the study, the clustering method was used. This study is descriptive and inferential. The study was conducted with 1114 participants from six different faculties of sports sciences during the 2015-2016 education period. In the study, the criterion of voluntary participation was adopted. As the data collection tool, the demographic information form, which was developed by the researcher, and the Basic Psychological Needs scale were used. The collected data were evaluated by SPSS 21.0 statistics software in a computer environment. It was determined that there were significant differences in terms of the department, exercising, family attitude, and residence variables of the participating university students in the study while no significant difference was observed in terms of the gender variable. Several demographic variables of the university students influence their levels of satisfaction in meeting their basic psychological needs.

Kaynakça

  • Cihangir-Çankaya Z. (2009). Öğretmen Adaylarında Temel Psikolojik Ihtiyaçların Doyumu ve Iyi Olma. Turk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Çelikkaleli, Ö. Gündoğdu, M. (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik İhtiyaçları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9).
  • Darley, J.M., Glucksberg, S., Kinchla, R.A. (1991). Psychology (5th Ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Deci E, Connell J, Ryan R. (1989). Self-determination in a Work Organization. Journal of Applied Psychology, 74 (4), 580-590.
  • Deci, E. L., Ryan, R. M. and Williams, G. C. (1996). Need Satisfaction and the Self-Regulation of Learning. Learning and Individual Differences, 8, 165-183.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2000). The 'what' and 'why' of goal pursuits: Human need sand the self- determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227-268.
  • Gezer, H. (2018) Bireysel ve Takım Sporları İle Uğraşan Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Ankara: Akademisyen Kitapevi, 1. Basım.
  • Gündoğdu, R. Yavuzer, Y. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öznel İyi Oluş ve Psikolojik İhtiyaçlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 115 – 131.
  • Halmatov (2007). Türkiye’de eğitim görmekte olan yabancı uyruklu öğrenciler ile TC uyruklu öğrencilerin psikolojik ihtiyaçlarının karsılaştırmalı olarak incelenmesi Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Hull, C. L. (1943). Principles of behavior: An introduction to behavior theory. New York: Appleton- Century-Crofts.
  • Kasser T, Ryan R. (1999). The relations of psychological needs for autonomy and relatedness to vitality, well- being and mortality in a nursing home. Journal of Applied Social Psychology, 29(5), 935-954.
  • Kashdan, T.B., Mishra, A., Breen, W.E., Froh, J.J. (2009). Gender Differences in Gratitude: Examining Appraisals, Narratives, the Willingness to Express Emotions, and Changes in Psychological Needs. Journal of Personality, 77(3), 691–730.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstetiştik Teknikleri. Ankara: Asil Yay. Dağıtım.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality, Harper & Row Publishers Second Edition, USA.
  • Mehdi (2014). Sporcuların psikolojik yardım arama tutumları, psikolojik ihtiyaçları ve psikolojik uyumlarının spor dallarına göre karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. T.C. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Muğla.
  • Murray, H. A. (1938). Explorations in personality. New York: Oxford University Press.
  • Sarı, İ. Yenigün, Ö., Altıncı, E., Öztürk, A. (2011). Temel Psikolojik İhtiyaçların Tatmininin Genel Öz Yeterlik ve Sürekli Kaygı Üzerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IX (4), 149-156.
  • Özdemir, Y. (2012). Ergenlerde Öznel Iyi Oluşunun Demografik Değişkenler, Ana-Baba Kontrolü Ve Ana- Baba Kabul/ Ilgisi Açısından Incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37 (165), 20-33.
  • Üre, Ö., Kesici, Ş, Bozgeyikli, H., ve Sünbül, A.M., (2003). Temel psikolojik ihtiyaçlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği, VII. Ulusal PDR Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Malatya.
  • Waters, L.K., Grow, Zakrajsek, T. (1990). Correlates of Need for Cognition Total and Subscale Scores. Educational and Psychological Measurement, 50(1), 213- 217.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Articles
Yazarlar

Ünal Türkçapar 0000-0002-4205-6446

Yavuz Yasul 0000-0002-9458-1664

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 27 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkçapar, Ü., & Yasul, Y. (2020). Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables. The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine, 2(2), 33-40.
AMA Türkçapar Ü, Yasul Y. Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables. JESSM. Aralık 2020;2(2):33-40.
Chicago Türkçapar, Ünal, ve Yavuz Yasul. “Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables”. The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine 2, sy. 2 (Aralık 2020): 33-40.
EndNote Türkçapar Ü, Yasul Y (01 Aralık 2020) Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables. The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine 2 2 33–40.
IEEE Ü. Türkçapar ve Y. Yasul, “Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables”, JESSM, c. 2, sy. 2, ss. 33–40, 2020.
ISNAD Türkçapar, Ünal - Yasul, Yavuz. “Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables”. The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine 2/2 (Aralık 2020), 33-40.
JAMA Türkçapar Ü, Yasul Y. Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables. JESSM. 2020;2:33–40.
MLA Türkçapar, Ünal ve Yavuz Yasul. “Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables”. The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine, c. 2, sy. 2, 2020, ss. 33-40.
Vancouver Türkçapar Ü, Yasul Y. Investigation of the Basic Psychological Needs of Physical Education and Sports School Students According to Several Variables. JESSM. 2020;2(2):33-40.