Technological developments
influence educational systems. It has been understood that educational
environments are not limited to schools. With the use of computers and the
internet in educational systems, occasions to access information have changed,
and such concepts as mobile learning have occurred. In recent years, mobile
learning (m-learning) has been an important component of distance education.
For that reason, the
aim of this study is to summarize and synthesize research findings in the
literature by employing literature review. On this basis, research published
between 2013 and 2017 was included to the content of this study. Throughout the research, 11 research articles
were found and 9 of them were selected. Purposes, methodologies, and outcomes of
these researches were explained. Therefore, the study is considered to be important
since it tried to reveal the related research trends of mobile learning.
Teknolojik gelişmeler eğitim sistemlerini etkilemektedir. Eğitim ortamlarının okullarla sınırlı olmadığı anlaşılmıştır.
Bilgisayar kullanımı ve eğitim sistemlerinde internet ile bilgiye ulaşma yolları değişmiştir ve mobil öğrenme gibi
kavramlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda, mobil öğrenme (m-öğrenme) uzaktan eğitimin önemli bir bileşeni olmuştur. Bu
nedenle bu çalışmanın amacı literatür taraması yaparak literatürdeki araştırma bulgularını özetlemektir. Bu kapsamda,
2013 ile 2017 yılları arasında yayınlanan araştırmalar bu çalışmanın içeriğine dahil edilmiştir. Araştırma süresince, 8
önde gelen, hakemli araştırma dergisinde yayınlanan 11 araştırma makalesi incelenmiştir. Bu araştırmaların amaçları,
metodolojileri ve sonuçları açıklanmıştır. Mobil öğrenme ile ilgili araştırma eğilimlerini ortaya çıkarmaya çalışması
açısından bu çalışmanın önemli olduğu söylenilebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |