Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 636 - 654, 30.09.2022
https://doi.org/10.31681/jetol.1118048

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, O. (2010). Teaching math online: Current practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39(1), 47–64.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Aği (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27–44.
  • Alabay, A., & Taşdelen, V. (2017). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 27–29.
  • Alqraini, F. M., & Alasim, K. N. (2021). Distance education for d/deaf and hard of hearing students during the COVID-19 pandemic in Saudi Arabia: Challenges and Support. Research in Developmental Disabilities, 117, 104059. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.ridd.2021.104059
  • Altın, Z. (2020). Covid-19 pandemisinde yaşlılar. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30(2), 49–57.
  • Amhag, L., Hellström, L., & Stigmar, M. (2019). Teacher educators’ use of digital tools and needs for digital competence in higher education. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 35(4), 203–220.
  • Ardıç, M. A. (2021). Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi 1. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(2), 649–675.
  • Arıbaş, S., Kartal, Ş., & Çağlar, İ. (2012). İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 100–117.
  • Arık, B. M. (2020). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-I. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Avcı, & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117–154.
  • Avcı, Ü., Kula, A., & Haşlaman, T. (2019). Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine entegre etmek istedikleri teknolojilere ilişkin görüşleri. Acta Infologica, 3(1), 13–21.
  • Baber, H. (2020). Determinants of students’ perceived learning outcome and satisfaction in online learning during the pandemic of COVID-19. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 285–292.
  • Balingit, M. (2021). Unprecedented numbers of students have disappeared during the pandemic. Schools are working harder than ever to find them. Washington Post.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619–4645.
  • Batmaz, O., Batmaz, M. C., & Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665–1677.
  • Bennett, R., Uink, B., & Cross, S. (2020). Beyond the social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia. Social Sciences & Humanities Open, 2(1), 100083.
  • Breslin, T. (2021). Lessons from lockdown: The educational legacy of COVID-19. Routledge.
  • Çetin, Ö., Cakiroglu, M., Bayılmış, C., & Ekiz, H. (2004). Teknolojik gelişme için eğitimin önemi ve internet destekli öğretimin eğitimdeki yeri. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3).
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28–41.
  • Dayal, H. C., & Tiko, L. (2020). When are we going to have the real school? A case study of early childhood education and care teachers’ experiences surrounding education during the COVID-19 pandemic. Australasian Journal of Early Childhood, 45(4), 336–347.
  • Demir, S., & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(8).
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347–378.
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: A panacea in the time of COVID-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5–22.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets (Vol. 30275). Publications Office of the European Union Luxembourg.
  • Doğan, D., Çınar, M., & Seferoğlu, S. S. (2016). “Her Çocuğa Bir Bilgisayar” projeleri ve FATİH projesi: Karşılaştırmalı bir değerlendirme. SDU International Journal of Educational Studies, 3(1), 1–26.
  • Doğan, & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111–124.
  • Doğru, M., Nurbanu, Ş., & Koçulu, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımına ilişkin öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 464–472.
  • Dündar, E., & Karaağaçlı, M. (2019). Öğretmenlerin EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ile ilgili algılarının eğretilemeler aracılığıyla belirlenmesi. R&S-Research Studies Anatolia Journal, 2(6), 247–259.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360–380.
  • Erdemci, Ö. Ü. H., & Elçiçek, Ö. Ü. M. (2021, 19-20 October). Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Engellerin Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi. [Conference presentation]. Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi. Ankara. https://idec2021.asbu.edu.tr/tr.
  • Gökyer, N., & Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 93–106.
  • Halasa, S., Abusalim, N., Rayyan, M., Constantino, R. E., Nassar, O., Amre, H., … Qadri, I. (2020). Comparing student achievement in traditional learning with a combination of blended and flipped learning. Nursing Open, 7(4), 1129–1138.
  • Hargreaves, A. (2021). What the COVID-19 pandemic has taught us about teachers and teaching. Facets. Canadian Science Publishing 1840 Woodward Drive, Suite 1, Ottawa, ON K2C 0P7.
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S., & Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214–239.
  • Hjelsvold, R., Nykvist, S. S., Lorås, M., Bahmani, A., & Krokan, A. (2020). Educators’ experiences online: How COVID-19 encouraged pedagogical change in CS education. In Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning.
  • Hsu, S. (2011). Who assigns the most ICT activities? Examining the relationship between teacher and student usage. Computers & Education, 56(3), 847–855.
  • Idoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Dosil Santamaria, M., & Eiguren Munitis, A. (2021). Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain. Psychology & Health, 36(2), 179–194.
  • Juárez-Díaz, C., & Perales, M. (2021). Language teachers’ emergency remote teaching experiences during the COVID-19 confinement. Profile Issues in TeachersProfessional Development, 23(2), 121–135.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karakaş, H., & Doğan, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerine yönelik olumsuz tutumları ve yaşadıkları sorunlar. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 629–652.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, F. (2021). Morpa kampüs eğitim yazılımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir ve denklemler konusundaki akademik başarısına etkisi ve öğrenci görüşleri. [Unpublished doctoral dissertation]. Kastamonu university.
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021). Difficulties experienced by teachers in the distance education during COVID-19 pandemic/COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy/E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1 (1), 55–7.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123–129.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55–83. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645
  • Klapproth, F., Federkeil, L., Heinschke, F., & Jungmann, T. (2020). Teachers’ experiences of stress and their coping strategies during COVID-19 induced distance teaching. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 444–452.
  • Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement. Educational Researcher, 49(8), 549–565.
  • Kurtdere Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Journal of International Social Research, 9(45).
  • Marshall, C., Brereton, P., & Kitchenham, B. (2015, April). Tools to support systematic reviews in software engineering: a cross-domain survey using semi-structured interviews. Proceedings of the 19th international conference on evaluation and assessment in software engineering (pp. 1-6).
  • Matsuda, M., & Russell, D. (2021). 2021. What we’ve lost and what we’ve learned. Retrieved from washingtonpost.com/education/2021/05/11/whats-weve-lost-and-what-weve-learned/.
  • Murgatrotd, S. (2020). COVID-19 and online learning. Canada: Alberta. https://doi.org/https://doi.org/10. 13140/RG.2.2.31132.8512
  • Nathan, A., George, P., Ng, M., Wenden, E., Bai, P., Phiri, Z., & Christian, H. (2021). Impact of covid-19 restrictions on western Australian children’s physical activity and screen time. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2583.
  • Ottenbreit-Leftwich, A. T., Glazewski, K. D., Newby, T. J., & Ertmer, P. A. (2010). Teacher value beliefs associated with using technology: Addressing professional and student needs. Computers & Education, 55(3), 1321–1335.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376–394.
  • Özçelik, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. [Unpublished doctoral dissertation].Pamukkale University.
  • Özdemir, E. (2015). Tarama Yöntemi. M.Metin (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13–43.
  • Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461–486.
  • Pongutta, S., Kantamaturapoj, K., Phakdeesettakun, K., & Phonsuk, P. (2021). The social impact of the COVID-19 outbreak on urban slums and the response of civil society organisations: A case study in Bangkok, Thailand. Heliyon, 7(5), e07161.
  • Reich, J., Buttimer, C. J., Coleman, D., Colwell, R. D., Faruqi, F., & Larke, L. R. (2020). What’s lost, what’s left, what’s next: Lessons learned from the lived experiences of teachers during the 2020 novel coronavirus pandemic.
  • Sağır, Ş. U., & Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 333–352.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 91–113.
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10, 12.
  • Singh, C. K. S., Singh, T. S. M., Abdullah, N. Y., Moneyam, S., Ismail, M. R., Tek, E., … Singh, J. K. S. (2020). Rethinking english language teaching through telegram, whatsapp, google classroom and zoom. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(11), 45–54.
  • Sıcak, A., & Parmaksız, R. Ş. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1).
  • Subedi, S., Nayaju, S., Subedi, S., Shah, S. K., & Shah, J. M. (2020). Impact of E-learning during COVID-19 pandemic among nursing students and teachers of Nepal. International Journal of Science and Healthcare Research, 5(3), 68–76.
  • Tao, Y.-H., & Yeh, C.-C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues–A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23–36.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Thoonen, E. E. J., Sleegers, P. J. C., Peetsma, T. T. D., & Oort, F. J. (2011). Can teachers motivate students to learn? Educational Studies, 37(3), 345–360.
  • Truter, P., Edgar, D., Mountain, D., & Bulsara, C. (2021). An emergency department optimized protocol for qualitative research to investigate care seeking by patients with non‐urgent conditions. Nursing open, 8(2), 628-635.
  • Truzoli, R., Pirola, V., & Conte, S. (2021). The impact of risk and protective factors on online teaching experience in high school Italian teachers during the COVID‐19 pandemic. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 940–952.
  • Türker, A., & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı EBA projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 5(1), 244-254.
  • Uerz, D., Volman, M., & Kral, M. (2018). Teacher educators’ competences in fostering student teachers’ proficiency in teaching and learning with technology: An overview of relevant research literature. Teaching and Teacher Education, 70, 12–23.
  • UNESCO. (2020). Global Education Coalition. Retrieved from https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
  • Van der Spoel, I., Noroozi, O., Schuurink, E., & van Ginkel, S. (2020). Teachers’ online teaching expectations and experiences during the Covid19-pandemic in the Netherlands. European Journal of Teacher Education, 43(4), 623–638.
  • Vedder, P., Boekaerts, M., & Seegers, G. (2005). Perceived social support and well being in school; The role of students’ ethnicity. Journal of Youth and Adolescence, 34(3), 269–278.
  • World Bank. (2021). Urgent, Effective Action Required to Quell the Impact of COVID-19 on Education Worldwide. The World Bank.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Perception of distance education students about distance education: A scale development study. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 365–370.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları, 25, 2020.

Always with me even from a distance: Teachers' technology usage skills before and after distance education

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 636 - 654, 30.09.2022
https://doi.org/10.31681/jetol.1118048

Öz

The aim of this research is to determine the teachers’ skills of technology use before and after distance education. Semi-structured interview technique was used as qualitative research methods.. The multi-stage sampling method was used in the selection of the teachers participating in the research. Descriptive and content analysis techniques were used in the analysis process of the data obtained from the interviews with the teachers. Accordingly, teachers thought that technology is being frequently used in learning environments after the pandemic. They also stated that the application they use most in their courses is Education Information Network (EBA). According to the findings, it has been suggested that teachers should receive in-service training in online education.

Kaynakça

  • Akdemir, O. (2010). Teaching math online: Current practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39(1), 47–64.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Aği (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27–44.
  • Alabay, A., & Taşdelen, V. (2017). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 27–29.
  • Alqraini, F. M., & Alasim, K. N. (2021). Distance education for d/deaf and hard of hearing students during the COVID-19 pandemic in Saudi Arabia: Challenges and Support. Research in Developmental Disabilities, 117, 104059. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.ridd.2021.104059
  • Altın, Z. (2020). Covid-19 pandemisinde yaşlılar. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30(2), 49–57.
  • Amhag, L., Hellström, L., & Stigmar, M. (2019). Teacher educators’ use of digital tools and needs for digital competence in higher education. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 35(4), 203–220.
  • Ardıç, M. A. (2021). Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi 1. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(2), 649–675.
  • Arıbaş, S., Kartal, Ş., & Çağlar, İ. (2012). İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 100–117.
  • Arık, B. M. (2020). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-I. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Avcı, & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117–154.
  • Avcı, Ü., Kula, A., & Haşlaman, T. (2019). Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine entegre etmek istedikleri teknolojilere ilişkin görüşleri. Acta Infologica, 3(1), 13–21.
  • Baber, H. (2020). Determinants of students’ perceived learning outcome and satisfaction in online learning during the pandemic of COVID-19. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 285–292.
  • Balingit, M. (2021). Unprecedented numbers of students have disappeared during the pandemic. Schools are working harder than ever to find them. Washington Post.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619–4645.
  • Batmaz, O., Batmaz, M. C., & Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665–1677.
  • Bennett, R., Uink, B., & Cross, S. (2020). Beyond the social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia. Social Sciences & Humanities Open, 2(1), 100083.
  • Breslin, T. (2021). Lessons from lockdown: The educational legacy of COVID-19. Routledge.
  • Çetin, Ö., Cakiroglu, M., Bayılmış, C., & Ekiz, H. (2004). Teknolojik gelişme için eğitimin önemi ve internet destekli öğretimin eğitimdeki yeri. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3).
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28–41.
  • Dayal, H. C., & Tiko, L. (2020). When are we going to have the real school? A case study of early childhood education and care teachers’ experiences surrounding education during the COVID-19 pandemic. Australasian Journal of Early Childhood, 45(4), 336–347.
  • Demir, S., & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(8).
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347–378.
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: A panacea in the time of COVID-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5–22.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets (Vol. 30275). Publications Office of the European Union Luxembourg.
  • Doğan, D., Çınar, M., & Seferoğlu, S. S. (2016). “Her Çocuğa Bir Bilgisayar” projeleri ve FATİH projesi: Karşılaştırmalı bir değerlendirme. SDU International Journal of Educational Studies, 3(1), 1–26.
  • Doğan, & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111–124.
  • Doğru, M., Nurbanu, Ş., & Koçulu, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımına ilişkin öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 464–472.
  • Dündar, E., & Karaağaçlı, M. (2019). Öğretmenlerin EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ile ilgili algılarının eğretilemeler aracılığıyla belirlenmesi. R&S-Research Studies Anatolia Journal, 2(6), 247–259.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360–380.
  • Erdemci, Ö. Ü. H., & Elçiçek, Ö. Ü. M. (2021, 19-20 October). Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Engellerin Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi. [Conference presentation]. Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi. Ankara. https://idec2021.asbu.edu.tr/tr.
  • Gökyer, N., & Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 93–106.
  • Halasa, S., Abusalim, N., Rayyan, M., Constantino, R. E., Nassar, O., Amre, H., … Qadri, I. (2020). Comparing student achievement in traditional learning with a combination of blended and flipped learning. Nursing Open, 7(4), 1129–1138.
  • Hargreaves, A. (2021). What the COVID-19 pandemic has taught us about teachers and teaching. Facets. Canadian Science Publishing 1840 Woodward Drive, Suite 1, Ottawa, ON K2C 0P7.
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S., & Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214–239.
  • Hjelsvold, R., Nykvist, S. S., Lorås, M., Bahmani, A., & Krokan, A. (2020). Educators’ experiences online: How COVID-19 encouraged pedagogical change in CS education. In Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning.
  • Hsu, S. (2011). Who assigns the most ICT activities? Examining the relationship between teacher and student usage. Computers & Education, 56(3), 847–855.
  • Idoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Dosil Santamaria, M., & Eiguren Munitis, A. (2021). Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain. Psychology & Health, 36(2), 179–194.
  • Juárez-Díaz, C., & Perales, M. (2021). Language teachers’ emergency remote teaching experiences during the COVID-19 confinement. Profile Issues in TeachersProfessional Development, 23(2), 121–135.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karakaş, H., & Doğan, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerine yönelik olumsuz tutumları ve yaşadıkları sorunlar. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 629–652.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, F. (2021). Morpa kampüs eğitim yazılımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir ve denklemler konusundaki akademik başarısına etkisi ve öğrenci görüşleri. [Unpublished doctoral dissertation]. Kastamonu university.
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021). Difficulties experienced by teachers in the distance education during COVID-19 pandemic/COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy/E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1 (1), 55–7.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123–129.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55–83. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645
  • Klapproth, F., Federkeil, L., Heinschke, F., & Jungmann, T. (2020). Teachers’ experiences of stress and their coping strategies during COVID-19 induced distance teaching. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 444–452.
  • Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement. Educational Researcher, 49(8), 549–565.
  • Kurtdere Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Journal of International Social Research, 9(45).
  • Marshall, C., Brereton, P., & Kitchenham, B. (2015, April). Tools to support systematic reviews in software engineering: a cross-domain survey using semi-structured interviews. Proceedings of the 19th international conference on evaluation and assessment in software engineering (pp. 1-6).
  • Matsuda, M., & Russell, D. (2021). 2021. What we’ve lost and what we’ve learned. Retrieved from washingtonpost.com/education/2021/05/11/whats-weve-lost-and-what-weve-learned/.
  • Murgatrotd, S. (2020). COVID-19 and online learning. Canada: Alberta. https://doi.org/https://doi.org/10. 13140/RG.2.2.31132.8512
  • Nathan, A., George, P., Ng, M., Wenden, E., Bai, P., Phiri, Z., & Christian, H. (2021). Impact of covid-19 restrictions on western Australian children’s physical activity and screen time. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2583.
  • Ottenbreit-Leftwich, A. T., Glazewski, K. D., Newby, T. J., & Ertmer, P. A. (2010). Teacher value beliefs associated with using technology: Addressing professional and student needs. Computers & Education, 55(3), 1321–1335.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376–394.
  • Özçelik, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. [Unpublished doctoral dissertation].Pamukkale University.
  • Özdemir, E. (2015). Tarama Yöntemi. M.Metin (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13–43.
  • Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461–486.
  • Pongutta, S., Kantamaturapoj, K., Phakdeesettakun, K., & Phonsuk, P. (2021). The social impact of the COVID-19 outbreak on urban slums and the response of civil society organisations: A case study in Bangkok, Thailand. Heliyon, 7(5), e07161.
  • Reich, J., Buttimer, C. J., Coleman, D., Colwell, R. D., Faruqi, F., & Larke, L. R. (2020). What’s lost, what’s left, what’s next: Lessons learned from the lived experiences of teachers during the 2020 novel coronavirus pandemic.
  • Sağır, Ş. U., & Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 333–352.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 91–113.
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10, 12.
  • Singh, C. K. S., Singh, T. S. M., Abdullah, N. Y., Moneyam, S., Ismail, M. R., Tek, E., … Singh, J. K. S. (2020). Rethinking english language teaching through telegram, whatsapp, google classroom and zoom. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(11), 45–54.
  • Sıcak, A., & Parmaksız, R. Ş. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1).
  • Subedi, S., Nayaju, S., Subedi, S., Shah, S. K., & Shah, J. M. (2020). Impact of E-learning during COVID-19 pandemic among nursing students and teachers of Nepal. International Journal of Science and Healthcare Research, 5(3), 68–76.
  • Tao, Y.-H., & Yeh, C.-C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues–A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23–36.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Thoonen, E. E. J., Sleegers, P. J. C., Peetsma, T. T. D., & Oort, F. J. (2011). Can teachers motivate students to learn? Educational Studies, 37(3), 345–360.
  • Truter, P., Edgar, D., Mountain, D., & Bulsara, C. (2021). An emergency department optimized protocol for qualitative research to investigate care seeking by patients with non‐urgent conditions. Nursing open, 8(2), 628-635.
  • Truzoli, R., Pirola, V., & Conte, S. (2021). The impact of risk and protective factors on online teaching experience in high school Italian teachers during the COVID‐19 pandemic. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 940–952.
  • Türker, A., & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı EBA projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 5(1), 244-254.
  • Uerz, D., Volman, M., & Kral, M. (2018). Teacher educators’ competences in fostering student teachers’ proficiency in teaching and learning with technology: An overview of relevant research literature. Teaching and Teacher Education, 70, 12–23.
  • UNESCO. (2020). Global Education Coalition. Retrieved from https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
  • Van der Spoel, I., Noroozi, O., Schuurink, E., & van Ginkel, S. (2020). Teachers’ online teaching expectations and experiences during the Covid19-pandemic in the Netherlands. European Journal of Teacher Education, 43(4), 623–638.
  • Vedder, P., Boekaerts, M., & Seegers, G. (2005). Perceived social support and well being in school; The role of students’ ethnicity. Journal of Youth and Adolescence, 34(3), 269–278.
  • World Bank. (2021). Urgent, Effective Action Required to Quell the Impact of COVID-19 on Education Worldwide. The World Bank.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Perception of distance education students about distance education: A scale development study. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 365–370.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları, 25, 2020.
Toplam 79 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyup Yünkül 0000-0002-6177-3766

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yünkül, E. (2022). Always with me even from a distance: Teachers’ technology usage skills before and after distance education. Journal of Educational Technology and Online Learning, 5(3), 636-654. https://doi.org/10.31681/jetol.1118048


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.