Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 45 - 54, 20.01.2023
https://doi.org/10.32568/jfce.1205084

Öz

Kaynakça

  • Altun, M. (2000). İlköğretimde problem çözme öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147, 27-33. Retrieved from http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/147/altun.htm
  • Arıkan, D., Çelebioğlu, A., & Güdücü Tüfekçi, F. (2013). Growth and development in childhood. In Pediatric Nursing, (pp. 53-66) Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi.
  • Arslan, Y. (2009). Lise öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile sosyal problem çözme arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 234959).
  • Aslantürk, H., Kesen, N. F., & Daşbaş, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin aile aidiyetinin aile ilişkileri açısından incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(4), 1579-1598. DOI: 10.33417/tsh.739505
  • Babaoğlan, E., & Korkut, K. (2010). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-20. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8703/108671
  • Bandura, A., & Schunk, D. H. (1981). Cultivating competence, self-efficacy and intrinsic interest through self-motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 41, 586-598. DOI: 10.1037/0022-3514.41.3.586
  • Britner, S. L., & Pajares, F. (2006). Sources of science self-efficacy beliefs of middle school students. Journal of Research in Science Teaching, 43(5), 485-499. DOI: 10.1002/tea.20131
  • Cantrell, P., Young, S., & Moore, A. (2003). Factors affecting science teaching efficacy of pre-service elementary teachers. Journal of Science Teacher Education, 14(3), 177-192. DOI: 10.1023/A:1025974417256
  • Cheung, Y. H. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. Australian Educational Researcher, 35(4), 103-123. DOI: 10.1007/BF03216877
  • Ege, A. (2018). Ergenlerin sorunlarının ve algıladıkları sosyal desteğin gelecek beklentilerine etkilerinin incelenmesi: Altındağ örneği (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 508646).
  • Eker, D., & Arkar, H. (1995). Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’ nin faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği [Factorial structure, validity, and reliability of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support]. Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 17-25. Retrieved from https://www.psikolog.org.tr/tr/yayinlar/dergiler/1031828/tpd1300443319950000m000290.pdf
  • Ekici, G. (2006). Meslek lisesi öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inançları üzerine bir araştırma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(24), 87-96. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/284264508_Meslek_lisesi_Ogretmenlerinin_Ogretmen_Ozyeterlik_Inanclari_Uzerine_bir_arastirma
  • Evans, E. D., & Tribble, M. (1986). Perceived teaching problems, self-efficacy, and commitment to teaching among pre-service teachers. The Journal of Educational Research, 80(2), 81-85. DOI: 10.1080/00220671.1986.10885728
  • Feyzioğlu, S. E. (2008). Bağlanma stilleri, problem çözme becerileri ve hükümlülük özellikleri arasındaki ilişkiler (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 225464).
  • Gökbüzoğlu, B. (2008). Ergenlerin saldırganlık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 219948).
  • Jones, M. G., & Wheatley, J. (1990). Gender differences in teacher-student interactions in science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 27(9), 861-874. DOI: 10.1002/tea.3660270906
  • Karabulut E. O., & Kuru E. (2009). Ahi Evran üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 119-127. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59508/855699
  • Karadağ, İ. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının sosyal destek kaynakları açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 206430).
  • Karagöz, H. (2005). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fen eğitimine yönelik öz-yeterlik algıları ve alan bilgisi yeterlikleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 160008).
  • Kocaoğlu, B. Ü. (2013). Lise öğretmenlerinin fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları: Kayseri ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 336012).
  • Korkut, F. (2002). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 177-184. Retrieved from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/962-published.pdf
  • Mısırlı Taşdemir, Ö. (2003). Üstün yetenekli çocuklarda mükemmelliyetçilik, sınav kaygısı, benlik saygısı, kontrol odağı, öz yeterlilik ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 137585).
  • Morgil, D., Seçken, N., & Yücel, S. (2004). Kimya öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanaçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-72. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/baunfbed/issue/24782/261823
  • Özreçberoglu, U., & Çaganaga, C. K. (2018). Making it count: Strategies for improving problem-solving skills in mathematics for students and teachers’ classroom management. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(4), 1253-1261. DOI: 10.29333/ejmste/82536
  • Romi, S., & Leyser, Y. (2006). Exploring inclusion preservice training needs: a study of variables associated with attitudes and self-efficacy beliefs. European Journal of Special Needs Education, 21(1), 85-105. DOI: 10.1080/08856250500491880
  • Saltzman Kristina, M., & Holahan Charles, J. (2002). Social support, self-efficacy, and depressive symptoms: An integrative model. Journal of Social and Clinical Psychology, 21, 309-322. DOI: 10.1521/jscp.21.3.309.22531
  • Speakers A. E., & Hawton K. (2005). Social problem-solving in adolescents with suicidal behavior: A systematic review. Suicide Life Threat Behav. 35(4), 365-87. DOI: 10.1521/suli.2005.35.4.365
  • Şahin, N., Şahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). The psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Turkish university students. Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396. DOI: 10.1007/BF01177661
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in problem çözme envanterinin uyarlama, güvenirlik ve geçerlik çalışmaları (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Retrieved from https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12575/78288
  • Turgut, Ö. (2015). Ergenlerde psikolojik sağlamlık düzeylerinin, önemli yaşam olayları, algılanan sosyal destek ve okul bağlılığı açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 395175).
  • Türküm, A. S. (2011). Okulda şiddet: Problem çözme becerilerine ilişkin algıları ergenleri ne kadar koruyor? Educational Sciences: Theory and Practice, 11(1), 115-132. Retrieved from https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14905/14905.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Udeani, U., & Adeyemo, S. A. (2011). The relationship among teachers problem solving abilities, students’ learning styles and students’ achievement in biology. University of Lagos, Lagos. International Journal of Educational Research and Technology, 2(1), 82-87. Retrieved from https://www.semanticscholar.org/paper/The-Relationship-among-Teachers%27-Problem-Solving-in-Udeani-Adeyemo/84a37ed84887578029defbdc6e2a821262eb2705
  • Usluca, A. (2019). Ergenlik dönemindeki bireylerin madde kullanım eğilimleri ile öz yeterlik inançları ilişkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 562399).
  • Uz Baş, A., & Topçu Kabasakal, Z. (2010). The prevalence of aggressive and violent behaviors among elementary school students. Elementary Education Online, 9(1), 93-105. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90796
  • Wang, Y., & Chiew, V. (2010). On the cognitive process of human problem solving. Cognitive Systems Research, 11(2010), 81–92. DOI:10.1016/j.cogsys.2008.08.003
  • Yardımcı, F., & Başbakkal, Z. (2009). Reliability and validity study of the child-adolescent social support scale. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(2), 41-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunihem/issue/2645/34026

Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support

Yıl 2022, , 45 - 54, 20.01.2023
https://doi.org/10.32568/jfce.1205084

Öz

This study examined the relationship between high school students' self-efficacy levels, problem-solving skills, and perceived social support. A total of 199 high school students, 152 women, and 47 men, participated in the study. Data were collected with the Self-Efficacy Beliefs Assessment Scale, the Problem Solving Skills Inventory, and the Multidimensional Scale of Perceived Social Support. While correlation analysis was performed to determine the relationship between variables in the study, regression analysis was performed to determine whether social support and problem-solving skills predicted self-efficacy levels. In this context, first of all, the data were examined in terms of regression assumptions and it was seen that the data were suitable for regression analysis. Besides, whether the level of self-efficacy differed remarkably according to gender was examined with the independent sample t-test. As a result of the research; according to the correlation analysis, it was found that there is a negative relationship between self-efficacy and a hasty approach with one of the problem-solving skills, and a positive relationship with other problem-solving skills. On the other hand, as a result of the analysis, there was a positive relationship between the support of friends and self-efficacy, which is one of the sub-dimensions of perceived social support. Still, there was no significant relationship between family and an important person’s social support and self-efficacy. As a consequence of the regression analysis, it was discerned that the perceived social support types of friend social support and problem-solving skills of the hasty and evaluative approach significantly predicted the self-efficacy level of high school students. Yet, other problem-solving skills and social support types did not. Furthermore, as a result of the independent sample t-test, it was perceived that the self-efficacy level did not differ profoundly according to gender and the average self-efficacy levels of the girls were lower than the average of the self-efficacy levels of the boys.

Kaynakça

  • Altun, M. (2000). İlköğretimde problem çözme öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147, 27-33. Retrieved from http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/147/altun.htm
  • Arıkan, D., Çelebioğlu, A., & Güdücü Tüfekçi, F. (2013). Growth and development in childhood. In Pediatric Nursing, (pp. 53-66) Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi.
  • Arslan, Y. (2009). Lise öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile sosyal problem çözme arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 234959).
  • Aslantürk, H., Kesen, N. F., & Daşbaş, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin aile aidiyetinin aile ilişkileri açısından incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(4), 1579-1598. DOI: 10.33417/tsh.739505
  • Babaoğlan, E., & Korkut, K. (2010). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-20. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8703/108671
  • Bandura, A., & Schunk, D. H. (1981). Cultivating competence, self-efficacy and intrinsic interest through self-motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 41, 586-598. DOI: 10.1037/0022-3514.41.3.586
  • Britner, S. L., & Pajares, F. (2006). Sources of science self-efficacy beliefs of middle school students. Journal of Research in Science Teaching, 43(5), 485-499. DOI: 10.1002/tea.20131
  • Cantrell, P., Young, S., & Moore, A. (2003). Factors affecting science teaching efficacy of pre-service elementary teachers. Journal of Science Teacher Education, 14(3), 177-192. DOI: 10.1023/A:1025974417256
  • Cheung, Y. H. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. Australian Educational Researcher, 35(4), 103-123. DOI: 10.1007/BF03216877
  • Ege, A. (2018). Ergenlerin sorunlarının ve algıladıkları sosyal desteğin gelecek beklentilerine etkilerinin incelenmesi: Altındağ örneği (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 508646).
  • Eker, D., & Arkar, H. (1995). Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’ nin faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği [Factorial structure, validity, and reliability of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support]. Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 17-25. Retrieved from https://www.psikolog.org.tr/tr/yayinlar/dergiler/1031828/tpd1300443319950000m000290.pdf
  • Ekici, G. (2006). Meslek lisesi öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inançları üzerine bir araştırma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(24), 87-96. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/284264508_Meslek_lisesi_Ogretmenlerinin_Ogretmen_Ozyeterlik_Inanclari_Uzerine_bir_arastirma
  • Evans, E. D., & Tribble, M. (1986). Perceived teaching problems, self-efficacy, and commitment to teaching among pre-service teachers. The Journal of Educational Research, 80(2), 81-85. DOI: 10.1080/00220671.1986.10885728
  • Feyzioğlu, S. E. (2008). Bağlanma stilleri, problem çözme becerileri ve hükümlülük özellikleri arasındaki ilişkiler (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 225464).
  • Gökbüzoğlu, B. (2008). Ergenlerin saldırganlık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 219948).
  • Jones, M. G., & Wheatley, J. (1990). Gender differences in teacher-student interactions in science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 27(9), 861-874. DOI: 10.1002/tea.3660270906
  • Karabulut E. O., & Kuru E. (2009). Ahi Evran üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 119-127. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59508/855699
  • Karadağ, İ. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının sosyal destek kaynakları açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 206430).
  • Karagöz, H. (2005). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fen eğitimine yönelik öz-yeterlik algıları ve alan bilgisi yeterlikleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 160008).
  • Kocaoğlu, B. Ü. (2013). Lise öğretmenlerinin fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları: Kayseri ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 336012).
  • Korkut, F. (2002). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 177-184. Retrieved from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/962-published.pdf
  • Mısırlı Taşdemir, Ö. (2003). Üstün yetenekli çocuklarda mükemmelliyetçilik, sınav kaygısı, benlik saygısı, kontrol odağı, öz yeterlilik ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 137585).
  • Morgil, D., Seçken, N., & Yücel, S. (2004). Kimya öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanaçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-72. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/baunfbed/issue/24782/261823
  • Özreçberoglu, U., & Çaganaga, C. K. (2018). Making it count: Strategies for improving problem-solving skills in mathematics for students and teachers’ classroom management. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(4), 1253-1261. DOI: 10.29333/ejmste/82536
  • Romi, S., & Leyser, Y. (2006). Exploring inclusion preservice training needs: a study of variables associated with attitudes and self-efficacy beliefs. European Journal of Special Needs Education, 21(1), 85-105. DOI: 10.1080/08856250500491880
  • Saltzman Kristina, M., & Holahan Charles, J. (2002). Social support, self-efficacy, and depressive symptoms: An integrative model. Journal of Social and Clinical Psychology, 21, 309-322. DOI: 10.1521/jscp.21.3.309.22531
  • Speakers A. E., & Hawton K. (2005). Social problem-solving in adolescents with suicidal behavior: A systematic review. Suicide Life Threat Behav. 35(4), 365-87. DOI: 10.1521/suli.2005.35.4.365
  • Şahin, N., Şahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). The psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Turkish university students. Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396. DOI: 10.1007/BF01177661
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in problem çözme envanterinin uyarlama, güvenirlik ve geçerlik çalışmaları (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Retrieved from https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12575/78288
  • Turgut, Ö. (2015). Ergenlerde psikolojik sağlamlık düzeylerinin, önemli yaşam olayları, algılanan sosyal destek ve okul bağlılığı açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 395175).
  • Türküm, A. S. (2011). Okulda şiddet: Problem çözme becerilerine ilişkin algıları ergenleri ne kadar koruyor? Educational Sciences: Theory and Practice, 11(1), 115-132. Retrieved from https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14905/14905.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Udeani, U., & Adeyemo, S. A. (2011). The relationship among teachers problem solving abilities, students’ learning styles and students’ achievement in biology. University of Lagos, Lagos. International Journal of Educational Research and Technology, 2(1), 82-87. Retrieved from https://www.semanticscholar.org/paper/The-Relationship-among-Teachers%27-Problem-Solving-in-Udeani-Adeyemo/84a37ed84887578029defbdc6e2a821262eb2705
  • Usluca, A. (2019). Ergenlik dönemindeki bireylerin madde kullanım eğilimleri ile öz yeterlik inançları ilişkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 562399).
  • Uz Baş, A., & Topçu Kabasakal, Z. (2010). The prevalence of aggressive and violent behaviors among elementary school students. Elementary Education Online, 9(1), 93-105. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90796
  • Wang, Y., & Chiew, V. (2010). On the cognitive process of human problem solving. Cognitive Systems Research, 11(2010), 81–92. DOI:10.1016/j.cogsys.2008.08.003
  • Yardımcı, F., & Başbakkal, Z. (2009). Reliability and validity study of the child-adolescent social support scale. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(2), 41-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunihem/issue/2645/34026
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sena Çalışkan 0000-0002-0526-4975

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çalışkan, S. (2023). Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support. Journal of Family Counseling and Education, 7(2), 45-54. https://doi.org/10.32568/jfce.1205084
AMA Çalışkan S. Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support. JFCE. Ocak 2023;7(2):45-54. doi:10.32568/jfce.1205084
Chicago Çalışkan, Sena. “Examination of the Relationship Between Self-Efficacy Levels of High School Students and Problem-Solving Skills and Perceived Social Support”. Journal of Family Counseling and Education 7, sy. 2 (Ocak 2023): 45-54. https://doi.org/10.32568/jfce.1205084.
EndNote Çalışkan S (01 Ocak 2023) Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support. Journal of Family Counseling and Education 7 2 45–54.
IEEE S. Çalışkan, “Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support”, JFCE, c. 7, sy. 2, ss. 45–54, 2023, doi: 10.32568/jfce.1205084.
ISNAD Çalışkan, Sena. “Examination of the Relationship Between Self-Efficacy Levels of High School Students and Problem-Solving Skills and Perceived Social Support”. Journal of Family Counseling and Education 7/2 (Ocak 2023), 45-54. https://doi.org/10.32568/jfce.1205084.
JAMA Çalışkan S. Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support. JFCE. 2023;7:45–54.
MLA Çalışkan, Sena. “Examination of the Relationship Between Self-Efficacy Levels of High School Students and Problem-Solving Skills and Perceived Social Support”. Journal of Family Counseling and Education, c. 7, sy. 2, 2023, ss. 45-54, doi:10.32568/jfce.1205084.
Vancouver Çalışkan S. Examination of the Relationship between Self-efficacy Levels of High School Students and Problem-solving Skills and Perceived Social Support. JFCE. 2023;7(2):45-54.