BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİNİN TÜRK İLAÇ ENDÜSTRİSİNDEKİ ÖNEMİ

Yıl 2004, Cilt: 33 Sayı: 4, 243 - 254, 01.12.2004
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000466

Öz

Bu çalışmanın amacı Türk İlaç Endüstrisinde satış gücü eğitim programlarının incelenmesidir. Çalışmada, İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası üyesi olan 37 ve sendika hizmetlerinden yararlanan 14 firma olmak üzere, toplam 51 ilaç firmasının Eğitim ve Geliştirme Bölümüne, Satış/Pazarlama Müdürleri ya da İnsan Kaynakları Müdürleri’ne 24 soruluk anket uygulanmıştır. Çalışma sonucunda; firmaların, uyguladıkları satış gücü eğitim programı ihtiyacının belirlenmesinde, satış/pazarlama bölümünün rolünü çok önemli buldukları, satış gücü eğitim programının birincil amacının satış verimini arttırmak olduğu, satış gücü eğitimini sunması için, eğitim uzmanlarını kullandıkları, eğiticiler için bir eğitim programına sahip oldukları, tecrübesiz satış elemanlarını işe aldıktan sonra 3 aydan az bir eğitime tabi tuttukları tespit edilmiştir

THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY

Yıl 2004, Cilt: 33 Sayı: 4, 243 - 254, 01.12.2004
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000466

Öz

The purpose of this study is to analyse sales force training programs in Turkish Pharmaceutical Industry. In this study a questionnaire with 24 questions is applied to Training&Development Departments, Sales/Marketing Managers or Human Resource Managers in charge of sales force training, in 51 pharmaceutical companies, 37 of which are members of Federation of Employer’s Organization in Pharmaceutical Industry, 14 of which uses the services provided by the organization. At the end of the study, the firms stated that they found the role of sales/marketing department as very important in determining the requirements of sales force training program and the increasing productivity of the sales as primary aim of the sales force training program. The firms also stated that they have training specialists and training programs for trainers and they subjected inexperienced salespeople to a training program for less than 3 months

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34TK33GT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Özler Kıral Bu kişi benim

Sevgi Şar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 33 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özler Kıral, D., & Şar, S. (2004). THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, 33(4), 243-254. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000466
AMA Özler Kıral D, Şar S. THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY. Ankara Ecz. Fak. Derg. Aralık 2004;33(4):243-254. doi:10.1501/Eczfak_0000000466
Chicago Özler Kıral, Deniz, ve Sevgi Şar. “THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 33, sy. 4 (Aralık 2004): 243-54. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000466.
EndNote Özler Kıral D, Şar S (01 Aralık 2004) THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 33 4 243–254.
IEEE D. Özler Kıral ve S. Şar, “THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY”, Ankara Ecz. Fak. Derg., c. 33, sy. 4, ss. 243–254, 2004, doi: 10.1501/Eczfak_0000000466.
ISNAD Özler Kıral, Deniz - Şar, Sevgi. “THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 33/4 (Aralık 2004), 243-254. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000466.
JAMA Özler Kıral D, Şar S. THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY. Ankara Ecz. Fak. Derg. 2004;33:243–254.
MLA Özler Kıral, Deniz ve Sevgi Şar. “THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, c. 33, sy. 4, 2004, ss. 243-54, doi:10.1501/Eczfak_0000000466.
Vancouver Özler Kıral D, Şar S. THE IMPORTANCE OF SALES FORCE TRAINING IN TURKISH PHARMACEUTICAL INDUSTRY. Ankara Ecz. Fak. Derg. 2004;33(4):243-54.

Kapsam ve Amaç

Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.