Yıl 2015,
Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 28, 15.06.2015
Merve Topal
Hasan Said Tortop
Kaynakça
- Cross, T. L., Coleman, L. J. (2005). School-based conception of giftedness. In R. J. Sternberg, J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp. 52-63). New York: Cambridge University Press.
- Demirel, Ş., & Sak, U. (2011). Yetenek hiyerarşisi: üstün yetenek türlerinin toplumsal değerleri üzerine bir araştırma. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 1(1), 61-76.
- Lim, W., Plucker, J., & Im, K. (2002). We are more alike than we think we are: Implicit theories of intelligence with a Korean sample. Intelligence, 20, 185-208.
- Raty, H., & Snellman, L. (1995). Conceptions of intelligence as social representations. European Journal of Psychology of Education, 3, 273-287
- Sak, U. (2007). Giftedness and the Turkish culture. In S. N. Phillipson & M. McCann (Eds), Conceptions of giftedness: Socio-cultural perspectives (pp.283-310). London: Lawrence Erlbaum Associates.
- Sak, U. (2011). Üstün zekâlılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri. Ankara: Maya Akademi.
- Tortop, H.S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. ÜstünYetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26
Kitap İncelemesi: Zekiler (Kitâbu’l-Ezkiyâ)
Yıl 2015,
Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 28, 15.06.2015
Merve Topal
Hasan Said Tortop
Öz
Bu çalışmada, İbnü’l Cevzi tarafından kaleme alınan Zekiler (Kitâbu’l-Ezkiyâ) isimli kitap biçimsel ve
içerik yönünden incelenmiştir. İbnü’l Cevzi, bir Doğu klasiği olan bu kitapta zeki insanların kıssalarını
derlemiştir. Üstün zekalılık olgusunun tarihsel ve kültürel bağlamdan ayrı düşünülemeyeceğini savunan
teorisyenlerin görüşleri doğrultusunda “zeka” ve “zeki olma” kavramlarının yaşadığımız coğrafyada
eskiden nasıl anlaşıldığını anlamak açısından kitabın önemli bir rolü üstlendiği söylenebilir.
Kaynakça
- Cross, T. L., Coleman, L. J. (2005). School-based conception of giftedness. In R. J. Sternberg, J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp. 52-63). New York: Cambridge University Press.
- Demirel, Ş., & Sak, U. (2011). Yetenek hiyerarşisi: üstün yetenek türlerinin toplumsal değerleri üzerine bir araştırma. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 1(1), 61-76.
- Lim, W., Plucker, J., & Im, K. (2002). We are more alike than we think we are: Implicit theories of intelligence with a Korean sample. Intelligence, 20, 185-208.
- Raty, H., & Snellman, L. (1995). Conceptions of intelligence as social representations. European Journal of Psychology of Education, 3, 273-287
- Sak, U. (2007). Giftedness and the Turkish culture. In S. N. Phillipson & M. McCann (Eds), Conceptions of giftedness: Socio-cultural perspectives (pp.283-310). London: Lawrence Erlbaum Associates.
- Sak, U. (2011). Üstün zekâlılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri. Ankara: Maya Akademi.
- Tortop, H.S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. ÜstünYetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26