Case Report
BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 43 - 50, 15.06.2016

Abstract

References

  • Azizoğlu, N., Aslan, S. & Pekcan, S. (2013). Periyodik sistem konusunun analojilerle öğretimi: öğrenci başarısı ile cinsiyet ve motivasyon faktörleri ilişkisi, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Bildiri Özetleri Kitabı, s.76, Trabzon.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Geliştirilmiş 4. baskı), Trabzon.İri, F. G. & Çil, E. (2013). Periyodik tablo özelliklerinin tabu oyunu ile öğrenilmesi, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Bildiri Özetleri Kitabı,s.101, Trabzon.
  • Kaymak, H. (2005). Kavram haritası yönteminin öğrencilerin periyodik tablo konusunuanlamlarına etkisi, Yüksek Lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen BilimleriEnstitüsü, Denizli.
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar ) öğretim programı, Ankara. MEB. (2013). Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar), Ankara. Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education, (2nd Ed.).Jossey-Bass A Wiley Imprint, San Francisco, USA.
  • Roddy, Jr. K. P. (2003). High school chemistry students’ learning of the elements, structure, and periodicity of the periodic table: Contributions of ınquiry-based activities and exemplary graphics. Unpublished M. Appl. Psy. Thesis, Louisiana State University.
  • Susam, E. (2006). Lise 1 kimya dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir programın öğrenci başarısına etkisi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Tezcan, H. & Kıpık, M. (2005). “Lise 1. sınıf öğrencilerine periyodik tablo öğretiminde yeni bir yaklaşım”. Millî Eğitim: Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 166. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim Dergisi/166/index3- kipik.htm
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (6. Baskı), Seçkin Kitapevi, Ankara.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (3rd Ed.), Sage Publications, London.
  • Ziyafet, E. (2008). Fen ve teknoloji dersinde periyodik çizelgenin öğretiminde 5e modelinin öğrenci tutum ve başarısına etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

Periyodik Tabloda Elementlerin Yerini Bulmada Farklı Bir Bakış Açısı

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 43 - 50, 15.06.2016

Abstract









Periyodik tablo, elementlerin özellikleri, yapısı ve birbirleriyle etkileşimleri
hakkında genel bilgi verir. Bir
elementin tablodaki yerini bulmak bu sebeple
önemlidir. Bu çalışmanın amacı, periyodik tabloda elementlerin yerini bulmak
için farklı bir yöntem önermektir. Çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmıştır.
Ordu Bilim ve Sanat Merkezine devam eden yedinci sınıf düzeyinde üstün
yetenekli bir erkek öğrenci araştırmada katılımcı olarak yer almıştır.
Araştırmacılardan biri Kimya dersini işlemesi esanasında, periyodik tablonun
tarihsel gelişimiyle ilgili bölümde, elementlerin yerinin periyodik tabloda nasıl
bulunduğunu açıklanmıştır. Bu öğrencilere ilerideki sınıfların müfredatında
bulunmasına rağmen üstün yetenekli öğrencilere 2)8)8) kuralı öğretilmiştir.
Bazı öğrencileri elementlerin yerinin bulunması konusunda farklı bir kural
geliştirdiği görülmüştür. Bu kural birkaç element için denenmiş ve doğru
sonuca ulaşıldığı görülmüştür. Elde edilen formül kullanılarak atom numarası
3-20 arasındaki elementlerin periyot ve grup numaraları tespit edilebilmektedir.
Bu formül, atom numarası 1 ve 2 olan hidrojen ve helyum, ayrıca
atom
numarası 21’den büyük olan elementler için de uyarlanarak kullanılabilir. 





References

  • Azizoğlu, N., Aslan, S. & Pekcan, S. (2013). Periyodik sistem konusunun analojilerle öğretimi: öğrenci başarısı ile cinsiyet ve motivasyon faktörleri ilişkisi, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Bildiri Özetleri Kitabı, s.76, Trabzon.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Geliştirilmiş 4. baskı), Trabzon.İri, F. G. & Çil, E. (2013). Periyodik tablo özelliklerinin tabu oyunu ile öğrenilmesi, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Bildiri Özetleri Kitabı,s.101, Trabzon.
  • Kaymak, H. (2005). Kavram haritası yönteminin öğrencilerin periyodik tablo konusunuanlamlarına etkisi, Yüksek Lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen BilimleriEnstitüsü, Denizli.
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar ) öğretim programı, Ankara. MEB. (2013). Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar), Ankara. Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education, (2nd Ed.).Jossey-Bass A Wiley Imprint, San Francisco, USA.
  • Roddy, Jr. K. P. (2003). High school chemistry students’ learning of the elements, structure, and periodicity of the periodic table: Contributions of ınquiry-based activities and exemplary graphics. Unpublished M. Appl. Psy. Thesis, Louisiana State University.
  • Susam, E. (2006). Lise 1 kimya dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir programın öğrenci başarısına etkisi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Tezcan, H. & Kıpık, M. (2005). “Lise 1. sınıf öğrencilerine periyodik tablo öğretiminde yeni bir yaklaşım”. Millî Eğitim: Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 166. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim Dergisi/166/index3- kipik.htm
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (6. Baskı), Seçkin Kitapevi, Ankara.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (3rd Ed.), Sage Publications, London.
  • Ziyafet, E. (2008). Fen ve teknoloji dersinde periyodik çizelgenin öğretiminde 5e modelinin öğrenci tutum ve başarısına etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Hülya Demircioğlu This is me

Selma Vural This is me

İşık Boz

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Demircioğlu, H., Vural, S., & Boz, İ. (2016). Periyodik Tabloda Elementlerin Yerini Bulmada Farklı Bir Bakış Açısı. Journal of Gifted Education and Creativity, 3(1), 43-50.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.