Periyodik tablo, elementlerin özellikleri, yapısı ve birbirleriyle etkileşimleri
hakkında genel bilgi verir. Bir elementin tablodaki yerini bulmak bu sebeple
önemlidir. Bu çalışmanın amacı, periyodik tabloda elementlerin yerini bulmak
için farklı bir yöntem önermektir. Çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmıştır.
Ordu Bilim ve Sanat Merkezine devam eden yedinci sınıf düzeyinde üstün
yetenekli bir erkek öğrenci araştırmada katılımcı olarak yer almıştır.
Araştırmacılardan biri Kimya dersini işlemesi esanasında, periyodik tablonun
tarihsel gelişimiyle ilgili bölümde, elementlerin yerinin periyodik tabloda nasıl
bulunduğunu açıklanmıştır. Bu öğrencilere ilerideki sınıfların müfredatında
bulunmasına rağmen üstün yetenekli öğrencilere 2)8)8) kuralı öğretilmiştir.
Bazı öğrencileri elementlerin yerinin bulunması konusunda farklı bir kural
geliştirdiği görülmüştür. Bu kural birkaç element için denenmiş ve doğru
sonuca ulaşıldığı görülmüştür. Elde edilen formül kullanılarak atom numarası
3-20 arasındaki elementlerin periyot ve grup numaraları tespit edilebilmektedir.
Bu formül, atom numarası 1 ve 2 olan hidrojen ve helyum, ayrıca atom
numarası 21’den büyük olan elementler için de uyarlanarak kullanılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.