Bu araştırmanın amacı 2010-2016 yılları arasında üstün yeteneklilerle yapılan lisansüstü tezlere genel bir bakış sağlamaktır. Geliştirilen ölçme aracı ile her bir tez çalışma alanına göre bir kategoriye (BİLSEM’lerle ilgili yapılan çalışmalar, üstün yetenekli öğrenciler ve/veya aileleriyle rehberlik alanında yapılan çalışmalar, üstün yetenekli öğrenciler ile diğer öğrencilerin karşılaştırılmasına yönelik çalışmalar..vb) dahil edilmiştir. Çalışmada toplam on tane kategori geliştirilmiştir. Tezler, çalışma alanlarına göre her bir kategoriye dahil edilmiştir. Araştırmanın bulgular kısmında tezlerin amaçları incelenmiştir. Lisansüstü çalışmalara, YÖK Tez Bankasından ulaşılmıştır. Tarama kısmına “üstün” kelimesi yazılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Doküman incelemesi yapılmıştır. Yetmiş dört tane yüksek lisans otuz dokuz tane de doktora tezi araştırılmış olup toplamda yüz on üç tane tez incelenmiştir. Araştırma, üstün yeteneklilerle yapılan çalışmalara toplu olarak bakabilmeyi sağlamıştır. İlgili çalışma üstün yetenekli bir çocuğa sahip olan ebeveynler başta olmak üzere tüm öğretmenlere, eğitimcilere, yöneticilere, maarif müfettişlerine, üstün yetenekli bireyleri tanımaları, ilişkilerinde, eğitimlerinde nelere dikkat etmeleri konusunda önemli ipuçları verecektir. Çalışma bundan sonra yapılacak araştırmalara yol gösterici, araştırmacılara da önemli bir kaynak ve model olma niteliğindedir. Araştırma önerilerle sonuçlandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.