Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 10, 15.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Ataman, A. (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler. Özel Eğitim (Edt. S. Eripek), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1018. Collado, F. Y. (1999). The Role of Spontaneousdrawing in The Development of Children in The early childhood settings, www.Eric.Ed.Gov/Ericwebportal/Recorddetailaccno=Ed438898
  • Çankırılı, A. (2015). Çocuk resimlerinin Dili. İstanbul: Zafer Yayıncılık.
  • Enç, M. (2005). Üstün Beyin Gücü. Ankara: Gündüz Eğitim Yayınları.
  • Eratay, E .(Ed). (2014). Özel Eğitimde Sanatsal Etkinlikler. Ankara: Eğiten Yayınları.
  • Kılıç, O. (Ed). (2018). Özel Yetenekli Çocuğum var. Ankara: Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Leana-Taşcılar, M. Z. ve Cinan, S. (2012). Üstün Zekalı ve Normal Çocuklarda Yönetsel Fonksiyonlar: Londra Kulesi Testi. Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 32,13-30.
  • Malchiodi, C.A. (1998).Çocukların resimlerini anlamak. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.MEB Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. [23.06.2014]). Tebliğler Dergisi: ŞUBAT 2007/2593.Ek ve Değişiklikler: Mart 2009/2618 TD. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html.
  • Özel Eğitim Konseyi Ön Raporu. (1991). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • Sak, U. (2016). Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık
  • Savaş, İ. (2015). Anne babalar çocuğunuzun resimleri size ne anlatır? İstanbul: Nesil Yayıncılık.
  • Schmitz, C. C., & Galbraith, J. (1991). Managing the social and emotional needs of the gifted. Melbourne, Australia: Hawker Brownlow Education.
  • Strip, C.A., Hirsch, G. (2000). Helping gifted children soar: A practical guide for parents and teachers Great Potential Press.
  • Tortop, H.S. (2013). Genç Bilim İnsanı ve Üstün Zekalı Eğitimi Dergisi Cilt 1, Sayı 1, 8-15
  • Tortop, H.S. (2018). Üstün zekalılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. İstanbul: Genç Bilge.
  • Yavuzer, H. (2018). Resimleriyle Çocuk (Resimleriyle Çocuğu Tanıma). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım Doğru, S. S. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi.

Üstün Zekâlıların Aile İçi Yaşantılarını ve Gelecek Tasarılarını Açığa Çıkarmada Resim Analizinin Rolü

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 10, 15.01.2019

Öz

Bu çalışmada, üstün zekâlı ve yetenekli
çocukların aile içi ilişkileri ve duygusal özellikleri araştırılmıştır. Bu
özellikler arasında; yakınlık kurulan kişiler, mesafe konulan kişiler,
mutluluk, kardeş kıskançlığı, huzursuz aile ortamı, dışlanma ve gelecek
öngörüsü sayılabilir. Üstün zekâlı ve yetenekli bireyler var oldukları ortama
ayak uydurabilmek için farklı yollar denemeyi tercih ederler. Gruptan
kendilerini ayrıştırma, dikkat çekme ve grup içinde kabul görme amaçlı
gösterilerde bulunma ve çevresindeki bireyler gibi davranma davranışları
gösterebilirler. Çevresi tarafından yalnızca yetenekleri ve zekâ kapasiteleri
tarafından ilgi gören üstün bireyler yaşadıkları duygusal problemleri
çevrelerine anlatmada zorluklar yaşarlar. Bu da onlarda duygusal travmalar
yaşama ihtimaline neden olabilmektedir. Bu çalışmanın sonucunda resim analizi
çalışmalarının üstün öğrencilerin duygularını açığa çıkarmada ne kadar etkili
olabileceği ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Ataman, A. (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler. Özel Eğitim (Edt. S. Eripek), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1018. Collado, F. Y. (1999). The Role of Spontaneousdrawing in The Development of Children in The early childhood settings, www.Eric.Ed.Gov/Ericwebportal/Recorddetailaccno=Ed438898
  • Çankırılı, A. (2015). Çocuk resimlerinin Dili. İstanbul: Zafer Yayıncılık.
  • Enç, M. (2005). Üstün Beyin Gücü. Ankara: Gündüz Eğitim Yayınları.
  • Eratay, E .(Ed). (2014). Özel Eğitimde Sanatsal Etkinlikler. Ankara: Eğiten Yayınları.
  • Kılıç, O. (Ed). (2018). Özel Yetenekli Çocuğum var. Ankara: Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Leana-Taşcılar, M. Z. ve Cinan, S. (2012). Üstün Zekalı ve Normal Çocuklarda Yönetsel Fonksiyonlar: Londra Kulesi Testi. Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 32,13-30.
  • Malchiodi, C.A. (1998).Çocukların resimlerini anlamak. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.MEB Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. [23.06.2014]). Tebliğler Dergisi: ŞUBAT 2007/2593.Ek ve Değişiklikler: Mart 2009/2618 TD. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html.
  • Özel Eğitim Konseyi Ön Raporu. (1991). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • Sak, U. (2016). Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık
  • Savaş, İ. (2015). Anne babalar çocuğunuzun resimleri size ne anlatır? İstanbul: Nesil Yayıncılık.
  • Schmitz, C. C., & Galbraith, J. (1991). Managing the social and emotional needs of the gifted. Melbourne, Australia: Hawker Brownlow Education.
  • Strip, C.A., Hirsch, G. (2000). Helping gifted children soar: A practical guide for parents and teachers Great Potential Press.
  • Tortop, H.S. (2013). Genç Bilim İnsanı ve Üstün Zekalı Eğitimi Dergisi Cilt 1, Sayı 1, 8-15
  • Tortop, H.S. (2018). Üstün zekalılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. İstanbul: Genç Bilge.
  • Yavuzer, H. (2018). Resimleriyle Çocuk (Resimleriyle Çocuğu Tanıma). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım Doğru, S. S. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Gifted education policy
Yazarlar

Ozan Çetin 0000-0002-5794-1245

Hasan Said Tortop Bu kişi benim 0000-0002-0899-4033

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çetin, O., & Tortop, H. S. (2019). Üstün Zekâlıların Aile İçi Yaşantılarını ve Gelecek Tasarılarını Açığa Çıkarmada Resim Analizinin Rolü. Journal of Gifted Education and Creativity, 5(3), 1-10.