Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MARATON KATILIMCILARININ MEMNUNİYETİNE ETKİSİ: GELİBOLU MARATONU ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 126 - 137, 30.10.2020

Öz

Spor etkinlikleri düzenlendikleri bölgelere ekonomik, sosyal ve çevresel katkılar sağlamaktadır. Son yıllarda da spor etkinlikleri kapsamında yapılan şehir maratonları ön plana çıkmaktadır. Maratonlarla ilgili yapılan çeşitli çalışmalarda, maraton katılımcılarının algıladıkları hizmet kalitesi ve memnuniyetleri incelenmiştir. Bu çalışmada da Çanakkale’de Gelibolu Yarımadası’nda düzenlenen Gelibolu Maratonu ele alınmaktadır. Gelibolu Maratonu katılımcılarının algıladıkları hizmet kalitesi, memnuniyet ve mutluluk düzeylerini belirleyip, bunlar arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Anketler internet aracılığıyla katılımcılara ulaştırılmış ve elde edilen 206 anket değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, faktör analizi ve regresyon analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, maraton katılımcılarının algıladıkları hizmet kalitesinin, memnuniyet ve mutluluk ile pozitif yönlü bir ilişkiye sahip olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Akdağ G., Güler O., Duran A., Dalgıç A., Benli S., Dönmez B. (2015). Spor Organizasyonlarında Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Memnuniyet: 17. Akdeniz Oyunlarına Katılan Sporcular Üzerine Bir Araştırma.Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1).
  • Alexandris A., (2016) "TestingThe Role Of SportEventPersonality On The Development Of EventInvolvementAndLoyalty: The Case Of MountainRunningRaces", International Journal Of EventAnd Festival Management, 7(1), 2-20.
  • Alexandris, K.,Theodorakis, N., Kaplanidou, K.;Papadimitriou, D. (2017). EventQualityAndLoyaltyAmongRunnersWithDifferentRunningInvolvementLevels: The Case Of “The Alexander The Great” International Marathon. International Journal Of EventAnd Festival Management, 8(3), 292-307.
  • Argan M. (2013). Etkinlik Kavramı ve Türleri. H. Ertan (Ed.), Etkinlik Yönetimi. AÖF Yayınları, Eskişehir.
  • Bob, U.,Arrey, V. M. E.;Swart, K. (2008). SportEventsAndTheirSocio-EconomicImpact: Residents' Perceptions Of TheIsuzuBergRiverCanoeMarathon. AfricaInsight, 38(3), 123- 134.
  • Brady, M. K.,&CroninJr, J. J. (2001). Some New Thoughts On Conceptualizing Perceived Service Quality: A HierarchicalApproach. Journal Of Marketing, 65(3), 34-49.
  • Brady, M. K.,Voorhees, J. J., Cronin, Jr., J.;Bourdeau, B. L. (2006). Thegoodguysdon’talwayswin: Theeffect of valence on service perceptionsandconsequences. Journal of Services Marketing, 20, 83–91
  • Burfoot, A. (2007). TheHistory Of TheMarathon. Sports Medicine, 37(4-5), 284-287.
  • Chang, H. M.,Huang, Y. C.;Chou, C. L. (2017). A Study On ParticipationMotivation, Satisfaction, AndLeisureBenefit Of Road Runner-Case Study Of 2016 TaiwanMaoli Road Race. AsianJournal Of Business And Management, 5(3).
  • Chen, L. H.,Chen, M. Y., Ye, Y. C., Tung, I. W., Cheng, C. F.;Tung, S. (2012). Perceived service qualityand life satisfaction: Themediating role of theactor’ssatisfaction-with-event. International Journal of Sports Marketing andSponsorship, 13(4), 249–266.
  • Choi, T. Y.;Chu, R. (2001). Determinants Of Hotel Guests’ Satisfaction And Repeat PatronageIn The Hong Kong Hotel Industry. International Journal Of Hospitality Management, 20(3), 277- 297.
  • Coşkun, R.,Altunışık, R.; Yıldırım, E.. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. İstanbul: Sakarya Yayıncılık, 2017.
  • Dagger, T. S.;Sweeney, J. C. (2006). Theeffect of service evaluations on behavioral intentions and quality of life. Journal of Service Research, 9(1), 3–18.
  • Fornell, C. (1992). A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience. TheJournal Of Marketing, 6-21.
  • Getz, D. (1997). Event Management &Event Tourism. Cognizant Communication Corporation, New York.
  • Gibson, H. J.,Kaplanidou, K.;Kang, S. J. (2012). Small-Scale Event Spor tTourism: A Case Study In Sustainable Tourism. Sport Management Review, 15(2), 160-170.
  • Greenwell, C. T., Fink, J. S.;Pastore, D. L. (2002). Assessing the influence of the physical sports facility on customer satisfaction within the context of the service experience. Sport Management Review, 5, 129–148.
  • Hsiao-Ching, H. (2017). A Study Of Runners' Marathon Race Participation Motivations, Service Satisfaction And Perceived Leisure Benefits. AdvancesIn Management, 10(10), 18-22.
  • Kline, R. B. (1998). Methodology in thesocialsciences. Principlesandpractice of structuralequationmodeling. New York, NY, US: GuilfordPress.
  • Kyle, G. T.,Theodorakis, N. D., Karageorgiou, A.;Lafazani, M. (2010). TheEffect Of Service Quality On Customer Loyalty Within The Context Of Ski Resorts. Journal Of Park AndRecreation Administration, 28(1).
  • Lucas John A. (1976). A History Of The Marathon Race 490 B.C. To 1975. Journal Of Sport History, 3(2), 120-138.
  • Oliver, R. L. (1980). A Cognitive Model Of The Antecedents And Consequences Of Satisfaction Decisions. Journal Of Marketing Research, 460-469.
  • Parasuraman, A.,Zeithaml, V. A.;Berry, L. L. (1985). A Conceptual Model Of Service Quality And Its Implications For Future Research. TheJournal Of Marketing, 41-50.
  • Parasuraman, A.,Zeithaml, V. A.;Berry, L. L. (1994). AlternativeScalesForMeasuring Service Quality: A Comparative Assessment Based On sychometric And Diagnostic Criteria. Journal Of Retailing, 70(3), 201-230.
  • Park, S. H.,Hsieh, C. M.; Miller, J. C. (2018). Moderating Effects Of Recreation Specialization On The Quality-Value-Loyalty Chain: A Case Of The Taroko Gorge Marathon. International Journal Of Tourism Sciences, 18(1), 29-42. Romiti, A.;Sarti, D. (2014, September). Determinants Of Active Sport Tourists’ Satisfaction: The Case Of An International Marathon. In Proceedings Of 3rd European Business Research Conference (Pp. 4-5).
  • Saayman M.,Saayman A., (2012) "The EconomicImpact Of The Comrades Marathon", International Journal Of Event And Festival Management, 3(3),220-235,
  • Theodorakis, N.,Kambitsis, C., Laios, A.;Koustelios, A. (2001). Relationship sbetween measures of service qualityand satisfaction in professional sports. Managing Service Quality, 11, 431–438.
  • Theodorakis, N. D.,Alexandris, K., Tsigilis, N.;Karvounis, S. (2013). Predicting spectators’ behavioral intentions in professional football: The role of satisfaction and service quality. Sport Management Review, 16, 85–96.
  • Theodorakis, N. D.,Kaplanidou, K.;Karabaxoglou, I. (2015). Effect Of Event Service Quality And Satisfaction On Happiness Among Runners Of A Recurring Sport Event. Leisure Sciences, 37(1), 87-107.
  • Tüfekci, Ö. (2014). Spor Pazarlamasında Tüketici Temelli Marka Değerini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Araştırma: 9. Uluslararası Öger Antalya Maratonu (Runtalya) Örneği. International Journal Of Human Sciences, 11(2), 770-787.
  • West, S. G.,Finch, J. F.;Curran, P. J. (1995). Structural equation models with nonnormal variables: Problems and remedies. In R. H. Hoyle (Ed.), tructural equation modeling: Concepts, issues, and applications (pp. 56-75). Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
  • Yoshida, M.; James, J. (2010). Customer satisfaction with game and service experience: Antecedents and consequences. Journal of Sport Management, 24, 338–361.
  • Yoshida, M.; James, J. D. (2011). Service Quality At Sporting Events: Is Aesthetic Quality A Missing Dimension?. Sport Management Review, 14(1), 13-24.
  • Zeithaml, V. A.,Berry, L. L.;Parasuraman, A. (1988). Communication And Control Processes In The Delivery Of Service Quality. The Journal Of Marketing, 35-48.
  • Zeithaml, V. A.,Berry, L. L.;Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences Of Service Quality. The Journal Of Marketing, 31-46.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hacı Mehmet Yıldırım Bu kişi benim 0000-0003-0718-7296

Hüseyin Süleyman Büyüktepe Bu kişi benim 0000-0002-2622-4358

Uğurkan Savaşcı Bu kişi benim 0000-0002-4258-4089

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, H. M., Büyüktepe, H. S., & Savaşcı, U. (2020). ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MARATON KATILIMCILARININ MEMNUNİYETİNE ETKİSİ: GELİBOLU MARATONU ÖRNEĞİ. Journal of Global Tourism and Technology Research, 1(2), 126-137.

2158721588215892159021591215922159321802 2180322750 23046download