Günümüzde hızlı tüketim ürünlerine artan talep ile birlikte, paketli ürünlere karşı olan yönelim de doğru orantılı olarak artmaktadır. Bu artışa paralel olarak, bu ürünlerin en kolay bulunabildiği süpermarket ve hipermarketlerin sayısı da gün geçtikçe çoğalmaktadır. Birbirine benzeyen nitelikte ürünlerin son derece yoğun olduğu market raflarında ise ambalaja; ürünü koruma, taşınmasını ve depolanmasını kolaylaştırma, bilgilendirme gibi fonksiyonların yanı sıra pazarlama konusunda çok daha önemli bir unsur olan dikkat çekme ve ürünü satma görevleri de düşmektedir. Bu nedenle de ambalaj, raflardaki sessiz satış danışmanı olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada da, günümüzde gıda sektöründe önemli bir yere sahip olan paketli gıda ürünlerinin satın alınması aşamasında, tüketicilerin bu ürünlerin ambalajlarına yönelik tutumları öğrenilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın içeriğinde ambalaj ve tüketici davranışı kavramları ve bu ikisinin birbiriyle ilişkisi detaylıca açıklanmış ve ardından konuya ilişkin literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Sonrasında ise, tüketicilerin paketli gıda ambalajlarına yönelik tutumları, yüksek lisans öğrencileri ile gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda edinilen bulgular ışığında değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |