Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hotel Managers' Perceptions of Innovation: The Case of Istanbul

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 2, 95 - 105, 29.10.2025
https://doi.org/10.54493/jgttr.1762902

Öz

In today's conditions, innovation has become a fundamental necessity for businesses to gain a competitive advantage over their rivals and adapt to the rapidly changing era. Accordingly, businesses need to innovate in order to maintain their competitive strength. This requirement also applies to businesses in the tourism sector. Indeed, studies show that business-focused innovation studies are increasing daily. This is because innovation has been seen to make a comprehensive contribution in many areas, from increasing the competitive power of businesses to marketing activities, management understanding, and the effective and efficient use of resources. In this context, the study aims to reveal hotel managers' perceptions of innovation comprehensively. In today's competitive environment, innovation is one of the most important factors in the tourism sector's competitiveness. In this context, examining the views of individuals in managerial positions on innovation is very important for businesses to sustain their existence and gain a competitive advantage. Within the scope of the research, semi-structured interviews were conducted with five hotel managers in Istanbul, and purposive sampling was used. According to the research findings, hotel managers stated that business innovation strategies are necessary to achieve a competitive advantage. Additionally, participants stated that the common factors driving businesses to compete are customer satisfaction, quality, price, location, service, and attracting tourists.

Kaynakça

  • Afuah, A. (2009). Strategic innovation: New game strategies for competitive advantage. New York: Routledge.
  • Aksatan, M., & Aktaş, G. (2012). Küçük konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 233-247.
  • Akman Dömbekçi, H., Erişen, M. A., & Yeşildal, M. (2024). Erkek hemşire adaylarının cinsiyete yönelik mesleki algıları. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 5(50), 6713-6718.
  • Aksu, A. A. (2000). Otel işletmelerinin başarısını etkileyen dış çevre faktörleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 269-281.
  • Akyürek, M. İ. (2020). İnovasyon ve liderlik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(1), 15-24.
  • Aslan, A. (2025). Gastronomi turizmi kapsamında Bartın’daki restoranlara yapılan çevrimiçi yorumların incelenmesi (Investigation of online comments on restaurants in Bartın within the scope of gastronomy tourism). Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 13(1), 237-255.
  • Aslan, İ. (2019). İşletme yönetiminde stratejik rekabet üstünlüğünün sağlanmasında; bir aracı olarak inovasyon stratejilerinin önemi. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 6(32), 9-21.
  • Atar, A., & Konaklıoğlu, E. (2016). Stratejik insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgüt inovasyonu ve iç girişimcilik üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Oteller üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 104-123.
  • Buhalis, D., & Amaranggana, A. (2015). Smart tourism destinations enhancing tourism experience through personalisation of services. In Information and communication technologies in tourism 2015: Proceedings of the international conference in Lugano, Switzerland, February 3-6, 2015 (pp. 377-389). Cham: Springer International Publishing.
  • Cengiz, M. (2012). Alanya bölgesindeki dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan yöneticilerin yenilikçilik anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • Coşar, Y. (2008). Otel işletmelerinde rekabet üstünlüğünü etkileyen faktörler: yöneticiler üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(1), 45-56.
  • Çiçek, I. (2011). Teknoloji geliştirmede yaratıcılığı yönetmek. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 45-55.
  • Duran, A. Bektaş, Ç., & Kılıç, İ. (2020). Termal turizm işletmesi yöneticilerinin inovasyon algıları. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(38), 2124-2134.
  • Durna, U., & Babür, S. (2011). Otel işletmelerinde yenilik uygulamaları. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(1), 73-98.
  • Eşiyok, H., & Öztürk, Y. (2021). 5 yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi yorumların incelenmesi: Ankara örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9, 232-249.
  • Fayol, H. (2012). Genel ve Endüstriyel Yönetim, Çeviren: M. Asım Çalıkoğlu, 3. Baskı, Adres Yayınları, Ankara.
  • Giannoukou, I. (2024). Revolutionizing hospitality: Strategic integration of innovation management embracing technological innovation for enhanced customer experiences. Technium Business and Management, 7(1), 24-39.
  • Glaser, B., & Strauss, A. (2017). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Routledge.
  • Gomes, S. D. S., de Guimarães, J. C. F., Soares, J. R. R., Borba, C. S., Tondolo, V. A. G., & Salazar, V. S. (2025). Innovation in Services and Environmental Practices: An Analysis of Sustainable Competitive Advantage in the Hospitality Sector in Brazil. Tourism and Hospitality, 6(3), 154.
  • Gök, C. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: Türk turizminde inovatif yaklaşımlar ve model önerisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi.
  • Gürsoy, M. N., & Çalhan, H. (2024). Konaklama sektöründe dijital teknolojiler üzerine bir değerlendirme. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, (6), 1-20.
  • Hjalager, A. M. (2010). A review of innovation research in tourism. Tourism Management, 31(1), 1-12.
  • Hou, Z. (2024). What drives innovation within a business. Open Journal of Business and Management, 12(2), 932-944.
  • Işık, C. ve Barlak, S. (2018). Otel yöneticilerinin yeşil inovasyon algıları: İstanbul ili örneği. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 14-26.
  • Işık, C., Akoğul, E., Taş, S., Uyrun, A., Hajiyeva, T., Turan, B., & Dırbo, A. H. (2018). Turizm ve inovasyon ilişkisi: Literatür taraması. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(2), 34-74.
  • İzmirlioğlu, H., & Kaplan, M. (2025). Turizm sektörü yöneticilerinin inovasyon algıları ve pazar rekabetçiliklerinin inovasyon performansı ve işletme performansı üzerindeki etkileri. Parion Akademik Bakış Dergisi, 4(1), 89-104.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karakaş, A., Bilgin, Y., & Yildiz, M. R. (2019). Impact of managers’ innovation perception on innovation activities and innovation strategies in hotel businesses. In Eurasian Economic Perspectives: Proceedings of the 22nd Eurasia Business and Economics Society Conference (pp. 55-70). Cham: Springer International Publishing.
  • Kayır, A. G. (2020). Otel işletmelerinde yenilikçilik algısı ve çalışan enerjisinin üretkenlik karşıtı davranışlara etkisi: Pamukkale örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Nyuga, G., & Tanova, C. (2024). Assessing the mediating role of knowledge management in the relationship between technological innovation and sustainable competitive advantage. Heliyon, 10(23).
  • Okay, H. (2017). Stratejik rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak inovasyon stratejileri: Kişisel bakım sektörü işletmelerine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi.
  • Örücü, E., Kılıç, R. ve Savaş, A. (2011). KOBİ’lerde inovasyon stratejileri ve inovasyon yapmayı etkileyen faktörler: Bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), 58-73.
  • Özbey, H., & Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1-2), 1-7.
  • Pascual-Fernández, P., Santos-Vijande, M. L., López-Sánchez, J. Á., & Molina, A. (2021). Key drivers of innovation capability in hotels: implications on performance. International Journal of Hospitality Management, 94, 102825.
  • Ruiz-Fernández, L., Marco-Lajara, B., Seva-Larrosa, P., & Martínez-Falcó, J. (2025). Innovation strategies differences in hotel chains vs. independent hotels: Ultimate impact on sustainable competitive advantage. Tourism and hospitality management, 31(1), 125-134.
  • Singh, S., Sharma, M., & Bangad, P. R. (2024). Technology-Driven Trends in Hospitality: The Rise of Smart Hotels in the Digital Era. ShodhKosh: Journal of Visual and Performing Arts, 5(6), 336–343.
  • Saçlı, C., Ersöz, B., & Kahraman, C. Ö. (2018). Turizm İşletmelerinin İnovatif Uygulamalarının Turizmde Sürdürülebilirlik Çerçevesinde İncelenmesi. In The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability. 27-29 Semtember, Mersin.
  • Somera, F. A. R., & Petrova, K. (2024). A Change Management View on Technology Adoption in Hotel Organizations: A Review and a Conceptual Framework. Businesses, 4(4), 791.
  • Soysal, A. N. (2021). Konaklama işletmelerinde hizmet inovasyonu ve bir uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Tekin, Y., & Durna, U. (2012). Otel işletmelerinde yenilik yönetimi uygulamaları Alanya'da beş ve dört yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), 93-110.
  • Tian, Q., Zhang, S., Yu, H., & Cao, G. (2019). Exploring the factors influencing business model innovation using grounded theory: The case of a Chinese high-end equipment manufacturer. Sustainability, 11(5), 1455.
  • Tuna, Ö., & Yıldız, M. (2022). Rekabet üstünlüğü sağlamada inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişki. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 488-511.
  • Türk, M., & Kara, E. (2018). Genç lider yöneticilerin inovasyon anlayışı: Turizm sektörü üzerine bir alan araştırması. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 108-124.
  • Uzkurt, C. (2017). Yenilik (İnovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü. İstanbul: Beta.
  • Vatan, A. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: İstanbul'daki 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi.
  • Vatan, A., & Poyraz, M. (2016). Nasıl sürdürülebilir otel olunur?. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 15-30.
  • Wang, H., & Kimble, C. (2016). How external factors influence business model innovation: a study of the bosch group and the Chinese automotive aftermarket. Global Business and Organizational Excellence, 35(6), 53-64.
  • Xavier, R., & Pereira, R. (2023). Exploring the drivers of business model innovation: Insights from a single-case study in agribusiness. In Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, part 2. Academic Conferences International.
  • Yeo, S. F., Tan, C. L., Lim, K. B., Kong, S. L., Kim, L., & Leong, I. Y. C. (2024, August). Smart Hospitality: Leveraging Smartphone Apps for Service Innovation in Hotels. In 2024 8th International Conference on Business and Information Management (ICBIM) (pp. 13-17). IEEE.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, B., & Dursun, C. (2017). Otel işletmelerinde uygulanan inovatif faaliyetlerin rekabet avantajı üzerine etkileri: Doğu Marmara örneğİ. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(2), 38-58.
  • Zengin, Ş., & Bekmezci, M. (2021). İşletmelerde değişim yönetimi ve inovasyon. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 10-28.

Otel Yöneticilerinin İnovasyon Algıları: İstanbul Örneği

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 2, 95 - 105, 29.10.2025
https://doi.org/10.54493/jgttr.1762902

Öz

Günümüz koşullarında işletmelerin rakipleri karşısında rekabet avantajı elde edebilmesi ve hızla değişen çağa uyum sağlayabilmesi için inovasyon artık temel bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu doğrultuda, işletmelerin rekabet güçlerini koruyabilmeleri için inovasyon yapmaları şarttır. Bu gereklilik, turizm sektöründeki işletmeler için de geçerlidir. Nitekim, gerçekleştirilen araştırmalar işletme odaklı inovasyon üzerine yapılan çalışmaların sayısının her geçen gün arttığını göstermektedir. Çünkü inovasyonun, işletmelerin rekabet gücünü artırmanın yanı sıra pazarlama faaliyetlerinden yönetim anlayışına, kaynakların etkili ve verimli kullanımına kadar pek çok alanda bütüncül bir katkı sağladığı görülmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, otel yöneticilerinin inovasyon algılarını bütüncül bir şekilde ortaya koymaktır. Günümüz rekabet koşullarında turizm sektörünün rekabet gücünde en önemli payın olduğu alanların başında inovasyon gelmektedir. Bu bağlamda, yönetici konumundaki bireylerin inovasyona yönelik görüşlerinin incelenmesi işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Araştırma kapsamında İstanbul’daki beş otel yöneticisi ile yarı yapılandırılmış bir görüşme gerçekleştirilmiştir ve amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, otel yöneticileri, işletmelerde inovasyon stratejilerinin rekabet üstünlüğü sağlamada gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcılar, işletmeleri rekabete iten ortak faktörleri müşteri memnuniyeti, kalite, fiyat, konum, hizmet ve turist çekme olarak ifade etmişlerdir.

Etik Beyan

Bu çalışma için etik kurul izni Bartın Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’nun 18.06.2025 tarihinde 2025-SBB-0409 protokol numaralı kararıyla alınmıştır.

Kaynakça

  • Afuah, A. (2009). Strategic innovation: New game strategies for competitive advantage. New York: Routledge.
  • Aksatan, M., & Aktaş, G. (2012). Küçük konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 233-247.
  • Akman Dömbekçi, H., Erişen, M. A., & Yeşildal, M. (2024). Erkek hemşire adaylarının cinsiyete yönelik mesleki algıları. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 5(50), 6713-6718.
  • Aksu, A. A. (2000). Otel işletmelerinin başarısını etkileyen dış çevre faktörleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 269-281.
  • Akyürek, M. İ. (2020). İnovasyon ve liderlik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(1), 15-24.
  • Aslan, A. (2025). Gastronomi turizmi kapsamında Bartın’daki restoranlara yapılan çevrimiçi yorumların incelenmesi (Investigation of online comments on restaurants in Bartın within the scope of gastronomy tourism). Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 13(1), 237-255.
  • Aslan, İ. (2019). İşletme yönetiminde stratejik rekabet üstünlüğünün sağlanmasında; bir aracı olarak inovasyon stratejilerinin önemi. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 6(32), 9-21.
  • Atar, A., & Konaklıoğlu, E. (2016). Stratejik insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgüt inovasyonu ve iç girişimcilik üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Oteller üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 104-123.
  • Buhalis, D., & Amaranggana, A. (2015). Smart tourism destinations enhancing tourism experience through personalisation of services. In Information and communication technologies in tourism 2015: Proceedings of the international conference in Lugano, Switzerland, February 3-6, 2015 (pp. 377-389). Cham: Springer International Publishing.
  • Cengiz, M. (2012). Alanya bölgesindeki dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan yöneticilerin yenilikçilik anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • Coşar, Y. (2008). Otel işletmelerinde rekabet üstünlüğünü etkileyen faktörler: yöneticiler üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(1), 45-56.
  • Çiçek, I. (2011). Teknoloji geliştirmede yaratıcılığı yönetmek. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 45-55.
  • Duran, A. Bektaş, Ç., & Kılıç, İ. (2020). Termal turizm işletmesi yöneticilerinin inovasyon algıları. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(38), 2124-2134.
  • Durna, U., & Babür, S. (2011). Otel işletmelerinde yenilik uygulamaları. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(1), 73-98.
  • Eşiyok, H., & Öztürk, Y. (2021). 5 yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi yorumların incelenmesi: Ankara örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9, 232-249.
  • Fayol, H. (2012). Genel ve Endüstriyel Yönetim, Çeviren: M. Asım Çalıkoğlu, 3. Baskı, Adres Yayınları, Ankara.
  • Giannoukou, I. (2024). Revolutionizing hospitality: Strategic integration of innovation management embracing technological innovation for enhanced customer experiences. Technium Business and Management, 7(1), 24-39.
  • Glaser, B., & Strauss, A. (2017). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Routledge.
  • Gomes, S. D. S., de Guimarães, J. C. F., Soares, J. R. R., Borba, C. S., Tondolo, V. A. G., & Salazar, V. S. (2025). Innovation in Services and Environmental Practices: An Analysis of Sustainable Competitive Advantage in the Hospitality Sector in Brazil. Tourism and Hospitality, 6(3), 154.
  • Gök, C. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: Türk turizminde inovatif yaklaşımlar ve model önerisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi.
  • Gürsoy, M. N., & Çalhan, H. (2024). Konaklama sektöründe dijital teknolojiler üzerine bir değerlendirme. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, (6), 1-20.
  • Hjalager, A. M. (2010). A review of innovation research in tourism. Tourism Management, 31(1), 1-12.
  • Hou, Z. (2024). What drives innovation within a business. Open Journal of Business and Management, 12(2), 932-944.
  • Işık, C. ve Barlak, S. (2018). Otel yöneticilerinin yeşil inovasyon algıları: İstanbul ili örneği. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 14-26.
  • Işık, C., Akoğul, E., Taş, S., Uyrun, A., Hajiyeva, T., Turan, B., & Dırbo, A. H. (2018). Turizm ve inovasyon ilişkisi: Literatür taraması. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(2), 34-74.
  • İzmirlioğlu, H., & Kaplan, M. (2025). Turizm sektörü yöneticilerinin inovasyon algıları ve pazar rekabetçiliklerinin inovasyon performansı ve işletme performansı üzerindeki etkileri. Parion Akademik Bakış Dergisi, 4(1), 89-104.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karakaş, A., Bilgin, Y., & Yildiz, M. R. (2019). Impact of managers’ innovation perception on innovation activities and innovation strategies in hotel businesses. In Eurasian Economic Perspectives: Proceedings of the 22nd Eurasia Business and Economics Society Conference (pp. 55-70). Cham: Springer International Publishing.
  • Kayır, A. G. (2020). Otel işletmelerinde yenilikçilik algısı ve çalışan enerjisinin üretkenlik karşıtı davranışlara etkisi: Pamukkale örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Nyuga, G., & Tanova, C. (2024). Assessing the mediating role of knowledge management in the relationship between technological innovation and sustainable competitive advantage. Heliyon, 10(23).
  • Okay, H. (2017). Stratejik rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak inovasyon stratejileri: Kişisel bakım sektörü işletmelerine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi.
  • Örücü, E., Kılıç, R. ve Savaş, A. (2011). KOBİ’lerde inovasyon stratejileri ve inovasyon yapmayı etkileyen faktörler: Bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), 58-73.
  • Özbey, H., & Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1-2), 1-7.
  • Pascual-Fernández, P., Santos-Vijande, M. L., López-Sánchez, J. Á., & Molina, A. (2021). Key drivers of innovation capability in hotels: implications on performance. International Journal of Hospitality Management, 94, 102825.
  • Ruiz-Fernández, L., Marco-Lajara, B., Seva-Larrosa, P., & Martínez-Falcó, J. (2025). Innovation strategies differences in hotel chains vs. independent hotels: Ultimate impact on sustainable competitive advantage. Tourism and hospitality management, 31(1), 125-134.
  • Singh, S., Sharma, M., & Bangad, P. R. (2024). Technology-Driven Trends in Hospitality: The Rise of Smart Hotels in the Digital Era. ShodhKosh: Journal of Visual and Performing Arts, 5(6), 336–343.
  • Saçlı, C., Ersöz, B., & Kahraman, C. Ö. (2018). Turizm İşletmelerinin İnovatif Uygulamalarının Turizmde Sürdürülebilirlik Çerçevesinde İncelenmesi. In The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability. 27-29 Semtember, Mersin.
  • Somera, F. A. R., & Petrova, K. (2024). A Change Management View on Technology Adoption in Hotel Organizations: A Review and a Conceptual Framework. Businesses, 4(4), 791.
  • Soysal, A. N. (2021). Konaklama işletmelerinde hizmet inovasyonu ve bir uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Tekin, Y., & Durna, U. (2012). Otel işletmelerinde yenilik yönetimi uygulamaları Alanya'da beş ve dört yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), 93-110.
  • Tian, Q., Zhang, S., Yu, H., & Cao, G. (2019). Exploring the factors influencing business model innovation using grounded theory: The case of a Chinese high-end equipment manufacturer. Sustainability, 11(5), 1455.
  • Tuna, Ö., & Yıldız, M. (2022). Rekabet üstünlüğü sağlamada inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişki. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 488-511.
  • Türk, M., & Kara, E. (2018). Genç lider yöneticilerin inovasyon anlayışı: Turizm sektörü üzerine bir alan araştırması. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 108-124.
  • Uzkurt, C. (2017). Yenilik (İnovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü. İstanbul: Beta.
  • Vatan, A. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: İstanbul'daki 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi.
  • Vatan, A., & Poyraz, M. (2016). Nasıl sürdürülebilir otel olunur?. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 15-30.
  • Wang, H., & Kimble, C. (2016). How external factors influence business model innovation: a study of the bosch group and the Chinese automotive aftermarket. Global Business and Organizational Excellence, 35(6), 53-64.
  • Xavier, R., & Pereira, R. (2023). Exploring the drivers of business model innovation: Insights from a single-case study in agribusiness. In Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, part 2. Academic Conferences International.
  • Yeo, S. F., Tan, C. L., Lim, K. B., Kong, S. L., Kim, L., & Leong, I. Y. C. (2024, August). Smart Hospitality: Leveraging Smartphone Apps for Service Innovation in Hotels. In 2024 8th International Conference on Business and Information Management (ICBIM) (pp. 13-17). IEEE.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, B., & Dursun, C. (2017). Otel işletmelerinde uygulanan inovatif faaliyetlerin rekabet avantajı üzerine etkileri: Doğu Marmara örneğİ. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(2), 38-58.
  • Zengin, Ş., & Bekmezci, M. (2021). İşletmelerde değişim yönetimi ve inovasyon. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 10-28.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Aslan 0000-0003-4394-4573

Sevil Uysal Boylu 0009-0001-1831-6914

Ayhan Karakaş 0000-0001-9285-0552

Erken Görünüm Tarihi 26 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 12 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 11 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, A., Uysal Boylu, S., & Karakaş, A. (2025). Otel Yöneticilerinin İnovasyon Algıları: İstanbul Örneği. Journal of Global Tourism and Technology Research, 6(2), 95-105. https://doi.org/10.54493/jgttr.1762902

2158721588215892159021591215922159321802 2180322750 23046download