In today's conditions, innovation has become a fundamental necessity for businesses to gain a competitive advantage over their rivals and adapt to the rapidly changing era. Accordingly, businesses need to innovate in order to maintain their competitive strength. This requirement also applies to businesses in the tourism sector. Indeed, studies show that business-focused innovation studies are increasing daily. This is because innovation has been seen to make a comprehensive contribution in many areas, from increasing the competitive power of businesses to marketing activities, management understanding, and the effective and efficient use of resources. In this context, the study aims to reveal hotel managers' perceptions of innovation comprehensively. In today's competitive environment, innovation is one of the most important factors in the tourism sector's competitiveness. In this context, examining the views of individuals in managerial positions on innovation is very important for businesses to sustain their existence and gain a competitive advantage. Within the scope of the research, semi-structured interviews were conducted with five hotel managers in Istanbul, and purposive sampling was used. According to the research findings, hotel managers stated that business innovation strategies are necessary to achieve a competitive advantage. Additionally, participants stated that the common factors driving businesses to compete are customer satisfaction, quality, price, location, service, and attracting tourists.
Perception of Innovation Hotel Managers Hotel Businesses Istanbul
Günümüz koşullarında işletmelerin rakipleri karşısında rekabet avantajı elde edebilmesi ve hızla değişen çağa uyum sağlayabilmesi için inovasyon artık temel bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu doğrultuda, işletmelerin rekabet güçlerini koruyabilmeleri için inovasyon yapmaları şarttır. Bu gereklilik, turizm sektöründeki işletmeler için de geçerlidir. Nitekim, gerçekleştirilen araştırmalar işletme odaklı inovasyon üzerine yapılan çalışmaların sayısının her geçen gün arttığını göstermektedir. Çünkü inovasyonun, işletmelerin rekabet gücünü artırmanın yanı sıra pazarlama faaliyetlerinden yönetim anlayışına, kaynakların etkili ve verimli kullanımına kadar pek çok alanda bütüncül bir katkı sağladığı görülmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, otel yöneticilerinin inovasyon algılarını bütüncül bir şekilde ortaya koymaktır. Günümüz rekabet koşullarında turizm sektörünün rekabet gücünde en önemli payın olduğu alanların başında inovasyon gelmektedir. Bu bağlamda, yönetici konumundaki bireylerin inovasyona yönelik görüşlerinin incelenmesi işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Araştırma kapsamında İstanbul’daki beş otel yöneticisi ile yarı yapılandırılmış bir görüşme gerçekleştirilmiştir ve amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, otel yöneticileri, işletmelerde inovasyon stratejilerinin rekabet üstünlüğü sağlamada gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcılar, işletmeleri rekabete iten ortak faktörleri müşteri memnuniyeti, kalite, fiyat, konum, hizmet ve turist çekme olarak ifade etmişlerdir.
İnovasyon Algısı Otel Yöneticileri Otel İşletmeleri İstanbul
Bu çalışma için etik kurul izni Bartın Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’nun 18.06.2025 tarihinde 2025-SBB-0409 protokol numaralı kararıyla alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Turizm (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |