Amaç: Araştırma ile pandemi sürecinde hemşirelik eğitimini çevrimiçi gerçekleştiren öğrencilerin yüz yüze eğitime geçiş sonrası hemşirelik becerilerini yerine getirmede yaşadığı sorunların betimlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni benimsenmiştir. Bu araştırmada pandemi sürecinde hemşirelik lisans eğitimini çevrimiçi ve yüz yüze alan Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi hemşirelik öğrencileri ölçüt olarak belirlenmiştir. Öğrencilere hazırlanan ve toplam 4 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile yüz yüze yapılan görüşmelerde veriler toplanmıştır. Araştırma verileri toplandıktan sonra elde edilen veriler, yazılı metinler biçiminde bilgisayar ortamına aktarılarak, içerik analizi ve betimsel analiz yoluyla yordanmıştır.
Bulgular: Analiz sonucunda temalar; hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde çevrim içi eğitim ile ilgili yaşadıkları sorunlar teknolojik alt yapı ve internet erişiminden kaynaklı ve öğrenci temelli sorunlar olmak üzere iki ana temaya ayrılmıştır. Hemşirelik Öğrencilerinde Çevrim İçi Eğitimin Hemşirelik Becerilerine Etkileri teması altında mesleki derslerin uygulama üzerine etkisi, duygusal etkileri ve psikomotor becerileri gerçekleştirirken yaşanan sorunlar olarak belirlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin hemşirelik becerilerini yerine getirirken özgüven eksikliği yaşadığı, stres, kaygı, korku, odaklanma ve uyum sorunu taşıdığı ve klinik uygulamalar konusunda yetersiz kaldığı ifadelerinin yaygın olduğu görülmüştür.
Objective: The aim of the research was to describe the problems experienced by the students who performed their nursing education online during the pandemic process in fulfilling their nursing skills after the transition to face-to-face education and to evaluate the process.
Material and Methods: The phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods, was adopted in the study. In this study, Gaziantep Islamic Science and Technology University nursing students who received their undergraduate nursing education online and face-to-face during the pandemic process were determined as criteria. Data were collected in face-to-face interviews with semi-structured interview questions consisting of 4 questions prepared for the students. After collecting the research data, the data obtained were transferred to the computer environment in the form of written texts and predicted through content analysis and descriptive analysis.
Results: As a result of the analysis, the themes; The problems that nursing students experience with online education during the covid-19 pandemic process are divided into two main themes: technological infrastructure and internet access and student-based problems. Under the theme of Effects of Online Education on Nursing Skills in Nursing Students, the effects of vocational courses on practice, emotional effects and problems experienced while performing psychomotor skills were determined.
Conclusion: It has been observed that the statements of the students that they lack self-confidence, have stress, anxiety, fear, focusing and adaptation problems, and are insufficient in clinical applications while performing their nursing skills are common.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
SAĞLIK PROFESYONELLERİ ARAŞTIRMA DERGİSİ / JOURNAL OF HEALTH PROFESSIONALS RESEARCH /J HEALTH PRO RES