Amaç: Bu çalışma, fizyoterapi öğrencilerinin yapay zekâya (YZ) yönelik tutumlarını, YZ okuryazarlık düzeylerini ve teknoloji kullanım eğilimlerini değerlendirmek ve YZ eğitiminin bu faktörler üzerindeki etkisini araştırmayı amaçladı.
Gereç ve Yöntem: Bu prospektif kesitsel çalışmaya toplam 279 fizyoterapi öğrencisi katıldı. Katılımcılara demografik ve akademik bilgilerinin yanı sıra bir YZ dersine katılımları hakkında sorular soruldu. YZ’ye yönelik tutumları Yapay Zekâya Yönelik Genel Tutumlar Ölçeği (GAAIS) ile, YZ okuryazarlıkları ise Yapay Zekâ Okuryazarlığı Ölçeği (AILS) ile teknoloji kullanımı Teknoloji Kullanım Ölçeği ile değerlendirildi.
Bulgular: Pozitif GAAIS puanı ile AILS alt boyutları (AILS_Etik hariç) arasında düşük-orta düzeyde korelasyon bulundu (p<0,05; rho=0,251-0,324). Pozitif GAAIS ve TUS puanları arasında düşük düzeyde korelasyon bulundu (p<0,05; rho=0,255). Negatif GAAIS ile AILS alt boyutları arasında düşük düzeyde korelasyon bulundu (p<0,05; rho=-0,127--0,204). Negatif GAAIS ve TUS puanları arasında düşük düzeyde korelasyon bulundu (p=0,009; rho=-0,156). YZ eğitimi alan öğrencilerin pozitif GAAIS puanı ve AILS alt boyutları puanları, almayanlardan daha yüksek iken (p<0,05), TUS puanında gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmadı (p>0,05).
Sonuç: YZ’ye yönelik pozitif tutum artıkça YZ okuryazarlığı ve teknoloji kullanım eğiliminin de artığı bulundu. Ayrıca, YZ eğitimi almanın YZ’ye yönelik tutum ve okuryazarlık üzerine olumlu etkisi olduğu görüldü. Bu sebeple, YZ’ye yönelik eğitimlerin lisans müfredatlarına eklenmesi fizyoterapi öğrencilerinin YZ’ye okuryazarlığını ve tutumunu olumlu yönde etkileyebilir.
Aim: This study aimed to evaluate the attitudes of physiotherapy students toward artificial intelligence (AI), their level of AI literacy, and their tendency toward technology, as well as to investigate the effect of an AI course on these factors.
Material and Method: A total of 279 physiotherapy students participated in this prospective cross-sectional study. Participants were questioned about their demographic and academic information, as well as their attendance in an AI course. Their attitudes towards AI with the General Attitudes toward Artificial Intelligence Scale (GAAIS), AI literacy with the Artificial Intelligence Literacy Scale (AILS), and technology use tendency with the Technology Use Scale (TUS) were evaluated.
Results: A low to moderate correlation was found between positive GAAIS score and the sub-dimensions of AILS scores (except AILS_Ethics) (p<0.05; rho=0.251-0.324). A low correlation was found between positive GAAIS and TUS scores (p<0.05; rho=0.255). A low correlation was found between negative GAAIS and the sub-dimensions of AILS scores (p<0.05; rho=-0.127--0.204). A low correlation was found between negative GAAIS and TUS scores (p=0.009; rho=-0.156). The positive GAAIS score and sub-dimensions of AILS scores of students who took the AI course were higher than those who did not (p<0.05), while there was no significant difference between the groups in the score of TUS (p>0.05).
Conclusion: It was found that as positive attitudes toward AI increase, AI literacy and tendencies to use technology increase. Furthermore, receiving AI courses has been shown to have a positive impact on attitudes toward and literacy in AI. Therefore, incorporating AI courses into undergraduate curricula may positively impact physiotherapy students' AI literacy and attitudes toward AI.
Artificial intelligence Curriculum Physical therapist Student health services
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Fizyoterapi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 3 |
SAĞLIK PROFESYONELLERİ ARAŞTIRMA DERGİSİ / JOURNAL OF HEALTH PROFESSIONALS RESEARCH /J HEALTH PRO RES