Amaç: Hemşirelik öğrencileri arasında dijital bağımlılık seviyesini değerlendirmek ve bu bağımlılık ile sosyodemografik faktörler, aile ve arkadaş özellikleri ve erişilebilir kaynaklar arasındaki ilişkiyi araştırmak. Yöntem: Çalışma, 2 Ekim 2023 - 1 Eylül 2024 tarihleri arasında Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören 280 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Veri toplamak için Öğrenci Bilgi Formu, Dijital Bağımlılık Ölçeği, Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanıldı. Sonuçlar: Katılımcıların %53,9'u kadındı. Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği ortalaması 10.82±1.60 idi. Akademik öz yeterlik ölçeği ile dijital bağımlılık ölçeği ve boyutları arasında anlamlı derecede negatif bir ilişki vardır. Katılımcıların yaşlarına göre günlük yaşam etkisi boyut puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu gözlemlenmektedir (p<0.05). Bonferroni, farkı yaratan grubu belirlemek için uygulandı. Katılımcıların cinsiyetine göre oyun boyutu, sosyal medya boyutu, günlük yaşam etkisi boyutu ve dijital bağımlılık ölçeği puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu gözlemlenmiştir (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencileri arasında dijital bağımlılık seviyeleri arttıkça, akademik öz-yeterlik seviyeleri düşmektedir. Cinsiyet açısından incelendiğinde, oyun bağımlılığı ve dijital bağımlılığın günlük yaşam üzerindeki etkisi erkek öğrenciler arasında kadın öğrencilere kıyasla daha yüksektir. Ancak, kız öğrencilerde sosyal medya bağımlılığı seviyeleri erkek öğrencilerden daha yüksektir.
Aim: To assess the level of digital addiction among nursing students and explore the correlation between this addiction and sociodemographic factors, family and friend features, and the resources that are accessible. Method: The study was conducted with the participation of 280 students studying at Bozok University Faculty of Health Sciences from October 2, 2023, to September 1, 2024. The Student Information Form, Digital Addiction Scale, Academic Self-Efficacy Scale were used to collect data. Results: 53.9% of the participants were female. The mean Academic Self-Efficacy Scale was 10.82±1.60. There is a significantly negative relationship between the academic self-efficacy scale and the digital addiction scale and its subscales. It is observed that there is a statistically significant difference in the daily life impact subscale scores of participants according to their ages (p<0.05). Bonferroni was applied to identify the group that caused the difference. It is observed that there is a statistically significant difference in the scores of game subscale, social media subscale, daily life impact subscale, and digital addiction scale based on the participants' gender (p<0.05). Conclusion: As the levels of digital addiction among nursing students increase, their levels of academic self-efficacy decrease. When examined in terms of gender, the impact of gaming addiction and digital addiction on daily life is higher among male students compared to female students. In female students, however, the levels of social media addiction are higher than those of male students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Dahili Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 3 |