Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 72 - 77, 15.09.2018
https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250153

Öz

Bu araştırmanın amacı; Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

(SHMYO) öğrencilerinin uygulamalı derslere ilişkin görüş ve

düşüncelerini betimlemektir. Araştırmanın evrenini 2017-18 eğitim

öğretim yılı bahar döneminde bir vakıf üniversitesinin SHMYO’na

devam eden ikinci sınıf öğrencileri (N=67) oluşturmaktadır.

Örneklem ilgili evrenden kolaylıkla bulabileni örnekleme yöntemi

kullanılarak iki program olarak belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan

öğrencilerin % 70’i (n=47) kadın, % 30’u (n=20) erkektir.

Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından

geliştirilen Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve Öğrenci Görüş

Anketi (ÖGA) kullanılmıştır. KBF yedi, ÖGA ise 13 sorudan

oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin eğitim

gördükleri programı tercih etme nedenleri ve uygulamalı derslere

ilişkin görüşlerinin farklılaştığı bulunmuştur. Örneğin öğrencilerin

% 36’sı “sevdiği için”, % 28’i “kısa sürede iş sahibi olabilmek

için”, % 15’i de “sınav sisteminden dolayı” şuan eğitim gördükleri

programı tercih etmiş etmişlerdir. Öğrencilerin % 66’sı “uygulama

öncesinde uygulamanın tecrübe kazandıracağını” düşünürken,

uygulamanın sonrasında öğrencilerin % 43’ünün bu düşüncesi

değişmiş ve uygulamanın olumlu katkısı olduğunu düşünenlerin

oranı % 52 olarak bulunmuştur. Bu sonuç, uygulamalarda

öğrencilerin beklentilerinin tam anlamıyla karşılanamadığı

şeklinde yorumlanabilir. Uygulamalı dersleri daha etkin hale

getirmek için sizce nasıl bir yöntem kullanılmalıdır? sorusuna

öğrencilerin % 51’i “teknik donanım vb. daha iyi olmalı” derken;

yalnızca % 16’sı “mevcut sistemin iyi olduğunu” belirtmişlerdir.

Elde edilen bulgular, literatüre dayalı olarak tartışılmış ve

önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • 1. Gökdoğan O, Sarıgöz, O. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin ‘mesleki uygulama dersi’ ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1091-1100, 2012. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/buyasambid/issue/ 29824/ 320956
  • 2. Binici H.,Arı N. Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004; 24(3):383-396.
  • 3. T.C. Resmi Gazete, Mesleki teknik eğitim bölgesi içindeki meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlarına ilişkin esas ve usuller hakkında yönetmelik, 22 Mayıs 2002 Tarih ve 24762 Sayılı Resmi Gazete.
  • 4. Gümral N.,Coşar ,F. Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin okul-hastane işbirliği ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2006; 13(3):21-24
  • 5. Friedman T.L. Geciktiğin için teşekkür ederim: Çılgıncasına hızlı bir çağda ayakta kalma rehberi. (Ed. Gülşen Heper; Çeviren: Zafer Akın). İstanbul: Boyner Yayınları, 2018.
  • 6. Karasar N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayınları,2015.
  • 7. Erkuş A. Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin, 2011.
  • 8. Fraenkel J. R. & Wallen, N. E. How to design and evaluate research in education. New York:McGraw-Hill Higher Education, 2009.
  • 9. Christensen L.B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. (Çeviri Ed.: Ahmet AYPAY). Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
  • 10. Eraslan A. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ üzerine görüşleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2009; 3(1), 207-221.
  • 11. Hançer Aydemir D. The Views of Vocational High School Students on Summer Internship:TheExample of Health Services. Türk Yaşam Bilimleri Dergisi, 2016; 1 (1), 34- 42. Retrieved fromhttp://HYPERLINK”http://dergipark.gov.tr/tjls/issue/24143/256231” dergipark.gov.tr /tjls /issue/24143/256231
  • 12. Tuygar Ş. F. Paramedik programı öğrencilerinin yaz stajı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2016; 6 (2), 92-100. Retrieved from http://HYPERLINK”http://dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258500” dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258500

Health Services Vocational School Students’ Opinions About Applied Courses

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 72 - 77, 15.09.2018
https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250153

Öz

The purpose of this research is to describe the opinions and

thoughts of students at the Health Services Vocational School

related to applied courses. The sample was determined as two

programs using the convenience sampling method in the relevant

phase. Participants were 67 associate degree program students at a

private university, 70 % male, 30 % female.

Personal İnformation Form and Student Opinion Survey were used

as data collection tool. Results of the research, the reasons why

students choose the program they are studying and their opinions

about practical courses differ. For example students say they prefer

the program because they like 36 % of the students, 28 % prefer

the program to be a short-term business owner and 15 % prefer

the program because of the examination system. 66 % of the

students thought that the practice would gain experience before the

practice, while the proportion of those who thought that 43 % of

the students thought that this thought had changed and contributed

to the practice was found to be 52 %. This result can be interpreted

as the fact that the expectations of the students cannot be fully met

in practice. In order to make practical lessons more effective, what

kind of method should be applied to you? 51 % of the students say

that they should be good at technical equipment etc.; only 16 % of

the students say that the current system is good.

The findings were discussed and suggested based on the literature.

Kaynakça

  • 1. Gökdoğan O, Sarıgöz, O. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin ‘mesleki uygulama dersi’ ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1091-1100, 2012. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/buyasambid/issue/ 29824/ 320956
  • 2. Binici H.,Arı N. Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004; 24(3):383-396.
  • 3. T.C. Resmi Gazete, Mesleki teknik eğitim bölgesi içindeki meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlarına ilişkin esas ve usuller hakkında yönetmelik, 22 Mayıs 2002 Tarih ve 24762 Sayılı Resmi Gazete.
  • 4. Gümral N.,Coşar ,F. Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin okul-hastane işbirliği ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2006; 13(3):21-24
  • 5. Friedman T.L. Geciktiğin için teşekkür ederim: Çılgıncasına hızlı bir çağda ayakta kalma rehberi. (Ed. Gülşen Heper; Çeviren: Zafer Akın). İstanbul: Boyner Yayınları, 2018.
  • 6. Karasar N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayınları,2015.
  • 7. Erkuş A. Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin, 2011.
  • 8. Fraenkel J. R. & Wallen, N. E. How to design and evaluate research in education. New York:McGraw-Hill Higher Education, 2009.
  • 9. Christensen L.B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. (Çeviri Ed.: Ahmet AYPAY). Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
  • 10. Eraslan A. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ üzerine görüşleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2009; 3(1), 207-221.
  • 11. Hançer Aydemir D. The Views of Vocational High School Students on Summer Internship:TheExample of Health Services. Türk Yaşam Bilimleri Dergisi, 2016; 1 (1), 34- 42. Retrieved fromhttp://HYPERLINK”http://dergipark.gov.tr/tjls/issue/24143/256231” dergipark.gov.tr /tjls /issue/24143/256231
  • 12. Tuygar Ş. F. Paramedik programı öğrencilerinin yaz stajı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2016; 6 (2), 92-100. Retrieved from http://HYPERLINK”http://dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258500” dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258500
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayfer Yüksel

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, A. (2018). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, 2(2), 72-77. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250153
AMA Yüksel A. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. SHED. Eylül 2018;2(2):72-77. doi:10.26567/JOHSE.2018250153
Chicago Yüksel, Ayfer. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi 2, sy. 2 (Eylül 2018): 72-77. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250153.
EndNote Yüksel A (01 Eylül 2018) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2 2 72–77.
IEEE A. Yüksel, “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri”, SHED, c. 2, sy. 2, ss. 72–77, 2018, doi: 10.26567/JOHSE.2018250153.
ISNAD Yüksel, Ayfer. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri”. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2/2 (Eylül 2018), 72-77. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250153.
JAMA Yüksel A. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. SHED. 2018;2:72–77.
MLA Yüksel, Ayfer. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 72-77, doi:10.26567/JOHSE.2018250153.
Vancouver Yüksel A. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. SHED. 2018;2(2):72-7.