Bu araştırmanın amacı; Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
(SHMYO) öğrencilerinin uygulamalı derslere ilişkin görüş ve
düşüncelerini betimlemektir. Araştırmanın evrenini 2017-18 eğitim
öğretim yılı bahar döneminde bir vakıf üniversitesinin SHMYO’na
devam eden ikinci sınıf öğrencileri (N=67) oluşturmaktadır.
Örneklem ilgili evrenden kolaylıkla bulabileni örnekleme yöntemi
kullanılarak iki program olarak belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan
öğrencilerin % 70’i (n=47) kadın, % 30’u (n=20) erkektir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve Öğrenci Görüş
Anketi (ÖGA) kullanılmıştır. KBF yedi, ÖGA ise 13 sorudan
oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin eğitim
gördükleri programı tercih etme nedenleri ve uygulamalı derslere
ilişkin görüşlerinin farklılaştığı bulunmuştur. Örneğin öğrencilerin
% 36’sı “sevdiği için”, % 28’i “kısa sürede iş sahibi olabilmek
için”, % 15’i de “sınav sisteminden dolayı” şuan eğitim gördükleri
programı tercih etmiş etmişlerdir. Öğrencilerin % 66’sı “uygulama
öncesinde uygulamanın tecrübe kazandıracağını” düşünürken,
uygulamanın sonrasında öğrencilerin % 43’ünün bu düşüncesi
değişmiş ve uygulamanın olumlu katkısı olduğunu düşünenlerin
oranı % 52 olarak bulunmuştur. Bu sonuç, uygulamalarda
öğrencilerin beklentilerinin tam anlamıyla karşılanamadığı
şeklinde yorumlanabilir. Uygulamalı dersleri daha etkin hale
getirmek için sizce nasıl bir yöntem kullanılmalıdır? sorusuna
öğrencilerin % 51’i “teknik donanım vb. daha iyi olmalı” derken;
yalnızca % 16’sı “mevcut sistemin iyi olduğunu” belirtmişlerdir.
Elde edilen bulgular, literatüre dayalı olarak tartışılmış ve
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this research is to describe the opinions and
thoughts of students at the Health Services Vocational School
related to applied courses. The sample was determined as two
programs using the convenience sampling method in the relevant
phase. Participants were 67 associate degree program students at a
private university, 70 % male, 30 % female.
Personal İnformation Form and Student Opinion Survey were used
as data collection tool. Results of the research, the reasons why
students choose the program they are studying and their opinions
about practical courses differ. For example students say they prefer
the program because they like 36 % of the students, 28 % prefer
the program to be a short-term business owner and 15 % prefer
the program because of the examination system. 66 % of the
students thought that the practice would gain experience before the
practice, while the proportion of those who thought that 43 % of
the students thought that this thought had changed and contributed
to the practice was found to be 52 %. This result can be interpreted
as the fact that the expectations of the students cannot be fully met
in practice. In order to make practical lessons more effective, what
kind of method should be applied to you? 51 % of the students say
that they should be good at technical equipment etc.; only 16 % of
the students say that the current system is good.
The findings were discussed and suggested based on the literature.
Health services vocational school students student views course practice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |