Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Spor Bilimleri Fakülteleri Öğrencilerinin Algıladıkları Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 29 - 38, 30.04.2023

Öz

Bu araştırmada Covid-19 sürecinde Marmara ve Batı Karadeniz bölgesinde kamu ve vakıf üniversitelerindeki Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin algıladıkları internet tabanlı uzaktan eğitim hizmet kalitesi ve faktörlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 260 (122 kadın, 138 erkek) üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada uzaktan eğitim hizmet kalitesi, "e-öğrenme ortamı", "güven", "erişilebilirlik" ve "heveslilik" olmak üzere 4 faktörlü yapıya sahip UE- SERVQUAL ile ölçülmüştür. Demografik özellikler için frekans ve yüzde sonuçları verilmiştir. Demografik değişkenlere göre farklılıklara bakılması için normallik yaklaşımlarından çarpıklık-basıklık katsayıları kullanılmıştır. Normallik testleri doğrultusunda parametrik yöntemlerden bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda gruplar arasındaki farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Post Hoc testlerden Tukey testi kullanılmıştır. Uygulanan ölçeğin faktörleri arasındaki ilişkiyi belirlemek adına Pearson Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların algıladıkları uzaktan eğitim hizmet kalitesi tüm faktörler için orta düzeydedir ve Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitim hizmet kalitesi Marmara ve Batı Karadeniz bölgesi Spor Bilimleri Fakültelerinde orta düzey seviyesindedir. Uzaktan eğitim kalitesi algısının, katılımcıların okudukları üniversite türüne anlamlı bir fark göstermediği (p>0,05) bulunmuştur. Cinsiyete göre incelendiğinde ise katılımcıların algıladığı hizmet kalitesi anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05) belirlenmiş olup erkeklerin hizmet kalitesi puanlarının kadınlara göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Uzaktan eğitim hizmet kalitesi ve yaş arasında bir anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Ağır F (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi.
  • Altun Ekiz M (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri (Nitel Bir Araştırma), Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(ÖS1), 1-13.
  • Akgün Ö K Büyüköztürk Ş, Çakmak E K, Demirel F ve Karadeniz Ş (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Arabacı S (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algısı ve Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Erzincan
  • Atasoy R, Özden C ve Kara, D N (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi, Turkish Studies, 15(6), 95-122. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44491.
  • Başaran B ve ark (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 2020,5(2), 368-397.
  • Baytiyeh H (2018). Online learning during post- earthquake school closures. Disaster Prevention and Management, 27(2), 215-227.
  • Bozkurt A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, Cilt 3, Sayı 2. Sayfa 85-124.
  • Buluk B ve Eşitti B (2020). Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi, Journal of Awareness, Cilt / Volume 5, Sayı / Issue 3, 2020, pp. 285-298.
  • Bütün H (2009). Hizmet İşletmelerinde Kalitenin Önemi ve Servqual Tekniği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Can, E (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları, AUAd, 6(2),11-53.
  • Carolan C, Davies C L, Crookes P, McGhee, S ve Roxburgh M (2020). COVID-19: Disruptive impacts and transformative opportunities in undergraduate nurse education, Nurse Educ Pract, 46(102807).
  • Çakmak A (2013) Uzaktan Eğitim Hizmetinin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi’nde Bir Uygulama, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi Yıl:12 Sayı:23 Bahar 2013 s.263-287.
  • Çelik D (2011). Alışveriş Merkezlerinde Hizmet Kalitesi Algısı ve Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (3), 433-448.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fırat Tuncel Bu kişi benim

Ayla Taşkıran

Sefer Ada

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuncel, F., Taşkıran, A., & Ada, S. (2023). Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Spor Bilimleri Fakülteleri Öğrencilerinin Algıladıkları Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Sağlık Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 29-38.