Araştırmanın amacı, spor kulüpleri ile sponsorluk anlaşması yapan markaların taraftarlar tarafından bilinirliklerinin incelenmesidir. Araştırma sonucunda, spor kulüplerinin yaptığı sponsorluk çalışmalarının marka bilinirliği yönünden hedef kitle üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmış, veri toplamak için anket uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul Anadolu yakasındaki vakıf üniversitelerinin spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 584 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS 27.0 programı aracılığıyla yapılırken, gerekli veriler sponsorluk ve marka bilinirliği ölçekleri ile toplanmıştır. Normallik testi sonucunda, parametrik testlerden Bağımsız örneklem T testi ve Tek Yönlü Anova testleri uygulanılarak analizler gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre, katılımcılar arasında demografik değişkenler bakımından anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre, erkekler ile kadınlar arasında bulunan anlamlı farklılıklar erkeklerin lehine olurken, yaş ve okunulan bölüm ile ilgili herhangi bir farklılığa rastlanılmamıştır. Araştırma sonucunda, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin tuttukları takımların sponsorlarına karşı ilgilerinin, orta düzeyde olduğu ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |