Günümüzde sürekli gelişen ve değişen teknoloji, gelişim çağındaki çocukları etkilemiş ve sürekli kendine bağımlı
hale getirmiştir. Bu durumun fiziksel aktivitenin ve kas kullanımının azalmasına neden olduğu düşünülmektedir.
Azalan kas hareketleri ve hareketi yapabilme becerisindeki yetersizlik sonucu, kas gücünde kayıp, duruş
bozuklukları, hareketi uygulayamamaya bağlı özgüven eksikliğine ve denge kaybına neden olmaktadır.
Çalışmada, 9-12 yaş grubu çocuklarda binicilik sporunun denge ve binicilik motorsal becerisi üzerine etkilerinin
incelenmeyi amaçlanmıştır. 9-12 yaş aralığında 10 çocuk oluşturmaktadır. Grubun 5 tanesi kız 5 tanesi erkektir.
Araştırma grubu İstanbul Kenan Bey At çiftliğinde gerekli izinler alındıktan sonra seçilmiş ve uygulama
yapılmıştır. Çalışmada denge ölçümü için, flamingo denge testi kullanılmıştır. Kullanılan materyal 50 cm
uzunluğunda, 4 cm yükseklikte ve 3 cm genişliğinde metal kiriştir. Çalıştırıcı bir dakika boyunca dominant ayak
üzerinde mümkün olduğu kadar uzun süre dengesini tutmaya çalışır. Katılımcının dengesini tekrar sağlamak için
yaptığı her hamle bir puan sayılır. 15 hamle 15 hamle yapan katılımcının puanı 0 sayılır. Bunun anlamı testi
uygulayamadığıdır. 11-14 hamle 1 puan, 10-7 hamle 2 puan, 4-6 hamle 3 puan, 3-1 hamle 4 puan olarak
değerlendirilir. Hiçbir denge sağlayıcı hamlede bulunmayan katılımcının puanı 5 sayılır. Çalışmada binicilik
branşına özgü motorsal becerinin ölçülmesinde gözlem yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde, elde edilen
verilerin istatistiksel değerlerinin ortalama ve standart sapması alınmış, Wilcoxan Testi ile analiz edilmiştir.
P<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç olarak, binicilik sporunun çocuklar üzerinde, zihinsel
süreçlerin kontrolü, hareket yapabilme becerisinde artış ve motorsal özellik olarak denge yetilerinde olumlu yönde
gelişime sebep olduğu bulunmuştur
Ever-growing and ever-changing technology has an impact on our children and makes them be addicted to it. It is
thought to be the reason for physical activity and muscle usage to decrease. It is also the reason of decreasing
muscle movements, loss in muscle force as a result of inadequacy in capability of moving, bad posture, lack of
self-confidence caused by failure in applying the movements and lack of balance. This analysis is to study the
effects of equestrian sports on balance and equestrian motor skills among children between 9-12 years old. 10
children between 9-12 years old participated in this study. 5 of them were females and 5 of them were males. The
research group was chosen after necessary permission was taken from İstanbul Kenan Bey Horse Farm. In this
study, flamingo balance test was used for balance evaluation. The equipment was 50 cm long, 4 cm high and 3 cm
wide metal beam. Trainer tries to keep balance as much as possible by standing on dominant foot for 1 minute.
Every move that the participant makes to keep his/her balance again is equal to 1 point. The one who has 15 moves
will have 0 point. That means that the participant is not able to apply the test properly. 11-14 moves are 1 point,
10-7 moves are 2 points, 4-6 moves are 3 points, 3-1 moves are 4 points. The one who does not do any balancing
moves will have 5 points. Observation method was used in evaluating equestrian motor skills. Mean and average
deviations of statistical values of obtained data were determined in data analysis and Wilcoxan Test was used.
Significant difference in the level of P<0,05 was found. As a result, it is found that equestrian sports have positive
effects for children on the control of mental process, increase in capability of moving and balance skills as motoric
skills.
Diğer ID | JA89RH42BU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |