Doğu Slav etimonu kazak > kozak, 14. yüzyıldan bir süre sonra Polovts dilindeki qazaq'tan (< qaz) ödünç alınmıştır. Bu şekilde Doğu Avrupa'daki etimon kazak göçebe Türk kökenlidir. Yazar, Ukrayna Kazaklarının kökeni sorusunu dünya tarihi bağlamında yanıtlamak için Alman Türkolog Annemarie von Gabain'in sosyo-filolojik yaklaşımından yararlanarak bir teori geliştirmeyi önermektedir. Onun teorisini kabul edersek, Ukrayna'daki 'Kasakentum' tek bir olgu olarak, kolektif bilincin ve toplumsal karar verme sürecinin hakim olduğu göçebe toplumsal yapılarda düzenleyici bir faktördü. Bu sosyal sistemde bireysel kahramanlık eylemlerine yer yoktu.
Doğu Avrupa Kazak toplumunun XIV. ve XVII. yüzyıllarda Ukrayna, Polonya, Litvanya ve Rusya topraklarındaki tarihine ilişkin kaynakları analiz edersek, iki yönü dikkate almalıyız: bir birey olarak Kazak'ın ve aynı zamanda Kazak toplumunun. Bireysel Kazaklardan, kendi ideolojisine sahip bir Kazak sosyal yapısı oluşturuldu.
Kazak > Bir kurum olarak Kazak: Oğuzlar muhafızlar fatihler Osmanlı manastırlar için kiralık işçiler göçebe ve yerleşikler Polonya krallarına hizmet eden paralı askerler. Igor Kayıt.
The East Slavic etymon kazak > kozak was borrowed from the Polovtsian qazaq (< qaz) some time after the fourteenth century. In this way the etymon kazak in Eastern Europe is of nomadic Turkic origin. To answer the question of the origin of the Ukrainian Cossack in the context of world history, the author proposes to develop a theory making use of the socio-philological approach of the German turkologist, Annemarie von Gabain. If we accept her theory, the Ukrainian ‘Kasakentum’, as a single phenomenon, was a regulating factor in nomadic social structures where a collective consciousness and a social decision making process dominated. In this social system there was no place for individual acts of heroism.
If we analyze the sources concerning the history of Eastern European Cossack society in the XIV and XVII centuries in the territory of Ukraine, Poland, Lithuania and Russia, we should consider two aspects: that of the Cossack as an individual and also of Cossack society. From individual Cossacks was formed a Cossack social structure with its own ideology.
Qazaq > Cossack as an institution: oghuzes guards conquerors Ottoman hired labour for monasteries nomadic and settled mercenaries serving the Polish kings. The Tale of Igor the Register.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yeniçağ Tarihi (Diğer) |
Bölüm | Editoryal |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |