Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Homework Perception Of Fourth Grade Students

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 59 - 75, 07.05.2019

Öz

The
purpose of this research is to identify the perception of homework through the
instrument of metaphors and pictures, formed by fourth grade students. Being
one of the qualitive researchs method "The İnterpretative Phenomenological
analysis" was used in this research. 
In
accordance with this purpose, 40 students (55% females - 45% males.) students;
studying in Pendik/ İstanbul are included . The research data is composed with
metaptors and pictures created by students. As a data collection tool, forms
are used, consisting of fields where students write metaphors, draw pictures
and explain correctly. Contend analysis method is used to analysis the data. On
the data analysis, it is concluded that students, participated in the research,
think that homeworks are the most enjoyful activity (25%). Besides; in the
pictures students drew related to homework, it is clear that, homework is a
kind of educational activity (27.5%). Accordingly, it can be concluded that
students persieve homeworks as an aducational and enjoyful activity.

Kaynakça

  • Aladağ, C., ve Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15-23.Arıcı, B. (2006). Resim, psikoloji ve çocuğun dünyasında resim. Sanat Dergisi, 10, 15-22.
  • Atlı, S. (2012). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Aydın, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ev Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, ss. 27-41.
  • Bryan, T. ve Nelson, C. (1994). Doing homework: perspectives of elementary and junior high school students. Journal of Learning Disabilities, Vol. 27, No. 8, pp. 488-499.
  • Carr, N. S. (2013). Increasing the effectiveness of homework for all learners in the inclusive classroom. School Community Journal, (23) 1, 169-182.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47, 85-91.
  • Cooper, H., Robinson, J., C. Ve Patall, E., A., (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research Spring, Vol. 76, No. 1, pp. 1-62.
  • Costa, M., Cardoso, P. A., Lacerda, C., Lopes, A. ve Gomes, C., (2016). Homework in primary education from the perspective of teachers and pupils. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 217, 139-148.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection and Implementation. The Counseling Psychologist, 35, 236-264. https://doi.org/10.1177/0011000006287390
  • De Jong , R., Westerhof, K.J. & Creemers, B.P.M. (2000) Homework and student math achievement in junior high schools. Educational Research and Evaluation, (6)2, 130-157, DOI: 10.1076/1380-3611(200006)6:2;1-E;F130.
  • Demirezen, S., Akhan N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 8, (169-183).
  • Demiroğlu, M. A. (2007). Ders Çalışmaya İlişkin Öğrenci Görüşleri (İlköğretim 5. Sınıf Örneği). Milli Eğitim Dergisi. 173, Kış, 112-124.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri ile Velilerin Ev Ödevlerine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Geçit, Y., Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 23, s. 1-19.
  • Gedik, N. (2016). Olgubilim (Fenomoloji). M. Y. Özden ve L.. Durdu (Editörler), Eğitimde üretim tabanlı çalışmalar için nitel araştırma yöntemleri içinde (37-47). Ankara: AnıYayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s. 1-25.
  • Güneş, A. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Hong, E., Peng, Y. & Rowell, L. L. (2009). Homework self-regulation: Grade, gender, and achievement-level differences. Learning and Individual Differences, 19, 269–276, doi:10.1016/j.lindif.2008.11.009.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 5, 54-60.
  • Kitsantas, A. & Zimmerman, B.J. (2009). College students’ homework and academic achievement: The mediating role of self-regulatory beliefs. Metacognition Learning, 4, 97–110, DOI 10.1007/s11409-008-9028-y.
  • MEB (2011). İlköğretim Okullarındaki (1-5. Sınıf) Ev Ödev Uygulamalarının Değerlendirilmesi Araştırması. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 2011, Ankara. https://www.meb.gov.tr/earged/earged/ilk_ok_odev_uyg_deg.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe Dersinde Verilen Ev Ödevlerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16.
  • Parın, K. (2017). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil. Söylem Filoloji Dergisi. Sayı 3.
  • Paulu, N., Perkinson, K. (1995). Helping Your Child With Homework. Washington, D.C.: U.S. Department of Education.
  • Ramdass, D. ve Zimmerman, J. B. (2011). Developing Self-Regulation Skills: The Important Role of Homework. Journal of Advanced Academics, Volume 22, Number 2, pp. 194-218.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 14, Sayı 55, 459-496.
  • Samancı, O. ve Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 24, 711-722.
  • Şahin, Ç., Altınay, Y. B. (2008). İlköğretimde Ev Ödevlerine Yönelik Etüt Çalışmaları: Kavramsal Bir Analiz. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 41-52.
  • Şeref, İ. ve Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 93-105.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Sürücü, A. (2018). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Etkili Olarak Kabul Ettikleri Ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 555-574.
  • Vatterott, C. (2018). Rethinking Homework. VA USA: ASCD Alexandria.
  • Xu, J., and Wu, H. (2013). Self-Regulation of Homework Behavior: Homework Management at the Secondary School Level. The Journal of Educational Research, 1-13.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 59 - 75, 07.05.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin
ev ödevlerine ilişkin algılarının ürettikleri metaforlar ve çizdikleri resimler
aracılığı ile belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
olgubilim (fenomoloji) kullanılmıştır. Bu amaçla çalışmaya İstanbul ili Pendik
ilçesinde öğrenim görmekte olan 40 (%55’i kız, %45’i erkek) öğrenci dahil edilmiştir.
Araştırma verilerini öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin ürettikleri metaforlar
ve ev ödevlerine ilişkin çizmiş oldukları resimler oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin metaforlarını yazacağı
ve ev ödevlerine ilişkin resim çizerek resimlerini açıklayacakları alanlardan
oluşan bir form kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin ev
ödevlerine ilişkin metaforları incelendiğinde ev ödevlerini en çok keyifli bir
etkinlik (%25) olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ev
ödevlerine ilişkin çizmiş oldukları resimlerde ise ev ödevlerini en çok eğitim
materyali olarak (%27,5) algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre ilkokul
öğrencilerinin ev ödevlerini en çok keyifli bir etkinlik olarak gördükleri ve
eğitim materyalleri ile ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılabilir. 

Kaynakça

  • Aladağ, C., ve Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15-23.Arıcı, B. (2006). Resim, psikoloji ve çocuğun dünyasında resim. Sanat Dergisi, 10, 15-22.
  • Atlı, S. (2012). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Aydın, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ev Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, ss. 27-41.
  • Bryan, T. ve Nelson, C. (1994). Doing homework: perspectives of elementary and junior high school students. Journal of Learning Disabilities, Vol. 27, No. 8, pp. 488-499.
  • Carr, N. S. (2013). Increasing the effectiveness of homework for all learners in the inclusive classroom. School Community Journal, (23) 1, 169-182.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47, 85-91.
  • Cooper, H., Robinson, J., C. Ve Patall, E., A., (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research Spring, Vol. 76, No. 1, pp. 1-62.
  • Costa, M., Cardoso, P. A., Lacerda, C., Lopes, A. ve Gomes, C., (2016). Homework in primary education from the perspective of teachers and pupils. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 217, 139-148.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection and Implementation. The Counseling Psychologist, 35, 236-264. https://doi.org/10.1177/0011000006287390
  • De Jong , R., Westerhof, K.J. & Creemers, B.P.M. (2000) Homework and student math achievement in junior high schools. Educational Research and Evaluation, (6)2, 130-157, DOI: 10.1076/1380-3611(200006)6:2;1-E;F130.
  • Demirezen, S., Akhan N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 8, (169-183).
  • Demiroğlu, M. A. (2007). Ders Çalışmaya İlişkin Öğrenci Görüşleri (İlköğretim 5. Sınıf Örneği). Milli Eğitim Dergisi. 173, Kış, 112-124.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri ile Velilerin Ev Ödevlerine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Geçit, Y., Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 23, s. 1-19.
  • Gedik, N. (2016). Olgubilim (Fenomoloji). M. Y. Özden ve L.. Durdu (Editörler), Eğitimde üretim tabanlı çalışmalar için nitel araştırma yöntemleri içinde (37-47). Ankara: AnıYayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s. 1-25.
  • Güneş, A. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Hong, E., Peng, Y. & Rowell, L. L. (2009). Homework self-regulation: Grade, gender, and achievement-level differences. Learning and Individual Differences, 19, 269–276, doi:10.1016/j.lindif.2008.11.009.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 5, 54-60.
  • Kitsantas, A. & Zimmerman, B.J. (2009). College students’ homework and academic achievement: The mediating role of self-regulatory beliefs. Metacognition Learning, 4, 97–110, DOI 10.1007/s11409-008-9028-y.
  • MEB (2011). İlköğretim Okullarındaki (1-5. Sınıf) Ev Ödev Uygulamalarının Değerlendirilmesi Araştırması. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 2011, Ankara. https://www.meb.gov.tr/earged/earged/ilk_ok_odev_uyg_deg.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe Dersinde Verilen Ev Ödevlerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16.
  • Parın, K. (2017). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil. Söylem Filoloji Dergisi. Sayı 3.
  • Paulu, N., Perkinson, K. (1995). Helping Your Child With Homework. Washington, D.C.: U.S. Department of Education.
  • Ramdass, D. ve Zimmerman, J. B. (2011). Developing Self-Regulation Skills: The Important Role of Homework. Journal of Advanced Academics, Volume 22, Number 2, pp. 194-218.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 14, Sayı 55, 459-496.
  • Samancı, O. ve Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 24, 711-722.
  • Şahin, Ç., Altınay, Y. B. (2008). İlköğretimde Ev Ödevlerine Yönelik Etüt Çalışmaları: Kavramsal Bir Analiz. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 41-52.
  • Şeref, İ. ve Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 93-105.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Sürücü, A. (2018). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Etkili Olarak Kabul Ettikleri Ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 555-574.
  • Vatterott, C. (2018). Rethinking Homework. VA USA: ASCD Alexandria.
  • Xu, J., and Wu, H. (2013). Self-Regulation of Homework Behavior: Homework Management at the Secondary School Level. The Journal of Educational Research, 1-13.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kayhan Çetinkaya Bu kişi benim 0000-0002-1839-6731

Ebru Uzunkol 0000-0002-1897-137X

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, K., & Uzunkol, E. (2019). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 1(1), 59-75.

Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice (JIETP) makale değerlendirme ve yayınlama gibi işlemler için herhangi bir ücret talep etmez.