Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Minimal Sanat Bağlamında Donald Judd’un Eserlerinde Biçim ve Anlam İlişkisi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 21 - 29, 13.07.2019
https://doi.org/10.34137/jilses.458169

Öz

Soyut dışavurumculuğun biçime ve duyguya verdiği aşırı öneme karşı tepki
olarak, nesnenin nesne olma özelliğine dikkat çekmek, ifade, tarihsel ve sembolik
anlamları minimuma indirgemek amacıyla ortaya çıkan Minimal Sanat ve bu akımın sanatçıları
nesnelere ve nesnelliğe olan bu ilgiden dolayı daha çok heykel üzerinde
yoğunlaşmışlardır. Minimal Sanat’ın öncülerinden olan Donald Judd, sanatta düş
gücü ürününe, her türlü dışavurumcu (ekspresyonist) anlatıma karşı olmuş,
“belirli nesneler” adını verdiği yalın geometrik biçimleri kullanarak nesnel
heykel anlayışını savunmuştur. Kompozisyonu, parçalar arasındaki ilişki üstüne
kurma ilkesine karşı çıkmış, tümevarım ilkesini benimsemiştir.

                                                                           

 

Kaynakça

  • Avşar, P., ve Döl, A., (2013). “Minimalizm Akımı Kapsamında Nesne Anlayışının Yeniden Değerlendirilmesi”. İdil Dergisi, Cilt 2, Sayı 10.
  • Erzen, E., (2008). “Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi 1-2-3” İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
  • Germaner, S., (1997). “1960 Sonrası Sanat; Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar”. İstanbul; Kabalcı Yayınevi. Haskell, B., (1989). “Donald Judd”. New York; Whitney Museum of Art
  • Hoel, H., (2013 ). “Donald Judd and Marfa”- “Donald Judd ve Marfa”, The Huffington Post.
  • Karahan, Ç., (2015). “Sanatta Çağdaş Bir Dönüm Noktası: Minimal Sanat.” SOBİAD.Kazmaoğlu, A., (1997). “Minimalizm; Sanat, Tasarım, Mimarlık.” SOBİAD.
  • Smith, R., (2013). “The Artist’s Force Field, Frozen in Time” – “Zamanda Dondurulmuş, Sanatçının Kuvvet Sahası”, The New York Times.
  • Tizgöl, K., (2008). “Sanatta Minimalizm ve Günümüz Seramik Sanatına Yansımaları.” İzmir; Sanatta Yeterlik Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Ana Sanat Dalı.
  • http://www.theartstory.org/artist-judd-donald.htm 13.12.2017 saat. 20.00
  • www.juddfoundation.org/_.../Specific_Objects

In the Context of Minimal Art the Relationship between Form and Meaing in the Works of Donald Judd

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 21 - 29, 13.07.2019
https://doi.org/10.34137/jilses.458169

Öz

Minimal Art emerged in
order to draw attention to the object of the object, to minimize the
expression, historical and symbolic meanings, and the artists of this movement
to concentrate on the sculpture because of this objection to the objects and
the objectivity as a reaction against the excessive preliminaries of abstract
expressionism. Donald Judd, one of the pioneers of minimal art, defended all
forms of expressive expression in the artistic imagination and defended the
concept of objective sculpture by using simple geometric forms called
"specific objects". Composition opposes the principle of establishing
on the relationship between parts, adopting induction principle.

Kaynakça

  • Avşar, P., ve Döl, A., (2013). “Minimalizm Akımı Kapsamında Nesne Anlayışının Yeniden Değerlendirilmesi”. İdil Dergisi, Cilt 2, Sayı 10.
  • Erzen, E., (2008). “Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi 1-2-3” İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
  • Germaner, S., (1997). “1960 Sonrası Sanat; Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar”. İstanbul; Kabalcı Yayınevi. Haskell, B., (1989). “Donald Judd”. New York; Whitney Museum of Art
  • Hoel, H., (2013 ). “Donald Judd and Marfa”- “Donald Judd ve Marfa”, The Huffington Post.
  • Karahan, Ç., (2015). “Sanatta Çağdaş Bir Dönüm Noktası: Minimal Sanat.” SOBİAD.Kazmaoğlu, A., (1997). “Minimalizm; Sanat, Tasarım, Mimarlık.” SOBİAD.
  • Smith, R., (2013). “The Artist’s Force Field, Frozen in Time” – “Zamanda Dondurulmuş, Sanatçının Kuvvet Sahası”, The New York Times.
  • Tizgöl, K., (2008). “Sanatta Minimalizm ve Günümüz Seramik Sanatına Yansımaları.” İzmir; Sanatta Yeterlik Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Ana Sanat Dalı.
  • http://www.theartstory.org/artist-judd-donald.htm 13.12.2017 saat. 20.00
  • www.juddfoundation.org/_.../Specific_Objects
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Akgün

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2018
Kabul Tarihi 29 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgün, S. (2019). Minimal Sanat Bağlamında Donald Judd’un Eserlerinde Biçim ve Anlam İlişkisi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 21-29. https://doi.org/10.34137/jilses.458169
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.