Bagaj elleçleme işlemleri havayolu yolcu taşımacılık sisteminde gerçekleşen işlemlerin önemli bir kısmını içermektedir. Havayolu yolcu taşımacılığı diğer ulaşım araçlarından farklı olarak yolculara zaman faydası sağlamaktadır. Yolcuların tercihlerini yaparken dikkate aldıkları faktörler arasında yer almaktadır. Bagaj tesliminde ya da akışında yaşanacak aksaklıklar ise direkt olarak seyahat süresini etkilemektedir. Bu durum havayolu taşımacılığının yolcularını sunmuş olduğu zaman faydasını ortadan kaldırabilir. Koronavirüs salgınıyla birlikte bazı kurallarda değişiklik yaşanmıştır. Bunlardan bir tanesi de salgınla birlikte yayınlanan genelge sonucunda gerçekleşmiştir. Genelge kapsamında kabin bagajları yolcuların yanına alması yasaklanmış, bagajların uçak altına göndermesi istenmiştir. Bu değişiklik de bagaj akış sürecini aksatabilecek bir durumu ortaya çıkarmıştır. Bagaj akışında meydana gelebilecek aksaklıklar da zaman faydasını etkileyebilecektir. Bu çalışma, pandemi döneminde birçok havalimanında gerçekleşen uçuşların sıklıklarının düşmesi sebebi ile İstanbul Havalimanında yapılması planlanmış, iç hatlarda yaşanan aksamalar ve yolcu sayılarının daha az olması sebebiyle de dış hatlarda yapılmıştır. Yapılan bu çalışmada İstanbul havalimanı dış hatlar bagaj işlemleri görüşme yöntemiyle alınan veriler ışığında Arena Trial programı ile simüle edilmiştir. Bunun sonucunda Havaalanı Pandemi Tedbirleri ve Sertifikasyonu Genelgesi döneminde bagajların uçaklara ulaşma sürelerinde artış yaşandığı görülmüştür.
Covid-19 Baggage handling system Passenger baggage Modeling Simulation
Baggage handling involves a significant part of airline passenger transport. Disruptions in baggage delivery or flow directly affects the travel time. The receipt of cabin baggage in aircraft warehouses has been a measure that may disrupt this process within the scope of the circular issued with the Covid-19 pandemic. Within the scope of the circular regarding Covid-19 pandemic, oblige to put cabin baggage in aircraft warehouses has been a measure which may disrupt this process. In this study, Istanbul Airport international baggage operations were simulated with the Arena Trial program. The circular period and before were compared in the developed scenarios. It has been observed that there has been an increase in the time of arrival of the luggage to the aircraft as a result of during the Airport Pandemic Precautions and Certification Circular period.
Covid-19 Baggage handling system Passenger baggage Modelling Simulation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |