Toplu taşıma sistemlerinde yüksek yolcu memnuniyetinin sağlanması belediyeler/şehir yönetimlerinde çalışan yöneticiler ve karar vericiler için hayati bir hedeftir. Buna göre, seyahat hizmeti sağlayıcılarının, yeterliliğini ve etkinliğini belirlemek için hizmetlerinin kalitesini tekrar tekrar değerlendirmeleri gerekir. Milyonlarca kişiye toplu ulaşım hizmeti sunan İstanbul Belediyesi, İstanbulluların toplu ulaşım kalitesine yönelik algısını ölçmek için düzenli olarak anketler yapmaktadır. Bu çalışmada, raylı ulaşım hatlarını kullanan yolculara uygulanan bu anketlerin birinden elde edilen verileri analiz ettik. Analizleri yaparken, özellikle şu beş boyutu kapsayan sorulara odaklandık: konfor, ücret, güvenlik, erişilebilirlik ve genel seyahat memnuniyeti. Bu doğrultuda, yapısal eşitlik modelini kullanarak konfor, ücret, güvenlik ve erişilebilirliğin yolcuların hafif metro hatlarına ilişkin genel memnuniyeti üzerindeki etkilerini araştırdık. Sonuçları dikkate aldığımızda, algılanan konfor, erişilebilirlik ve ücret düzeyinin yolcuların demiryolu transit hatlarıyla ilgili genel memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu, algılanan güvenlik düzeyinin ise anlamlı bir etkisi olmadığını bulduk.
Yolcu memnuniyeti yapısal eşitlik modeli konfor erişebilirlik ücret güvenlik
Çalışma için hiçbir kurumdan destek alınmamıştır
Ensuring a high traveller satisfaction level in public transportation systems is a vital goal for managers and decision-makers working for municipalities/city governments. Accordingly, traveling service providers need to recurrently assess the quality of their service to determine its adequacy and effectiveness. Providing public transportation services to millions of people, Istanbul Municipality conducts regular surveys to assess the perception of Istanbulers on the quality of public transportation. In this study, we analysed the data obtained from one of these surveys administered to people who use the rail transit lines. We particularly focused on the set of questions that covers the following five dimensions: comfort, fee, safety, accessibility, and overall travel satisfaction. Using the structural equation model, we explored the effects of comfort, fee, safety, and accessibility on travellers’ overall satisfaction with the rail transit lines. Based on the results, we found that travellers’ perceived level of comfort, accessibility, and fee affordability has a significant effect whereas the perceived level of safety does not have a significant effect on travelers’ general satisfaction with the rail transit lines.
Traveller satisfaction structural equation modelling comfort fee safety accessibility
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |