Bu çalışmanın amacı FATİH Projesinin pilot uygulama sürecinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiş araştırmada Ankara, Uşak, Karaman ve Mersin illerindeki beş pilot uygulama okulunda toplam 52 öğretmenle odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Odak grup görüşmeleri sonucunda proje kapsamında sağlanan teknolojiler içerisinde etkileşimli tahta öğretmenler tarafından en sık kullanılan teknoloji olarak ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik ilgi ve tutumları, farklı kaynaklara ve ders içeriklerine erişimleri ile teknoloji kullanım yeterliklerinin etkileşimli tahtaların kullanımında farklılık yarattığı belirlenmiştir. Öğretmenler proje ile zamandan tasarruf sağladıklarını, ders aktarımlarının hızlandığını bu nedenle farklı etkinlikler için zaman kazandıklarını, fiziksel olarak daha az yorulduklarını, kaynaklarının arttığını ve çeşitlendiği belirtmişlerdir. Ancak öğretmenler göz temasının azalması ve öğrencilerin tablet bilgisayarlara ilgilerinden dolayı sınıf yönetimlerinin zorlaştığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler FATİH Projesiyle birlikte teknoloji yeterliklerinin arttığı ve okullarında teknoloji kullanımı konusunda paydaşlar arasında gerçekleşen bir dayanışmanın olduğunu dile getirmişlerdir. Öğretmenler bu proje ile birlikte okullarının tanınırlığının ve bilinirliğinin arttığını, okullarına farklı amaçlarla ziyaretlerin gerçekleştiğini, okula karşı talebin arttığını dolayısıyla öğrenci sayılarında artış meydana geldiğini dile getirmişlerdir. Ayrıca araştırmada proje ile teknoloji kullanımı bağlamında öğretmen-öğretmen, öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci arasında bir etkileşim ve dayanışma kültürünün oluştuğu belirlenmiştir.
Bu çalışmanın amacı FATİH Projesinin pilot uygulama sürecinin, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiş araştırmada Ankara, Uşak, Karaman ve Mersin illerindeki beş pilot uygulama okulunda toplam 52 öğretmenle odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Odak grup görüşmeleri sonucunda, proje kapsamında sağlanan teknolojiler içerisinde etkileşimli tahta öğretmenler tarafından en sık kullanılan teknoloji olarak ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik ilgi ve tutumları, farklı kaynaklara ve ders içeriklerine erişimleri ile teknoloji kullanım yeterliklerinin, etkileşimli tahtaların kullanımında farklılık yarattığı belirlenmiştir. Öğretmenler proje ile zamandan tasarruf sağladıklarını, ders aktarımlarının hızlandığını bu nedenle farklı etkinlikler için zaman kazandıklarını, fiziksel olarak daha az yorulduklarını, kaynaklarının arttığını ve çeşitlendiği belirtmişlerdir. Ancak öğretmenler göz temasının azalması ve öğrencilerin tablet bilgisayarlara ilgilerinden dolayı sınıf yönetimlerinin zorlaştığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler FATİH Projesiyle birlikte teknoloji yeterliklerinin arttığı ve okullarında teknoloji kullanımı konusunda paydaşlar arasında gerçekleşen bir dayanışmanın olduğunu dile getirmişlerdir. Öğretmenler bu proje ile birlikte okullarının tanınırlığının ve bilinirliğinin arttığını, okullarına farklı amaçlarla ziyaretlerin gerçekleştiğini, okula karşı talebin arttığını dolayısıyla öğrenci sayılarında artış meydana geldiğini dile getirmişlerdir. Ayrıca araştırmada proje ile teknoloji kullanımı bağlamında öğretmen-öğretmen, öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci arasında bir etkileşim ve dayanışma kültürünün oluştuğu belirlenmiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | SECOND ISSUE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 2, Sayı 1 |
Bibtex | @ { jitte264689, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {2}, number = {1}, pages = { - }, title = {FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri}, key = {cite}, author = {Kurt, Adile and Kuzu, Abdullah and Dursun, Ö.Özgür and Güllepınar, Fuat and Gültekin, Mehmet} } |
APA | Kurt, A. , Kuzu, A. , Dursun, Ö. , Güllepınar, F. & Gültekin, M. (2013). FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 2 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25080/264689 |
MLA | Kurt, A. , Kuzu, A. , Dursun, Ö. , Güllepınar, F. , Gültekin, M. "FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25080/264689> |
Chicago | Kurt, A. , Kuzu, A. , Dursun, Ö. , Güllepınar, F. , Gültekin, M. "FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri AU - AdileKurt, AbdullahKuzu, Ö.ÖzgürDursun, FuatGüllepınar, MehmetGültekin Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 2 IS - 1 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri %A Adile Kurt , Abdullah Kuzu , Ö.Özgür Dursun , Fuat Güllepınar , Mehmet Gültekin %T FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri %D 2013 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 2 %N 1 %R %U |
ISNAD | Kurt, Adile , Kuzu, Abdullah , Dursun, Ö.Özgür , Güllepınar, Fuat , Gültekin, Mehmet . "FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 / 1 (Mayıs 2013): - . |
AMA | Kurt A. , Kuzu A. , Dursun Ö. , Güllepınar F. , Gültekin M. FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(1): -. |
Vancouver | Kurt A. , Kuzu A. , Dursun Ö. , Güllepınar F. , Gültekin M. FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(1): -. |
IEEE | A. Kurt , A. Kuzu , Ö. Dursun , F. Güllepınar ve M. Gültekin , "FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 2, sayı. 1, May. 2013 |