BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2 - NINTH ISSUE, - , 17.12.2015

Öz

Matematik Öğretmeni Adaylarının Türev Teğet İlişkisi İle İlgili Yaptıkları Hatalar

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2 - NINTH ISSUE, - , 17.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının türev kavramı ile ilgili anlamalarını ve bu kavramı anlama sürecinde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymaktır. Bu bağlamda, türev ile teğet/eğim arasındaki ilişki dikkate alınmıştır. Özel durum çalışma olan araştırma bir devlet üniversitesinde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümü matematik öğretmenliği programına devam eden 45 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırma kapsamında veriler bir yazılı sınav ve 6 öğretmen adayı ile yapılan klinik mülakatlardan elde edilmiştir. Yazılı sınavlardan elde edilen verilerin analizi ile öğretmen adayları tarafından üretilen yanlış tipleri ortaya konmuştur. Öğretmen adaylarını doğru ve yanlış cevaplara götüren fikirleri ortaya çıkarmak için yürütülen klinik mülakatlar ise benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırılmıştır. Yapılan çalışma öğretmen adaylarının türev kavramı ile ilgili olarak yüzeysel anlamaya sahip olduklarını ve tanımların içeriklerini tam olarak özümsemediklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının cebirsel formda soruların çözümünde, grafiksel ve tablo gösterimlerine oranla daha başarılı oldukları belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm NINTH ISSUE
Yazarlar

Gökay Açıkyıldız

Tuba Gökçek

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 - NINTH ISSUE

Kaynak Göster

APA Açıkyıldız, G., & Gökçek, T. (2015). Matematik Öğretmeni Adaylarının Türev Teğet İlişkisi İle İlgili Yaptıkları Hatalar. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(2).