Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt 5, Sayı 3, 127 - 134, 01.11.2016

Öz

İnternetin  yaygınlaşması  ile  birlikte  hayatımıza  sanal  zorbalık  kavramı  girmiştir.  Sanal  zorbalık kavramı ile ilgili farkındalık eğitim ve öğretmenler aracılığıyla arttırılabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumlarının farklı değişkenlerce incelenmesidir.  Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.  Çalışma  grubunu  Dokuz  Eylül  Üniversitesi  Buca  Eğitim  Fakültesi  Bilgisayar  ve Öğretim Teknolojileri  Öğretmenliği  bölümü 4.  Sınıfta  öğrenim  gören  50  öğrenci  oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi (Independent-Samples T Test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Arıcak, O.T. (2009). “Psychiatric Symptomatology as a Predictor of Cyberbullying Among University Students”, Eurasian Journal of Educational Research, 34, p. 167-184.

Yıl 2016, Cilt 5, Sayı 3, 127 - 134, 01.11.2016

Öz

Kaynakça

  • Arıcak, O.T. (2009). “Psychiatric Symptomatology as a Predictor of Cyberbullying Among University Students”, Eurasian Journal of Educational Research, 34, p. 167-184.

Ayrıntılar

Bölüm THIRTEENTH ISSUE
Yazarlar

Serhat Bahadır KERT>

0000-0002-1093-6326


Abdulkadir ŞAHİNER>

0000-0002-5528-2733

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2016
Yayınlandığı Sayı Yıl 2016, Cilt 5, Sayı 3

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { jitte292051, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {5}, number = {3}, pages = {127 - 134}, title = {Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Kert, Serhat Bahadır and Şahiner, Abdulkadir} }
APA Kert, S. B. & Şahiner, A. (2016). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 5 (3) , 127-134 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/27694/292051
MLA Kert, S. B. , Şahiner, A. "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ): 127-134 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/27694/292051>
Chicago Kert, S. B. , Şahiner, A. "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ): 127-134
RIS TY - JOUR T1 - Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi AU - Serhat BahadırKert, AbdulkadirŞahiner Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - 127 EP - 134 VL - 5 IS - 3 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi %A Serhat Bahadır Kert , Abdulkadir Şahiner %T Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi %D 2016 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 5 %N 3 %R %U
ISNAD Kert, Serhat Bahadır , Şahiner, Abdulkadir . "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 / 3 (Kasım 2016): 127-134 .
AMA Kert S. B. , Şahiner A. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(3): 127-134.
Vancouver Kert S. B. , Şahiner A. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(3): 127-134.
IEEE S. B. Kert ve A. Şahiner , "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 5, sayı. 3, ss. 127-134, Kas. 2016