Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 127 - 134, 01.11.2016

Öz

İnternetin  yaygınlaşması  ile  birlikte  hayatımıza  sanal  zorbalık  kavramı  girmiştir.  Sanal  zorbalık kavramı ile ilgili farkındalık eğitim ve öğretmenler aracılığıyla arttırılabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumlarının farklı değişkenlerce incelenmesidir.  Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.  Çalışma  grubunu  Dokuz  Eylül  Üniversitesi  Buca  Eğitim  Fakültesi  Bilgisayar  ve Öğretim Teknolojileri  Öğretmenliği  bölümü 4.  Sınıfta  öğrenim  gören  50  öğrenci  oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi (Independent-Samples T Test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Arıcak, O.T. (2009). “Psychiatric Symptomatology as a Predictor of Cyberbullying Among University Students”, Eurasian Journal of Educational Research, 34, p. 167-184.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 127 - 134, 01.11.2016

Öz

Kaynakça

  • Arıcak, O.T. (2009). “Psychiatric Symptomatology as a Predictor of Cyberbullying Among University Students”, Eurasian Journal of Educational Research, 34, p. 167-184.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm THIRTEENTH ISSUE
Yazarlar

Serhat Bahadır Kert

Abdulkadir Şahiner

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kert, S. B., & Şahiner, A. (2016). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 5(3), 127-134.