İnternetin yaygınlaşması ile birlikte hayatımıza sanal zorbalık kavramı girmiştir. Sanal zorbalık kavramı ile ilgili farkındalık eğitim ve öğretmenler aracılığıyla arttırılabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumlarının farklı değişkenlerce incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü 4. Sınıfta öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi (Independent-Samples T Test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Sanal Zorbalık, Farkındalık, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bölüm | THIRTEENTH ISSUE |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2016, Cilt 5, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { jitte292051, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {5}, number = {3}, pages = {127 - 134}, title = {Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Kert, Serhat Bahadır and Şahiner, Abdulkadir} } |
APA | Kert, S. B. & Şahiner, A. (2016). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 5 (3) , 127-134 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/27694/292051 |
MLA | Kert, S. B. , Şahiner, A. "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ): 127-134 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/27694/292051> |
Chicago | Kert, S. B. , Şahiner, A. "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ): 127-134 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi AU - Serhat BahadırKert, AbdulkadirŞahiner Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - 127 EP - 134 VL - 5 IS - 3 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2016 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi %A Serhat Bahadır Kert , Abdulkadir Şahiner %T Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi %D 2016 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 5 %N 3 %R %U |
ISNAD | Kert, Serhat Bahadır , Şahiner, Abdulkadir . "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 / 3 (Kasım 2016): 127-134 . |
AMA | Kert S. B. , Şahiner A. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(3): 127-134. |
Vancouver | Kert S. B. , Şahiner A. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(3): 127-134. |
IEEE | S. B. Kert ve A. Şahiner , "Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 5, sayı. 3, ss. 127-134, Kas. 2016 |