Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı

Yıl 2017, Sayı: 10, 253 - 258, 30.11.2017
https://doi.org/10.26658/jmr.357091

Öz

Yukarıda adı geçen Latince deyim, çok tanrılı dinden Hıristiyanlığa giden yolun “ex machina”dan değil, aynı

zamanda çok tanrılı dinlerde süreklilik gösteren dindarlık deneyiminden geçtiğini ifade etmektedir. Evangelist

olduğu söylenen bir oluşum küçük küçük ve pek çok yolla Hıristiyan vahiylerini, tüm Roma İmparatorluğu’na

ulaştırmaktadır. Bu klasik sanatın evriminde, özellikle en iyi örnekleri mozaik sanatında, diğer anlamlı mitlerin

arasında bilhassa Orpheus’un hikayesinde görülebilir. Dolayısıyla klasik mitlere yeni yaklaşımların önemi,

yani “opus musivum’da” temsil edilmeleri ele alınacaktır.


Kaynakça

  • M. F. Abraços, 2005, Para a História da Conservação e Restauro do Mosaico Romano em Portugal, PhD Thesis, University of Lisbon, Lisboa.
  • J. Alarcão, 1988, O Domínio Romano em Portugal, Paperback, Publicações Europa-América, Lisboa.
  • J. M. Bairrão Oleiro, 1992, Conimbriga, Casa dos Repuxos in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal. Conventus Scallabitanus. I+II, Conímbriga.
  • M. J. Duran Kremer, 1999, Die Mosaïken der villa Cardilio (Torres Novas, Portugal). Ihre Einordnung in die musivische Landschaft der Hispania im allgemeinen und der Lusitania im besonderen, PhD Thesis, University of Trier, Trier.
  • J. Lancha – P. André, 2000, A villa romana de Torre de Palma in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal, Conventus Pacensis 1, I+II. Lisboa.
  • J. Lancha – C. Oliveira, 2013, Algarve Este in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal, Conventus Pacensis 2, Faro.
  • A. M. Manière-Lévêque, 2012, Xanthos, Part 2, The West Area, Corpus of the Mosaics of Turkey II, Lycia, İstanbul, Ege Yayınları.
  • M. P. Raynaud, 2009, Xanthos, Part 1, The East Basilica, Corpus of the Mosaics of Turkey I, Lycia, İstanbul, Ege Yayınları.
  • H. Stern, 1955, “La mosaïque d’Orphée de Blanzy-lès-Fismes (Aisne)”, Gallia 13-1, 41-77.

From the Concept of Praeparatio Euangelica to the Christianization of Art, Especially in the Choice of Iconographic Subjects of the Roman Mosaic

Yıl 2017, Sayı: 10, 253 - 258, 30.11.2017
https://doi.org/10.26658/jmr.357091

Öz

As the Latin phrase in the above title says, the passage from paganism to Christianity does not arise ex machina,

but it is also prepared through the continuous experience of religiosity in pagan contexts. There is a preparation

that is said to be evangelical, because little by little and in many ways, the Christian Good News reaches

the whole Roman Empire. This is visible in the evolution of classical art, especially in the mosaic, with the best

examples, among other significant myths, of Orpheus’s story. Hence the importance of new approaches to classical

myths, namely in their representation in opus musivum.


Kaynakça

  • M. F. Abraços, 2005, Para a História da Conservação e Restauro do Mosaico Romano em Portugal, PhD Thesis, University of Lisbon, Lisboa.
  • J. Alarcão, 1988, O Domínio Romano em Portugal, Paperback, Publicações Europa-América, Lisboa.
  • J. M. Bairrão Oleiro, 1992, Conimbriga, Casa dos Repuxos in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal. Conventus Scallabitanus. I+II, Conímbriga.
  • M. J. Duran Kremer, 1999, Die Mosaïken der villa Cardilio (Torres Novas, Portugal). Ihre Einordnung in die musivische Landschaft der Hispania im allgemeinen und der Lusitania im besonderen, PhD Thesis, University of Trier, Trier.
  • J. Lancha – P. André, 2000, A villa romana de Torre de Palma in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal, Conventus Pacensis 1, I+II. Lisboa.
  • J. Lancha – C. Oliveira, 2013, Algarve Este in Corpus dos Mosaicos Romanos de Portugal, Conventus Pacensis 2, Faro.
  • A. M. Manière-Lévêque, 2012, Xanthos, Part 2, The West Area, Corpus of the Mosaics of Turkey II, Lycia, İstanbul, Ege Yayınları.
  • M. P. Raynaud, 2009, Xanthos, Part 1, The East Basilica, Corpus of the Mosaics of Turkey I, Lycia, İstanbul, Ege Yayınları.
  • H. Stern, 1955, “La mosaïque d’Orphée de Blanzy-lès-Fismes (Aisne)”, Gallia 13-1, 41-77.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Arkeoloji
Bölüm Makele
Yazarlar

M. Justino Pinheiro Macıel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Macıel, M. J. P. (2017). Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı. Journal of Mosaic Research(10), 253-258. https://doi.org/10.26658/jmr.357091
AMA Macıel MJP. Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı. JMR. Kasım 2017;(10):253-258. doi:10.26658/jmr.357091
Chicago Macıel, M. Justino Pinheiro. “Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı”. Journal of Mosaic Research, sy. 10 (Kasım 2017): 253-58. https://doi.org/10.26658/jmr.357091.
EndNote Macıel MJP (01 Kasım 2017) Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı. Journal of Mosaic Research 10 253–258.
IEEE M. J. P. Macıel, “Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı”, JMR, sy. 10, ss. 253–258, Kasım 2017, doi: 10.26658/jmr.357091.
ISNAD Macıel, M. Justino Pinheiro. “Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı”. Journal of Mosaic Research 10 (Kasım 2017), 253-258. https://doi.org/10.26658/jmr.357091.
JAMA Macıel MJP. Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı. JMR. 2017;:253–258.
MLA Macıel, M. Justino Pinheiro. “Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı”. Journal of Mosaic Research, sy. 10, 2017, ss. 253-8, doi:10.26658/jmr.357091.
Vancouver Macıel MJP. Roma Mozaiğinin İkonografik Konularının Seçiminde Sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica Kavramı. JMR. 2017(10):253-8.

21079                 16193




22516          16207



                                                   16208                          16209



22362