Electronic devices not only make life easier, but also have effects on the environment. Work and social survival technology-intensive device use is also one of the important causes of environmental problems. Especially for new generations, it will be helpful to benefit from the solutions of efficient installations about these effects. Detecting and detecting the existence of green informatics, which plays an active role in the education of new generations, and raising perception and awareness will be a necessary step. The concept of green informatics, which includes this context, has been examined and the detection intervals of green informatics perception of primary and secondary education levels. The scope of the study consists of primary and secondary level teachers working in public and private education centers in Sakarya. 586 primary and secondary school teachers participated in the study. The measurement tool was delivered to the target audience with open controls. It has been determined that these variables, in which teachers' knowledge levels of some green informatics concepts such as carbon footprint, electronic waste, energy star, energy efficient product, EPEAT certificate, TCO certificate are measured, are "energy efficient product" and "electronic waste", the concept with the highest electricity consumption. In addition, among the eighteen behaviors defined on green information technologies, the most common behavioral behavior is "when do I just spread my computer", "if I take a long break from work, I turn off all computer systems", "I just buy a new technological device in it", "don't print out". I try to maintain the page of a document I will receive”. It is seen that among the green informatics concepts defined as the person working at the first level, the behaviors of "I use the screen sleep feature on my computer" and "I study the operating features of the page of a document for which I will get the authority of eLearning" are observed most frequently. In the secondary education level, behavior was not detected at frequent intervals as in the primary education level. At this point, it draws attention to this behavior exhibited by secondary education levels. It has been determined that their management is low against the green informatics concepts in the primary and middle levels participating in the labor in the region.
Green computing management information systems information communication technologies recycling electronic waste
Elektronik cihazların hayatı kolaylaştırmasının yanında çevre üzerinde de etkileri bulunmaktadır. İş ve sosyal hayatta teknoloji yoğun cihaz kullanımı çevre sorunlarının da önemli nedenleri arasındadır. Özellikle yeni nesiller odağında bu etkiler hakkında farkındalık oluşturulması sorunun çözümü noktasında yardımcı olacaktır. Yeni nesillerin eğitiminde etkin bir rol oynayan öğretmenlerin yeşil bilişim hakkındaki algı ve farkındalıklarının tespit edilmesi, algı ve farkındalığın kazandırılması öncelikli olarak atılması gerek bir adım olacaktır. Bu bağlamda çalışmada yeşil bilişim kavramı incelenmiş olup ilk ve orta öğretim kademe öğretmenlerinin yeşil bilişim algısının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın kapsamını Sakarya ilinde bulunan kamu ve özel eğitim kurumlarında görev yapan ilk ve orta kademe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmaya 586 ilk ve ortaöğretim kademe öğretmeni katılmıştır. Ölçme aracı hedef kitleye çevrimiçi ortamda ulaştırılmıştır. Öğretmenlerin karbon ayak izi, elektronik atık, enerji yıldızı, enerji tasarruflu ürün, EPEAT sertifikası, TCO sertifikası gibi bazı yeşil bilişim kavramlarına ilişkin bilgi düzeylerinin ölçüldüğü bu çalışmada öğretmenlerin farkındalık düzeylerinin en yüksek olduğu kavram “enerji tasarruflu ürün” ve “elektronik atık” olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak yeşil bilişim teknolojileri üzerine tanımlanan on sekiz davranış arasında en sık karşılaşılanlar ise “bilgisayarımı yalnızca ihtiyacım olduğunda açarım”, “çalışmaya uzun bir ara vereceksem bütün bilgisayar sistemlerini kapatırım”, “sadece gerektiğinde yeni bir teknolojik cihaz alırım”, “çıktısını alacağım bir belgenin sayfa sayısını azaltmaya çalışırım” olarak tespit edilmiştir. Ayrıca ilköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin tanımlanan yeşil bilişim kavramlarından en sık “bilgisayarımda ekran uyku özelliğini kullanırım” ve “çıktısını alacağım bir belgenin sayfa sayısını azaltmaya çalışırım” davranışını sergiledikleri görülmektedir. Ortaöğretim kademesinde ise ilköğretim kademesinde olduğu gibi sık karşılaşılan bir davranış tespit edilememiştir. Bu noktada ortaöğretim kademe öğretmenlerinin sergiledikleri bu davranış dikkat çekmektedir. Buna karşın çalışmaya katılan ilk ve orta kademe öğretmenlerin yeşil bilişim kavramlarına karşı farkındalıklarının düşük olduğu tespit edilmiştir.
Yeşil bilişim yönetim bilişim sistemleri bilgi iletişim teknolojileri geri dönüşüm elektronik atık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |