Öğretmen adayları için öğretmenlik uygulaması ve uygulama okullarında kazanılan deneyimler, mesleki gelişim ve eğitim süreçlerine hazırlık açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle araştırma, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki deneyimlerine ilişkin algılarını geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, üç aşamalı bir yöntemle gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada, 209 katılımcıyla yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) aracılığıyla ölçeğin yapı geçerliliği değerlendirilmiştir. İkinci aşamada, 149 katılımcıyla gerçekleştirilen Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile ölçeğin faktör yapısı doğrulanmıştır. Üçüncü aşamada ise 47 aday öğretmen üzerinde test-tekrar test analizi yapılarak ölçeğin güvenirliği incelenmiştir. Analizler, ölçeğin "Yöneticiler," "Uygulama Öğretmeni" ve "Ortam" olarak adlandırılan üç faktörlü bir yapıya sahip olduğunu ve önerilen bu yapının DFA ile desteklendiğini ortaya koymuştur. Ölçeğin genel Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .83 olarak hesaplanmış; ayrıca madde-toplam, madde-kalan korelasyonları ve test-tekrar test analizleriyle güvenirliği pekiştirilmiştir. Elde edilen bulgular, geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğunu göstermekte olup, ölçek "Uygulama Okulu Ölçeği2 (ÇOÖ)" olarak adlandırılmıştır.
Uygulama okulu öğretmenlik uygulaması aday öğretmen pedagojik formasyon
This study highlights the significance of teaching practice and the experiences gained in practice schools for prospective teachers, as they play a crucial role in professional development and educational processes. The aim of the research was to create a valid and reliable scale to assess the perceptions of prospective teachers regarding their experiences in practice schools. The study was conducted in three phases. In the first phase, the construct validity of the scale was assessed using Exploratory Factor Analysis (EFA) with 209 participants. In the second phase, Confirmatory Factor Analysis (CFA) was performed with 149 participants to validate the factor structure. The third phase involved evaluating the scale's reliability through test-retest analysis with 47 prospective teachers. The results demonstrated that the scale comprises three factors: "Administrators," "Practice Teacher," and "Environment," with the proposed structure confirmed by CFA. The overall Cronbach's Alpha reliability coefficient of the scale was found to be .83, further supported by item-total correlations, item-remainder correlations, and test-retest reliability. These findings establish that the scale is a valid and reliable tool for measuring prospective teachers' perceptions, and the scale was named the "Application School Scale2 (ASS)"
Practice school teaching practice candidate teacher pedagogical formation
Ethics Committee Approval for this study was obtained by the decision of Istanbul Gelisim University Ethics Committee, dated 05.31.2024 and numbered 2024-08.
No financial support was received for this study from any institution or individual.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |