The
brand is a unique personality that identifies a product, service or person.
Therefore, with the 21st century, brands are no longer differentiated not only
by service and quality but also by visual and communication strategies. At this
point, brands are making intense efforts to identify strategies that will
differentiate them from their products and services to the products they use,
in the colors they use, in the colors they use, in the markets they choose, in
the colors they use, and also in the visual sense to identify strategies that
will create the perception they want in consumers. This implies the importance
of logo and typography concepts. Fonts are aesthetically pleasing, but
functional. When the correct font is used in the right place, it differentiates
the brand in the consumer eye.
Marka bir ürünü, hizmeti veya kişiyi
tanımlayan eşsiz bir kişiliktir. Bu yüzden 21. yy ile birlikte artık markalar
yalnızca hizmet ve kalite bazında değil görsel ve iletişim stratejileriyle de
farklılaşmaktadır. Bu noktada markalar rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda,
kullandıkları logo, seçtikleri renk, ambalaj ve ambalajlarda kullanılan
materyallere kadar ürün ve hizmetlerine onları farklılaştıracak ve görsel
anlamda da tüketicilerde istedikleri algıyı yaratacak stratejileri belirlemek
için yoğun çaba harcamaktadırlar. Bu da logo ve tipografi kavramlarının önemini
ortaya çıkarmaktadır. Yazı tipleri estetik olarak hoş olmakla birlikte işlevsel
olgulardır. Doğru yazı tipi doğru yerde kullanıldığında markayı tüketici
gözünde farklılaştırır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |