Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MCDONALDIZATION IN SPORTS MEDIA: A REVIEW ON THE SOCRATES MAGAZINE”

Yıl 2019, , 467 - 474, 31.10.2019
https://doi.org/10.26809/joa.4.036

Öz

In this study,
McDonaldization that occured in sports media is studied through the analysis of
Socrates magazine. The McDonaldization suggests that four key elements can be
applied to achieve more positive results: efficiency, computability,
predictability and control. However, besides these four elemets there are also
irrational elements which are critical. Sports media has also become a part of
the rationalization process because it is a popular media type of popular
culture. In this study, it is claimed that Socrates magazine and Socrates
magazine youtube channel, which are parts of sports media, are compatible with
McDonaldization princibles and explained with examples. Content analysis was
conducted during the study period and a meeting was held with Socrates
journalist Erman Yaşar.

Kaynakça

  • FRANKLİN, B. (2003), “Mcjournalism: TheMcdonaldization Thesisand Junk Journalism”, Depertment of JournalismStudies, University of Sheffield, UK. https://www.unet.univie.ac.at/⁓a9807630/STEP6SS2006/Franklin.pdf, Erişim Tarihi: 23.12.2018.
  • RİTZER, G. (1996), “Toplumun Mcdonaldlaştırılması”, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RİTZER, G. (2011), “Küresel Dünya”, Çev. Melik Pekdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • SAYGIN, A. U. (2016), “Futbolun Mcdonaldlaşmasına Katkı: Passolig”, Global Media Journal TR Edition.
  • SOLMAZ, B. ve AYDIN, B.O. (2012). “Popüler Kültür ve Spor Merkezlerine Yönelik Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı: 4, Sayfa: 68-82, https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/39517937/5000006399-5000009057-1-PB.pdf , Erişim Tarihi: 13.12.2018
  • TALİMCİLER, A. (2008), “Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 26, Sayfa 89-114, http://www.irfanerdogan.com/dergiweb2008/26/3ahmet.pdf , Erişim Tarihi: 11.12.2018
  • WEBER, M. (2004), ‘Sosyoloji Yazıları’, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • SOCRATES DERGİ YOUTUBE KANALI: https://www.youtube.com/channel/UCvgwLFmnppZoPVBQJwPaNsA

SPOR MEDYASINDA MCDONALDLAŞMA: SOKRATES DERGİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, , 467 - 474, 31.10.2019
https://doi.org/10.26809/joa.4.036

Öz

Bu çalışma Socrates
dergi incelemesi üzerinden spor medyasınında meydana gelen Mcdonaldlaşmayı ele
almaktadır. Mcdonaldlaşma kavramı özellikle fastfood restoranlarının çalışma
stratejilerinin dört temel unsur uygulanarak daha olumlu sonuçlara
ulaşılacağını öne sürmektedir: verimlilik, hesaplanabilirlik, öngörülebilirlik
ve denetim. Ancak bu dört unsurun yanında bir de eleştiri niteliği taşıyan
akıldışı unsurları bulunmaktadır. Spor medyası da popüler kültür bakımından son
dönemlerde ilgi gören bir medya türü olduğundan akılcılaştırma sürecinin bir
parçası haline gelmiştir. Bu çalışmada da spor medyasının bir parçası olan
Socrates dergi ve Socrates dergi youtube kanalının Mcdonaldlaşma prensipleri
ile uyuştuğu iddia edilmekte ve örneklerle açıklanmaktadır. Çalışma sürecinde
içerik analizi yapılmış, Socrates dergi yazarlarından Erman Yaşar ile görüşme
sağlanmıştır.

Kaynakça

  • FRANKLİN, B. (2003), “Mcjournalism: TheMcdonaldization Thesisand Junk Journalism”, Depertment of JournalismStudies, University of Sheffield, UK. https://www.unet.univie.ac.at/⁓a9807630/STEP6SS2006/Franklin.pdf, Erişim Tarihi: 23.12.2018.
  • RİTZER, G. (1996), “Toplumun Mcdonaldlaştırılması”, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RİTZER, G. (2011), “Küresel Dünya”, Çev. Melik Pekdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • SAYGIN, A. U. (2016), “Futbolun Mcdonaldlaşmasına Katkı: Passolig”, Global Media Journal TR Edition.
  • SOLMAZ, B. ve AYDIN, B.O. (2012). “Popüler Kültür ve Spor Merkezlerine Yönelik Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı: 4, Sayfa: 68-82, https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/39517937/5000006399-5000009057-1-PB.pdf , Erişim Tarihi: 13.12.2018
  • TALİMCİLER, A. (2008), “Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 26, Sayfa 89-114, http://www.irfanerdogan.com/dergiweb2008/26/3ahmet.pdf , Erişim Tarihi: 11.12.2018
  • WEBER, M. (2004), ‘Sosyoloji Yazıları’, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • SOCRATES DERGİ YOUTUBE KANALI: https://www.youtube.com/channel/UCvgwLFmnppZoPVBQJwPaNsA
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Melis Tumbul Bu kişi benim

Cumhur Aslan

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Tumbul, E. M., & Aslan, C. (2019). SPOR MEDYASINDA MCDONALDLAŞMA: SOKRATES DERGİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Journal of Awareness, 4(4), 467-474. https://doi.org/10.26809/joa.4.036