Mûsikînin Sinan’ı addedebileceğimiz bir mihenk taşını değerlendirirken, müzik ve mimaride
ulaştıkları zirve örnekleri birlikte ele almak, hatta edebiyatta okumak, Osmanlı medeniyetinin
kodlarını çözmemizde yardımcı olabilir. Doğuda, hususiyetle de İslam’da her ne kadar her şeyin
ancak zıddı ile bilinebildiği kabul edilmekle birlikte Vahdet bakış noktasından zıtlar arasında da bir
mensubiyet farkı olmadığı peşinen kabul görmektedir. Osmanlı sanat anlayışından bahsedecek
olursak, ister musiki ister mimari eseri olsun “tevhid” noktasından tasarlanan bir yapıyla karşılaşırız.
Evaluating Itrî,,a cornerstone of Classical Turkish music who could be recognized as “Sinan of music”, one needs to approach through the best works of architecture, literature, and music in order to break the codes of Ottoman civilization. In the East, and in Islam in particular, although it is no disparity in the affiliation of the opposites. When the understanding of the Ottoman art; in a work of music or architecture is mentioned, , a structure designed from the viewpoint of unity appears
Diğer ID | JA77MU24BG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |