BibTex RIS Kaynak Göster

Batı Trakyalı Türk Öğrencilerin, Okudukları Kitapları Anlama Düzeyleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3S, 285 - 290, 01.09.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, Yunanistan’ın Batı Trakya bölgesindeki ilkokul öğrencilerinin okuma ve
anlama başarılarını farklı değişkenler açısından saptamaktır.Seçilen okuma kitaplarından hazırlanan
45 sorudan oluşan başarı tesninin güvenirlik ve geçerliliği yapılmıştır. Test, KR-20 formülüne uygun
olarak yapılan güvenirlik analizi sonucu testin iç tutarlılıgı katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya 200 ilkokul öğrencisi katılmış ve yapılan analiz sonucu öğrencilerin okudğunu anlmada
orta düzeyde başarılı oldukları; kız öğrencilerin erkek öğrenciler arasında, kızların lehine anlamlı bir
fark olduğu; bölgelere göre de da farklılıklar saptanmış ancak bu farklılıklar anlamlı görülmemiştir.

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3S, 285 - 290, 01.09.2017

Öz

This study aims to investigate the reading comprehension of 200 primary school students living in the Western Thrace, region of Greece, namely Gümülcine and İskeçe through different variables. 45-question- achievement test was prepared from the selected books and its reliability and validity was conducted. To KR-20 the internal consistency of the test is found to be 0.87. The finding shows that the comprehension of primary school students is at the medium level. Additionally, a significant difference is found between the girls and boys and the difference is in favour of girls. Regional differences were also recorded however the difference is relatively minor

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59AC56PD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Yağmur Şahin Bu kişi benim

Gülnur Aydın Bu kişi benim

Abdullah Şahin Bu kişi benim

Mesout Kalın Salı Bu kişi benim

Kübra Emre Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3S

Kaynak Göster

APA Şahin, E. Y., Aydın, G., Şahin, A., Salı, M. K., vd. (2017). Batı Trakyalı Türk Öğrencilerin, Okudukları Kitapları Anlama Düzeyleri Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 2(3S), 285-290.