In this study,
McDonaldization that occured in sports media is studied through the analysis of
Socrates magazine. The McDonaldization suggests that four key elements can be
applied to achieve more positive results: efficiency, computability,
predictability and control. However, besides these four elemets there are also
irrational elements which are critical. Sports media has also become a part of
the rationalization process because it is a popular media type of popular
culture. In this study, it is claimed that Socrates magazine and Socrates
magazine youtube channel, which are parts of sports media, are compatible with
McDonaldization princibles and explained with examples. Content analysis was
conducted during the study period and a meeting was held with Socrates
journalist Erman Yaşar.
Bu çalışma Socrates
dergi incelemesi üzerinden spor medyasınında meydana gelen Mcdonaldlaşmayı ele
almaktadır. Mcdonaldlaşma kavramı özellikle fastfood restoranlarının çalışma
stratejilerinin dört temel unsur uygulanarak daha olumlu sonuçlara
ulaşılacağını öne sürmektedir: verimlilik, hesaplanabilirlik, öngörülebilirlik
ve denetim. Ancak bu dört unsurun yanında bir de eleştiri niteliği taşıyan
akıldışı unsurları bulunmaktadır. Spor medyası da popüler kültür bakımından son
dönemlerde ilgi gören bir medya türü olduğundan akılcılaştırma sürecinin bir
parçası haline gelmiştir. Bu çalışmada da spor medyasının bir parçası olan
Socrates dergi ve Socrates dergi youtube kanalının Mcdonaldlaşma prensipleri
ile uyuştuğu iddia edilmekte ve örneklerle açıklanmaktadır. Çalışma sürecinde
içerik analizi yapılmış, Socrates dergi yazarlarından Erman Yaşar ile görüşme
sağlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 4 |