Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 179 - 184, 27.05.2021
https://doi.org/10.26809/joa.6.2.08

Öz

Kaynakça

  • ARAL, N. & GÜRSOY, F. (2000). Kitabın çocuğun gelişiminde yeri ve önemi. 1. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, (pp. 321-333). Ankara , Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri ve TÖMER Dil Öğretim Merkezi.
  • AZİZ, C. (2002). Pop-up magic. Inspire, Summer (11), 24-26. Sweden: Fagerblads Tryckcentra.
  • BARKER,C.MARY(2007)http://search.barnesandnoble.com/booksearch/isbnInquiry.asp?r=1&z=y&endeca=1&isbn=0723258902&itm=4&afsrc=1Blue Ribbon Press. (1934). http://www.hakes.com/item.asp?Auction=197&ItemNo=80889
  • CARTER, D. A. (2007). http://www.nytimes.com/2007/11/11/books/review/Long-t.html.
  • CASİNİ, F. (2007). http://www.flickr.com/photos/58766374@N00/562864637
  • ERKMEN, N. (1998). Günümüzde Çocuk Kitabı Resimleme Sanatının Önemi. Bahçelievler Belediyesi 1. Sanat Şenliği Konferansı.
  • ERKMEN, N. (1996). Çocuk Kitabı Resimleri. Art Decor 37. 180-186.
  • ERKMEN, N. (1997). Çocuk kitabı resimlemesinde çocukla iletişim kurma sanatı. Kadıköy Belediyesi Halk ve Çocuk Kütüphanesi Konferans Dizisi.
  • EWERS, H. H. (1996). İlk okuma kitabından çocuk romanına- Almanya’ da ilköğretim çağındaki çocuklar için okul dışı okumayı teşvik eden resimli kitaplar
  • Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları Sempozyumu. 184-187.
  • GENOSKO, G. (1999). Mcluhan and Baudrillard. The Master of Implosion, Routledge. London.
  • LLULL, R. (2003), http://www.a-website.org/design/instructional/volvelles.html
  • MCLUHAN, M. (2001), Gutenberg Galaksisi, (Çev. Gül Çağalı Güven). Yapı ve Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Pop up and Movable Books. University of Nort Texas Libraries Web Page. 28 July 2008. from http://www.library.unt.edu/rarebooks/exhibits/popup2/default.htm
  • SPİTZ, L. & POLLACK, A. J. (2008). .
  • http://www.vampandtramp.com/finepress/s/spitz%20&%20pollack.html
  • VESALİUS, A. (2008). http://science.kukuchew.com/2008/06/15/andreas-vesalius-anatomical-drawings/

Three dimensional movable books for children

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 179 - 184, 27.05.2021
https://doi.org/10.26809/joa.6.2.08

Öz

Three dimensional (3D) “pop-ups” are multisensory books appealing to audio, visual and tactile experiences of readers. They bring children and parents together and positively contribute to the educational and cognitive development of children. The design and production process of pop-ups plays an important role in the efficiency of this contribution. The increasing number and demand towards these books in recent years necessitates an interdisciplinary study from the perspective of visual and media arts, related engineering fields (such as paper engineering) and publishing technologies. Pop-up books are also regarded as educational materials, therefore constituting an interesting subject for pedagogy.

Kaynakça

  • ARAL, N. & GÜRSOY, F. (2000). Kitabın çocuğun gelişiminde yeri ve önemi. 1. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, (pp. 321-333). Ankara , Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri ve TÖMER Dil Öğretim Merkezi.
  • AZİZ, C. (2002). Pop-up magic. Inspire, Summer (11), 24-26. Sweden: Fagerblads Tryckcentra.
  • BARKER,C.MARY(2007)http://search.barnesandnoble.com/booksearch/isbnInquiry.asp?r=1&z=y&endeca=1&isbn=0723258902&itm=4&afsrc=1Blue Ribbon Press. (1934). http://www.hakes.com/item.asp?Auction=197&ItemNo=80889
  • CARTER, D. A. (2007). http://www.nytimes.com/2007/11/11/books/review/Long-t.html.
  • CASİNİ, F. (2007). http://www.flickr.com/photos/58766374@N00/562864637
  • ERKMEN, N. (1998). Günümüzde Çocuk Kitabı Resimleme Sanatının Önemi. Bahçelievler Belediyesi 1. Sanat Şenliği Konferansı.
  • ERKMEN, N. (1996). Çocuk Kitabı Resimleri. Art Decor 37. 180-186.
  • ERKMEN, N. (1997). Çocuk kitabı resimlemesinde çocukla iletişim kurma sanatı. Kadıköy Belediyesi Halk ve Çocuk Kütüphanesi Konferans Dizisi.
  • EWERS, H. H. (1996). İlk okuma kitabından çocuk romanına- Almanya’ da ilköğretim çağındaki çocuklar için okul dışı okumayı teşvik eden resimli kitaplar
  • Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları Sempozyumu. 184-187.
  • GENOSKO, G. (1999). Mcluhan and Baudrillard. The Master of Implosion, Routledge. London.
  • LLULL, R. (2003), http://www.a-website.org/design/instructional/volvelles.html
  • MCLUHAN, M. (2001), Gutenberg Galaksisi, (Çev. Gül Çağalı Güven). Yapı ve Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Pop up and Movable Books. University of Nort Texas Libraries Web Page. 28 July 2008. from http://www.library.unt.edu/rarebooks/exhibits/popup2/default.htm
  • SPİTZ, L. & POLLACK, A. J. (2008). .
  • http://www.vampandtramp.com/finepress/s/spitz%20&%20pollack.html
  • VESALİUS, A. (2008). http://science.kukuchew.com/2008/06/15/andreas-vesalius-anatomical-drawings/
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Kılıç 0000-0002-3213-2855

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, A. (2021). Three dimensional movable books for children. Journal of Awareness, 6(2), 179-184. https://doi.org/10.26809/joa.6.2.08