Bu çalışmanın amacı, işletmelerin ihracat
performanslarını iyileştirmeye yönelik ihracat odaklı devlet desteklerinden
olan Ekonomi Bakanlığı “Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında
Tebliğ” kapsamında 2015 yılında
düzenlenen sektörel ticaret heyetlerinin ihracatı artırmaya ne ölçüde hizmet
ettiğinin analizler aracılığıyla değerlendirilmesidir. Bu tez kapsamında,
işletmeler üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiş olup; uygulanan
anket, Ekonomi Bakanlığı veritabanında yer alan sektörel ticaret heyet
programlarına katılan firmalar arasından seçilen toplam 218 firmaya
ulaştırılmıştır. Söz konusu firmalardan 60’ı anket sorularını cevaplamıştır.
Yanıtlanan anket formlarından elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 20.0
versiyonu kullanılmıştır. Bu çercevede, sırasıyla hipotez testleri, korelasyon
ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, pazar araştırması ve pazara giriş
desteği kapsamında düzenlenen sektörel ticaret heyetlerinin işletmelerin
ihracat performanslarına etkisi olduğu tespit edilmiştir.
İhracat Sektörel Ticaret Heyetleri İhracat Performansı Devlet Destekleri
The purpose of this study is to evaluate to which extent sectoral trade
delegations organized in 2015 served to increase exports within the scope of
the Ministry of Economy "Communiqué on Market Research and Market Entry
Support", which is an export-oriented state subsidy for improving export
performance of enterprises. Within the scope of this thesis, a questionnaire
study was carried out on the enterprises; The questionnaire was sent to a total
of 218 companies selected from among the companies in the database of the
Ministry of Economy participating in the sectoral trade delegation programs,
and 60 of them answered the survey questions. IBM SPSS 20.0 version was used in
the analysis of the data obtained from the questionnaire forms that were
answered. Hypothesis tests, correlation and regression analyzes were performed
in this frame respectively. As a result of the analysis, it was determined that
the sectoral trade delegations organized under market research and market entry
support had an effect on the export performance of the enterprises.
Export Sectoral Trade Delegations Export Performance Export Incentives
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |