Pazar bölümlendirme stratejisi günümüz yöneticilerinin ve araştırmacılarının üzerinde çokça tartıştıkları bir konudur. Kavramsal açıdan pazar bölümlendirme stratejisi, tüm pazarın farklı bölümlerine farklı pazarlama programlarının uygulanması ve geliştirilmesini kapsar. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeniliklerin artması ve yaşam standartlarının yükselmesi tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının farklılaşmasına neden olmuş böylece gıda sektörüne olan talep artmıştır. Müşteri taleplerindeki değişmeler ve sektörün hızlı bir şekilde gelişme göstermesi ise rekabetin yoğun olarak yaşanmasına neden olmuştur. Gıda firmalarının hem ürün hem de insan unsuruna dayalı hizmet sunması onları ürün merkezli olmaktan çok modern pazarlamanın bir gereği olan pazar ve müşteri merkezli olmaya yöneltmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmış ve verilerin analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre işletme çalışanları işletme yöneticilerini vizyon sahibi yöneticiler olarak görmemekte ve gelişimlere açık olarak kabul etmemektedirler. Araştırmada yapılmış olan korelasyon testlerine göre pazarlamanın strateji ile arasında kuvvetli bağ bulunmaktadır. Ayrıca işletmenin strateji belirleme çalışmalarında yönetimin genel tutumunun yeri ve önemi oldukça büyüktür, işletmenin pazarlama stratejisi ile işletmedeki genel tutum arasında da kuvvetli bağ vardır. Bu nedenle her bir tutum stratejinin oluşumunda birer yapı taşı olarak belirleyiciliğe sahiptir. Ayrıca pazar bölümlemesi stratejisinin işletme çalışanları bakımından önemli olarak görüldüğü bunun da yönetimin pazar bölümlemesine yönelik tutumu benimsemesi ve bu yönde stratejiler belirlenmesi ile mümkün olduğu söylenebilir. İşletme çalışanları pazar bölümlemeyi önemli ve başarının şartı olarak görmekte, işletme yönetiminin vizyon sahibi olması ve yeniliklere açık olması gerektiğini düşünmekte kendi işletmeleri açısından hem yeniliğe açıklığı sağlayacak hem de önemli bir vizyon oluşturacak pazar bölümlemesinin uygulanması gerektiğini kabul etmektedirler.
The market segmentation strategy is a topic that many of today's executives and researchers are discussing. Conceptually, the market segmentation strategy encompasses the implementation and development of different marketing programs across different segments of the market.With the development of technology, the increase in innovations and the increase in the living standards caused the differentiations of the demands and needs of the consumers and thus the demand for food sector increased. Changes in customer demands and rapid development of the sector caused competition to be intense. The fact that food companies provide services based on both product and human elements has led them to be market and customer-centric rather than product-centered, which is a requirement of modern marketing. In this study, questionnaire technique was used among quantitative research methods and SPSS program was used in the analysis of data. According to the research findings, the employees of the enterprise do not consider the managers of the business as visionary managers and do not accept them as open-minded. According to the correlation tests conducted in the research, there is a strong link between marketing and strategy. In addition, the place and importance of the general attitude of the management in the strategy of the business is quite large, there is also a strong link between the marketing strategy of the enterprise and the general attitude in the enterprise. Therefore, each attitude has a determinant as a building block in the formation of strategy. In addition, it can be said that the market segmentation strategy is seen as important for the employees of the enterprise and that this is possible by adopting the attitude towards the market segmentation of the management and determining strategies in this direction. Business employees consider market segmentation as an important and a requirement of success, think that business management should have a vision and be open to innovations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |