Dijital teknolojilerden, sosyal medyadan ve çevrimiçi alışverişten büyük ölçüde etkilenen önemli bir tüketici demografisini temsil eden Z Kuşağı, satın alma kararlarını verirken sosyal etkiye ve akran görüşlerine önem verdiği bilinmektedir. Bu nedenle, bandwagon etkisinin (sürü psikolojisi) ve çevrimiçi derecelendirmelerinin Z Kuşağının çevrimiçi satın alma davranışını nasıl etkilediğini anlamak, tüketici davranışı çalışmalarında önemli bir araştırma alanı haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı da, Z Kuşağı dijital tüketicilerinin, ürünlerin çevrimiçi inceleme sayısı ve çevrimiçi değerlendirme puanı bilgileri bağlamında, bandwagon, satın alma isteği ve satın almaya yönelik tutumu açısından farklılıklarını incelemektir. Bu doğrultuda Z Kuşağı dijital tüketicisi olan 181 kişiye çevrimiçi anketler uygulanmış ve bandwagon, satın alma isteği ve satın almaya yönelik tutumları ölçülmüştür. Elde edilen verilere 2X2 ANCOVA uygulanmıştır. Yapılan analizin sonuçlarına göre çevrimiçi inceleme sayısı ve değerlendirme puanı grupları bağlamında satın alma isteği ve satın almaya yönelik tutumu açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
Z kuşağı Çevrimiçi değerlendirme puanı Çevrimiçi yorum sayısı Satın alma isteği
Representing an important consumer demographic that is greatly affected by digital technologies, social media, and online shopping, Generation Z is known to value social influence and peer opinions when making purchasing decisions. Therefore, understanding how the bandwagon effect and online ratings affect the online purchasing behavior of Generation Z has become an important area of research in consumer behavior studies. The aim of this research is to examine the differences of Generation Z digital consumers in terms of bandwagon effect, willingness to buy, and attitude toward purchasing in the context of the number of online reviews and online rating score information of products. In this context, online surveys were applied to 181 Generation Z digital consumers and their bandwagon effect, willingness to buy, and attitude toward purchasing were measured. 2X2 ANCOVA was applied to the obtained data. According to the results, it was determined that there were statistically significant differences in terms of willingness to buy and attitude toward purchasing in the context of the number of online reviews and evaluation score groups.
Generation Z Online ratings Number of reviews Willingness to buy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |