Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazar Kurtları: Mahalle Kültürü Bağlamında Bir İnceleme

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 233 - 241, 27.07.2020

Öz

İletişim teknolojilerindeki gelişmeler tüketicilerin pazara ilişkin bilgileri çok çeşitli kaynaklardan almasını kolaylaştırmıştır. Ancak mahalle kültürünün hâkim olduğu bölgelerde tüketicilerin pazara ilişkin bilgi aldığı kaynaklar, kullandığı iletişim biçimi farklılık gösterebilmektedir. Pazar kurtları ağızdan ağıza iletişimi yaygın olarak kullanan, pazardaki fırsatlar, tehditler ve gelişmeler hakkında bilgi veren ve tüketicilerin kararları, tutumları ve davranışları üzerinde etkili olan kişilerdir. Pazar kurtları literatürde geniş kapsamlı çalışılmayan bir kavram olmasının yanı sıra, mahalle kültürü kapsamında irdeleyen bir araştırmaya da rastlanılmamıştır. Bu çalışma ağızdan ağıza iletişim ve pazar kurtlarını kavramsal ve özellikleri açısından mahalle kültürü bağlamında incelemekte, literatüre farklı bir bakış açısıyla katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Abratt, R., Nel, D., & Nezer, C. (1995). Role of the market maven in retailing: A general marketplace influencer. Journal of Business and Psychology, 10(1), 31-55.
  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık.
  • Avcılar, M. Y. (2010). Kişisel Etki Kaynakları ve Ağızdan Ağıza İletişim Ağı. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt 19, Sayı 2.
  • Barnes, S. J., & Pressey, A. D. (2012). In search of the “Meta‐Maven”: An examination of market maven behavior across real‐life, web, and virtual world marketing channels. Psychology & Marketing, 29(3), 167-185.
  • Cheung, C. M., & Thadani, D. R. (2010). The Effectiveness of Electronic Word-of-Mouth Communication: A Literature Analysis. Bled eConference, 23, 329-345.
  • Clark, R. A., & Goldsmith, R. E. (2005). Market mavens: Psychological influences. Psychology & Marketing, 22(4), 289-312.
  • Darıcı, S. (2020). Şeytanın Al Dediği. 1. Baskı, Destek Yayınları, İstanbul. Goldsmith, R. E., Flynn, L. R., & Goldsmith, E. B. (2003). Innovative consumers and market mavens. Journal of Marketing Theory and Practice, 11(4), 54-65.
  • Goodey, C., & East, R. (2008). Testing the market maven concept. Journal of Marketing Management, 24(3-4), 265-282.
  • Higie, R. A., Feick, L. F., & Price, L. L. (1987). Types and amount of word-of-mouth communications about retailers. Journal of Retailing, 63(3), 260-278.
  • Ho, J. Y., & Dempsey, M. (2010). Viral marketing: Motivations to forward online content. Journal of Business Research, 63(9-10), 1000-1006.
  • Karaoğlu, Hüseyin, (2010). Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketici Satın Alma Kararları Üzerine Etkisi ve Borusan Telekom Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Laroche, M., Pons, F., Zgolli, N., Cervellon, M. C., & Kim, C. (2003). A model of consumer response to two retail sales promotion techniques. Journal of Business Research, 56(7), 513-522.
  • Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış (2003), Tüketici Davranışı, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Petrescu, M. (2012). Viral advertising: Conceptual and empirical examination of antecedents, context, and its influence on purchase intentions. Florida Atlantic University.
  • Price, L. L., Feick, L. F., & Guskey-Federouch, A. (1988). Couponing behaviors of the market maven: Profile of a super couponer. Advances in consumer research, 15(1).
  • Price, L. L., Feick, L. F., & Guskey, A. (1995). Everyday market helping behavior. Journal of Public Policy & Marketing, 14(2), 255-266.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Gümüş, M. (2008), Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayıncılık, İstanbul.
  • Şahin, M., & IŞIK, E. (2011). Osmanlı'dan Cumhuriyete mahalle yönetimi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (30), 221-230.
  • Us, A. T. (2007). İşletmelerde motivasyon. İstanbul: İgiad Yayınları.
  • Yolaç, G., & Akyüz, İ. (2015). Tüketici Kararlarında Etkin Bir Role Sahip Olan Pazar Kurtlarının Demografik Özellikleri Üzerine Bir İnceleme-An Investigation Of Demographics On Market Mavens' That Has An Effective Role On Consumer Decision Making. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 133-143.

Word of Mouth Communication and Market Mavens’ A Study in the Context of Neighborhood Culture

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 233 - 241, 27.07.2020

Öz

Developments in communication technologies have made it easier for consumers to obtain market-related information from a wide variety of sources. However, in the regions where the neighborhood culture is dominant, the sources that consumers receive information about the market and the communication style they use may differ. Market mavens' are people who use extensively word of mouth communication, provide information about opportunities, threats and developments in the market and have an impact on consumers' decisions, attitudes and behaviors.'Market wolves' is a concept that has not been studied extensively in the literature. In addition, no research investigating the context of the neighborhood culture was found. This study examines 'word of mouth communication' and 'market wolves' concepts in terms of neighborhood culture and features, and aims to contribute to the literature with a different perspective.

Kaynakça

  • Abratt, R., Nel, D., & Nezer, C. (1995). Role of the market maven in retailing: A general marketplace influencer. Journal of Business and Psychology, 10(1), 31-55.
  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık.
  • Avcılar, M. Y. (2010). Kişisel Etki Kaynakları ve Ağızdan Ağıza İletişim Ağı. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt 19, Sayı 2.
  • Barnes, S. J., & Pressey, A. D. (2012). In search of the “Meta‐Maven”: An examination of market maven behavior across real‐life, web, and virtual world marketing channels. Psychology & Marketing, 29(3), 167-185.
  • Cheung, C. M., & Thadani, D. R. (2010). The Effectiveness of Electronic Word-of-Mouth Communication: A Literature Analysis. Bled eConference, 23, 329-345.
  • Clark, R. A., & Goldsmith, R. E. (2005). Market mavens: Psychological influences. Psychology & Marketing, 22(4), 289-312.
  • Darıcı, S. (2020). Şeytanın Al Dediği. 1. Baskı, Destek Yayınları, İstanbul. Goldsmith, R. E., Flynn, L. R., & Goldsmith, E. B. (2003). Innovative consumers and market mavens. Journal of Marketing Theory and Practice, 11(4), 54-65.
  • Goodey, C., & East, R. (2008). Testing the market maven concept. Journal of Marketing Management, 24(3-4), 265-282.
  • Higie, R. A., Feick, L. F., & Price, L. L. (1987). Types and amount of word-of-mouth communications about retailers. Journal of Retailing, 63(3), 260-278.
  • Ho, J. Y., & Dempsey, M. (2010). Viral marketing: Motivations to forward online content. Journal of Business Research, 63(9-10), 1000-1006.
  • Karaoğlu, Hüseyin, (2010). Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketici Satın Alma Kararları Üzerine Etkisi ve Borusan Telekom Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Laroche, M., Pons, F., Zgolli, N., Cervellon, M. C., & Kim, C. (2003). A model of consumer response to two retail sales promotion techniques. Journal of Business Research, 56(7), 513-522.
  • Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış (2003), Tüketici Davranışı, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Petrescu, M. (2012). Viral advertising: Conceptual and empirical examination of antecedents, context, and its influence on purchase intentions. Florida Atlantic University.
  • Price, L. L., Feick, L. F., & Guskey-Federouch, A. (1988). Couponing behaviors of the market maven: Profile of a super couponer. Advances in consumer research, 15(1).
  • Price, L. L., Feick, L. F., & Guskey, A. (1995). Everyday market helping behavior. Journal of Public Policy & Marketing, 14(2), 255-266.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Gümüş, M. (2008), Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayıncılık, İstanbul.
  • Şahin, M., & IŞIK, E. (2011). Osmanlı'dan Cumhuriyete mahalle yönetimi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (30), 221-230.
  • Us, A. T. (2007). İşletmelerde motivasyon. İstanbul: İgiad Yayınları.
  • Yolaç, G., & Akyüz, İ. (2015). Tüketici Kararlarında Etkin Bir Role Sahip Olan Pazar Kurtlarının Demografik Özellikleri Üzerine Bir İnceleme-An Investigation Of Demographics On Market Mavens' That Has An Effective Role On Consumer Decision Making. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 133-143.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Derya Fatma Biçer 0000-0002-3359-1236

Sefer Darıcı 0000-0002-3630-4511

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Biçer, D. F., & Darıcı, S. (2020). Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazar Kurtları: Mahalle Kültürü Bağlamında Bir İnceleme. Journal of Organizational Behavior Review, 2(2), 233-241.