Bu çalışmada çalışanların bireylerarası iletişim becerilerinin bireysel performans algılarına katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul’da kurumsallaşmış özel bir hastanede çalışan 74 doktor/hemşiredir. Eksik veriler ve uç yanıtlayıcılar çıkarılarak toplam 68 katılımcının verisi analiz edilmiştir. Bireylerarası iletişim becerileri ölçeği (Korkut, 1996) ve bireysel performans ölçeği (Borman ve Motowidlo, 1993; Beffort ve Hattrup, 2003) veri toplama araçlarıdır. Nicel paradigma kapsamında betimsel model, ilişkisel model, karşılaştırmalı model kullanılmıştır. İletişim becerileri ölçeğinin Korkut (1996)’un çalışmasındaki gibi tek boyutlu olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucu, çalışanların iletişim becerileri ve performans değerlendirmelerinin olumlu eğilimde olduğu tespit edilmiştir. İletişim becerileri ile bireysel performans (r= .335, p≤.01), görev performansı (r= .285, p≤.01) ve bağlamsal performans (r= .348, p≤.01) arasında anlamlı ve güçlü ilişkiler bulunmaktadır. İletişim becerileri sırasıyla bireysel performanstaki varyans değişiminin %11.2’sini, görev performansında % 8..1’ini ve bağlamsal performansta %12.1’ini açıklamaktadır. İletişim becerilerinin en çok bağlamsal performans üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Performans hedefine ulaştıran seçme, yerleştirme, eğitim faaliyetlerinde iletişim becerilerine odaklanılması ve söz konusu becerilerin geliştirilmesi önemlidir.
Örgütsel iletişim iletişim becerileri bireysel performans bağlamsal performans sağlık sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |