Bu çalışmanın amacı, organizasyonları rekabet avantajı elde etmek için bilgi yönetimi süreçlerini uygulamaya iten en önemli argümanları belirlemekti, bir grup Iraklı kuruluş için rekabet avantajı elde etmede bilgi yönetimi uygulamasının etkisi, ve demografik değişkenler (iş unvanı, yılların tecrübesi) nedeniyle bir grup organizasyonun rekabet avantajı düzeyinde istatistiksel olarak önemli farklılıkların belirlenmesi. Çalışma, kesitsel tanımlayıcı bir tasarımdır. Veriler 1 Mayıs 2021'den 1 Temmuz 2021'e kadar Irak/Erbil'deki farklı kuruluşlarda toplanmıştır. Araştırmacılar, 450 anketi dağıtmak için internet üzerinden bir program kullandılar. 400 anket alınıp doğru bir şekilde doldurulduğu ve 50 anketin kaybolduğu için çalışma örneklem büyüklüğü 400 kişiydi. Yazarlar, COVID- 19 salgını nedeniyle bilgi almak ve insanlarla röportaj yapmak için kuruluşlara saha ziyaretleri gerçekleştiremedi. Çalışmanın sonuçları, bilgi yönetiminin rekabet avantajı elde edilmesini etkilediğini göstermiştir, rekabet avantajı elde etmede bilgi yönetimi süreçlerini uygulamanın istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi gösterdi, ve Kuruluşlar, bilgiyi kuruluşta yaymaya yardımcı olan hedefler belirlediklerinde daha rekabetçi, daha sürdürülebilir ve etkilidir.
The purpose of the study was to identify the most important arguments that drive organizations to apply knowledge management processes to achieve a competitive advantage, detection the impact of the application of knowledge management in achieving the competitive advantage of a group of Iraqi organizations, and determine statistically significant differences in the level of competitive advantage for a group of organizations due to demographic variables (job title, years of experience). The study was a descriptive cross-sectional design; data was collected in the different organizations in Iraq/Erbil from 1 May 2021 to 1 July 2021. The researchers used an online program to distribute 450 questionnaires. The study's sample size was 400 individuals since 400 questionnaires were received and completed correctly, and 50 questionnaires were missing. The authors were unable to conduct field visits to organizations to acquire information and personally interview people due to the COVID-19 outbreak. The findings of the study indicated that knowledge management affects the achievement of competitive advantage, there was a statistically significant effect of applying knowledge management processes in achieving competitive advantage, the organizations are more competitive, more sustainable and effective when they set goals that help spread knowledge in the organization.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |