Bu çalışma, Afganistan İslam Bankası örneği ile Afganistan'a odaklanarak az gelişmiş ülkelerde İslami bankacılığın zorluklarını araştırmaktadır. Çalışmada ele alınan örneklem, 1) İslami bankacılığın gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerdeki etkilerini, 2) dinin ve İslami kavramın müşteri çekmekteki rolü ve 3) İslami bankacılık yoluyla müşteri kitlesini genişletme stratejileri hakkında bilgi edinme hedefleri takip edilerek incelenmektedir. Özel tam teşekküllü Afganistan İslam Bankası'nın 24 çalışanı ve yöneticilerinden oluşan bir örneklemden kendi geliştirdiği bir anket aracılığıyla veri toplanmıştır. İslami bankacılığın örnek olay incelemeleri ve başarı öyküleri incelendiğinde, İslami bankacılıkla ilgili yenilikçi pazarlama ve bilinçlendirme kampanyalarının daha fazla müşteri çekmede büyük önem taşıdığı tespit edilmiştir. Pazarlama stratejilerinin rafine edilmesi anket aracılığıyla doğrulanmıştır. İslami bankalar geleneksel bankacılıktan pazar payı elde etmek için din ve güven kavramları pazarlama argümanları olarak yeterli görünmediği için daha yenilikçi ürünlerle kendilerini farklılaştırabilirler. Bu çalışma, az ve fazla gelişmiş ülkelerdeki İslami bankalara, belirlenen zorluklarla başa çıkmak ve geleneksel bankalardan pazar payı kazanmak için çözümler getirebilir.
Islamic Banking Challenges Marketing Least Developed countries
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.