Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Etkileyicilerinin Genç Tüketicilerinin Kıyafet Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 418 - 432, 30.12.2022

Öz

Bu çalışma kapsamında, reklam verenler, kanaat önderleri, arkadaşlar/akranlar ve ünlülerin Instagram aracılığıyla genç tüketicilerinin kıyafet satın alma niyetleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu grupların genç tüketicilerin kıyafet satın alma niyetleri üzerindeki etkileri açısından, sosyo-demografik özelliklere göre farklılıkları incelenmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler, 394 kişiden hem çevrimiçi hem de yüz yüze anket yöntemi uygulanarak toplanmış ve analize dâhil edilmiştir. Elde edilen verilere göre, etki büyüklüğü açısından sırasıyla ünlüler, arkadaş/akranlar ve reklam verenler katılımcıların kıyafet satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılırken, kanaat önderlerinin satın alma niyeti üzerindeki etkisi istatistiksel olarak düşük seviyede bulunmuştur.

Kaynakça

  • Abasoğlu, H. D. (2021). Sosyal Medya Reklamcılığında Haksız Rekabet. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Agrawal, J., & Kamakura, W. A. (1995). The economic worth of celebrity endorsers: An event study analysis. Journal of marketing, 59(3), 56-62.
  • Ahmed, N., Farooq, O., & Iqbal, J. (2014). Credibility of celebrity endorsement and buying Intentions: An evidence from students of Islamabad, Pakistan. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 20(6), 1-13.
  • Akar, E., Yuksel, H.F., & Bulut, Z.A. (2015). The impact of social influence on the decision-making process of sports consumers on Facebook. Journal of Internet Applications and Management, 6(2), 5-27.
  • Altıntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Araujo, T., Neijens, P., & Vliegenthart, R. (2017). Getting the word out on Twitter: the role of influentials, information brokers and strong ties in building word-of-mouth for brands. International Journal of Advertising. The Review of Marketing Communications, 36(3), 496-513.
  • Bigumigu (2022). Verilerle İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya Alışkanlıkları.  (Erişim: 02.09.2022), https://bigumigu.com/haber/verilerle-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-aliskanliklari/
  • Bozacı, İ., & Bulat, F. (2020). Instagram Sanal Etkileyicileri ile Moda Pazarlaması: Bir İçerik Analizi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10 (4), 468-478.
  • Bughin, J. (2015). Getting a sharper picture of social media’s influence. McKinsey Quarterly, 3, 8-11.
  • Canöz, K., Gülmez, Ö., & Eroğlu, G. (2020). Pazarlamanın yükselen Yıldızı influencer marketing: Influencer takipçilerinin satın alma davranışını belirlemeye yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 73-91.
  • Cevher, M. F. (2020). Sosyal Medyada Satın Alma Niyetinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 58-69. https://doi.org/10.18221/bujss.754188
  • Chandrasekar, K. S., & Vinay Raj, R. (2013). Family and Consumer Behaviour. International Journal of Management and Social Sciences Research (IJMSSR), 2 (7), 17-20.
  • Çebi, M. S. (2012). Yeniliklerin Yayılmasında Sosyal Taklidin ve Kanaat Önderlerinin İşlevsel Önemi: Gabriel Tarde’ın Sosyal Taklit Teorisi Açısından Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2012 (34), 1-18.
  • Duffett, R. G. (2017). Influence of social media marketing communications on young consumers’ attitudes. Young Consumers, 18(1), 19-39.
  • Dhuhli, I. A., Mukhaini, E., & Ismael, S. (2015). The Impact of Social Media on Consumer Buying Behaviour. Sultan Qaboos University. (Erişim: 02.09.2022), https://www.researchgate.net/publication/275347329_The_Impact_of_Social_Media_on_Consumer_Buying_Behaviour.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook’s ‘Friends’: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal Of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1167.
  • Ersoy, A., & Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Konaklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Gardner, S. (2005). Buzz marketing with blogs for dummies. Wiley.
  • Gerçek, M. (2018). Yöneticiler İçin Psikolojik Sözleşme Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (4), 193-212.
  • Glucksman, M. (2017). The rise of social media influencer marketing on lifestyle branding: A case study of Lucie Fink. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 8(2), 77-87.
  • Gökerik, M., Gürbüz, A., Erkan, I., Mogaji, E., & Sap, S. (2018). Surprise me with your ads! The impacts of guerrilla marketing in social media on brand image. Asia Pacific journal of marketing and logistics, 30(5), 1222-1238.
  • Gürbüz, A., Ayaz, N., & Albayrak, M. (2015). E-Ticarette tüketici satın alma karar süreci: Salzburg-Ankara örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), 377-394.
  • Gürbüz, A., Kılıç, L. İ., & Yeğin, T. (2016). Effects of Remarketıng Implementatıons on Consumers’ Behavıour. Marketing, 6(7), 36-45.
  • Husic, M., & Cicic, M. (2009). Luxury consumption factors. Journal of Fashion Marketing and Management: an international journal, 13(2), 231-245.
  • İnce M., & Bozyiğit S. (2018). Tüketicilerin Instagram Reklamlarına Karşı Tutumlarının Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Y ve Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Beykoz Akademi Dergisi, 6(2), 39-56.
  • İnan, E. E. (2019). Sosyal Medya reklamlarında ünlü kullanımının satın Alma davranışına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Kapil, Y., & Roy, A. (2014). A critical evaluation of generation Z at workplaces. International Journal of Social Relevance & Concern, 2(1), 10-14.
  • Kara, E. (2021). Sosyal Medya Fenomenlerinin Rol Aldığı Turistik Ürün Tanıtımlarının X, Y ve Z Kuşağı Tüketici Algısı ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Master Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaalioğlu, Z. (2015). SPSS’de Output Analizi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Katz, E., & Lazarsfeld, P. F. (2017). Personal influence: The part played by people in the flow of mass communications. Routledge.
  • Kaya, M., & Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (28), 175-193.
  • Kaymaz, Ö. T. (2013, May). Kanaat Önderi Kavramının Yeni Mecrası. İçinde: 11. International Conference on Communication, Media, Technology and Design, North Cyprus.
  • Khan, N.J., Razzaque, M.A. and Hazrul, N.M. (2017). Intention of and commitment towards purchasing luxury products: a study of Muslim consumers in Malaysia. Journal of Islamic Marketing, 8(3), 476-495.
  • Krasniak, M. (2016). Social Influencer Marketing on the Rise: New Research.  (Erişim: 30.04.2022), https://www.socialmediaexaminer.com/social-influencer-marketing-on-the-risenewresearch/#:~:text=The%20same%20study%20by%20TapInfluence,the%20respondents %20finding%20them%20worthwhile.
  • Kocabaş, F., & Elden, M. (1997). Reklam ve Yaratıcı Strateji. Konumlandırma ve Pazar Stratejisinin Analizi, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. Upper Saddle River, New Jersey. Pearson Education.
  • Kotler, P., & Scheff, J., (1997). Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. Harvard Business Press.
  • Levickaite, R. (2010). Generations X, Y, Z: How social networks form the concept of the world without borders (the case of Lithuania). LIMES: Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Matthee, C. (2011). Towards the two-way symmetrical communication model: The use of social media to create dialogue around brands. Master dissertation. Port Elizabeth, SA.: Nelson Mandela Metropolitan University.
  • Mavnacıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişim Sosyal Medya Yönetimi: Kurumsal Blog Odaklı Yaklaşım. İstanbul: Beta.
  • Nanji, A. (2017). The State of Influencer Marketing in 2017. (Erişim: 12.04.2022), https://www.marketingprofs.com/charts/2017/31524/the-state-of-influencer-marketing in-2017? adref=nlt020717
  • Özdamar, K. (2013). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Ankara: Nisan Kitapevi.
  • Recrodigital Marketing (2022). We Are Social 2022: Dünyada ve Türkiye’de İnternet-Sosyal Medya Kullanımı.  (Erişim: 02.10.2022), https://recrodigital.com/dunyada-ve-turkiyede-internet-sosyal-medya-kullanimi-2022/
  • Reeves, T. C., & Oh, E. J. (2007). Generation differences and educational technology research. In J. M. Spector, M. D. Merrill, J. J. G. van Merriënboer, & M. Driscoll. (Eds.) Handbook of research on educational communications and technology (pp. 295-303). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Roesler, P. (2015). How social media influences consumer buying decisions. (Erişim: 12.04.2022), https:// www.bizjournals.com/bizjournals/how-to/marketing/2015/05/how-social-media-influencesconsumer-buying.html
  • Sabuncuoğlu, A., & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2014(38), 1-23.
  • Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z Kuşağının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1068-1081.
  • Solomon, M. R. (2013): Consumer Behavior: Buying, Having and Being. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Sun, Y., Wang, R., Cao, D., & Lee, R. (2021). Who are social media influencers for luxury fashion consumption of the Chinese Gen Z? Categorisation and empirical examination. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5, pp. 481-498). Boston, MA: pearson.
  • Taşdelen, B. (2020). Dijital Çağın Yeni Trendi Sosyal Medya Etkileyicileri: Vloggerların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19 (3), 1071-1098.
  • TDK (2005), Türkçe Sözlük (2005). Ankara: TDK Yayınları.
  • Toksarı, M., & Mürütsoy, M. (2019). Instagramdaki Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 2(8), 586-603.
  • Uzunoğlu, E., & Kip, S. M. (2014). Brand communication through digital influencers: Leveraging blogger engagement. International journal of information management, 34(5), 592-602.
  • Yaakop, A., Anuar, M.M., & Omar, K. (2013). Like it or not: issue of credibility in Facebook advertising. Asian Social Science, 9 (3), 154-163.
  • Yaman, F. (2021). Tüketici Davranışında Bir Fikir Lideri Olarak Influencerlar. Alanya Akademik Bakış, 5 (2), 953-970.
  • Yang, T. (2012). The decision behavior of Facebook users. Journal of Computer Information Systems, 52(3), 50-59.
  • Yaşa, E., & Bozyiğit, S. (2012). Y kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: Mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-46.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(0), 74-85.
  • Yemez, İ. (2016). Doğrulayıcı Faktör Analizi ile Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tutum Ölçeğinin Yapı Geçerliliğinin İncelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de Bir Uygulama. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(2), 97-118.
  • Yıldız, D., & Uzunsakal, E. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Yuva, N., Şahin, A., & Yağcı, M. İ. (2021). Instagram Etkileyicileri Takipçilerinin Satın Alma Davranışını Nasıl Etkiliyor? 25. Pazarlama Kongresi.
  • Yükselen, C. (2013). Pazarlama, Müşterinizle İletişiminizi Güçlendirin. İstanbul: İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası.

The Impact of Social Media Influencers on Young Consumers' Clothing Buying Intentions

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 418 - 432, 30.12.2022

Öz

Within the scope of this study, the effects of advertisers, opinion leaders, friends/peers and celebrities on the intentions of young consumers to buy clothes through Instagram were investigated. In terms of the effects of these groups on the clothing purchase intentions of young consumers, the differences according to socio-demographic characteristics were examined. The data required for the research were collected from 394 people by applying both online and face-to-face survey methods and included in the analysis. According to the data obtained, in terms of impact size, celebrities, friends/peers and advertisers respectively had an effect on the intention of participants to buy clothes, while the effect of opinion leaders on purchase intention was found to be statistically low.

Kaynakça

  • Abasoğlu, H. D. (2021). Sosyal Medya Reklamcılığında Haksız Rekabet. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Agrawal, J., & Kamakura, W. A. (1995). The economic worth of celebrity endorsers: An event study analysis. Journal of marketing, 59(3), 56-62.
  • Ahmed, N., Farooq, O., & Iqbal, J. (2014). Credibility of celebrity endorsement and buying Intentions: An evidence from students of Islamabad, Pakistan. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 20(6), 1-13.
  • Akar, E., Yuksel, H.F., & Bulut, Z.A. (2015). The impact of social influence on the decision-making process of sports consumers on Facebook. Journal of Internet Applications and Management, 6(2), 5-27.
  • Altıntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Araujo, T., Neijens, P., & Vliegenthart, R. (2017). Getting the word out on Twitter: the role of influentials, information brokers and strong ties in building word-of-mouth for brands. International Journal of Advertising. The Review of Marketing Communications, 36(3), 496-513.
  • Bigumigu (2022). Verilerle İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya Alışkanlıkları.  (Erişim: 02.09.2022), https://bigumigu.com/haber/verilerle-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-aliskanliklari/
  • Bozacı, İ., & Bulat, F. (2020). Instagram Sanal Etkileyicileri ile Moda Pazarlaması: Bir İçerik Analizi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10 (4), 468-478.
  • Bughin, J. (2015). Getting a sharper picture of social media’s influence. McKinsey Quarterly, 3, 8-11.
  • Canöz, K., Gülmez, Ö., & Eroğlu, G. (2020). Pazarlamanın yükselen Yıldızı influencer marketing: Influencer takipçilerinin satın alma davranışını belirlemeye yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 73-91.
  • Cevher, M. F. (2020). Sosyal Medyada Satın Alma Niyetinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 58-69. https://doi.org/10.18221/bujss.754188
  • Chandrasekar, K. S., & Vinay Raj, R. (2013). Family and Consumer Behaviour. International Journal of Management and Social Sciences Research (IJMSSR), 2 (7), 17-20.
  • Çebi, M. S. (2012). Yeniliklerin Yayılmasında Sosyal Taklidin ve Kanaat Önderlerinin İşlevsel Önemi: Gabriel Tarde’ın Sosyal Taklit Teorisi Açısından Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2012 (34), 1-18.
  • Duffett, R. G. (2017). Influence of social media marketing communications on young consumers’ attitudes. Young Consumers, 18(1), 19-39.
  • Dhuhli, I. A., Mukhaini, E., & Ismael, S. (2015). The Impact of Social Media on Consumer Buying Behaviour. Sultan Qaboos University. (Erişim: 02.09.2022), https://www.researchgate.net/publication/275347329_The_Impact_of_Social_Media_on_Consumer_Buying_Behaviour.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook’s ‘Friends’: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal Of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1167.
  • Ersoy, A., & Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Konaklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Gardner, S. (2005). Buzz marketing with blogs for dummies. Wiley.
  • Gerçek, M. (2018). Yöneticiler İçin Psikolojik Sözleşme Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (4), 193-212.
  • Glucksman, M. (2017). The rise of social media influencer marketing on lifestyle branding: A case study of Lucie Fink. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 8(2), 77-87.
  • Gökerik, M., Gürbüz, A., Erkan, I., Mogaji, E., & Sap, S. (2018). Surprise me with your ads! The impacts of guerrilla marketing in social media on brand image. Asia Pacific journal of marketing and logistics, 30(5), 1222-1238.
  • Gürbüz, A., Ayaz, N., & Albayrak, M. (2015). E-Ticarette tüketici satın alma karar süreci: Salzburg-Ankara örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), 377-394.
  • Gürbüz, A., Kılıç, L. İ., & Yeğin, T. (2016). Effects of Remarketıng Implementatıons on Consumers’ Behavıour. Marketing, 6(7), 36-45.
  • Husic, M., & Cicic, M. (2009). Luxury consumption factors. Journal of Fashion Marketing and Management: an international journal, 13(2), 231-245.
  • İnce M., & Bozyiğit S. (2018). Tüketicilerin Instagram Reklamlarına Karşı Tutumlarının Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Y ve Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Beykoz Akademi Dergisi, 6(2), 39-56.
  • İnan, E. E. (2019). Sosyal Medya reklamlarında ünlü kullanımının satın Alma davranışına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Kapil, Y., & Roy, A. (2014). A critical evaluation of generation Z at workplaces. International Journal of Social Relevance & Concern, 2(1), 10-14.
  • Kara, E. (2021). Sosyal Medya Fenomenlerinin Rol Aldığı Turistik Ürün Tanıtımlarının X, Y ve Z Kuşağı Tüketici Algısı ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Master Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaalioğlu, Z. (2015). SPSS’de Output Analizi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Katz, E., & Lazarsfeld, P. F. (2017). Personal influence: The part played by people in the flow of mass communications. Routledge.
  • Kaya, M., & Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (28), 175-193.
  • Kaymaz, Ö. T. (2013, May). Kanaat Önderi Kavramının Yeni Mecrası. İçinde: 11. International Conference on Communication, Media, Technology and Design, North Cyprus.
  • Khan, N.J., Razzaque, M.A. and Hazrul, N.M. (2017). Intention of and commitment towards purchasing luxury products: a study of Muslim consumers in Malaysia. Journal of Islamic Marketing, 8(3), 476-495.
  • Krasniak, M. (2016). Social Influencer Marketing on the Rise: New Research.  (Erişim: 30.04.2022), https://www.socialmediaexaminer.com/social-influencer-marketing-on-the-risenewresearch/#:~:text=The%20same%20study%20by%20TapInfluence,the%20respondents %20finding%20them%20worthwhile.
  • Kocabaş, F., & Elden, M. (1997). Reklam ve Yaratıcı Strateji. Konumlandırma ve Pazar Stratejisinin Analizi, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. Upper Saddle River, New Jersey. Pearson Education.
  • Kotler, P., & Scheff, J., (1997). Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. Harvard Business Press.
  • Levickaite, R. (2010). Generations X, Y, Z: How social networks form the concept of the world without borders (the case of Lithuania). LIMES: Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Matthee, C. (2011). Towards the two-way symmetrical communication model: The use of social media to create dialogue around brands. Master dissertation. Port Elizabeth, SA.: Nelson Mandela Metropolitan University.
  • Mavnacıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişim Sosyal Medya Yönetimi: Kurumsal Blog Odaklı Yaklaşım. İstanbul: Beta.
  • Nanji, A. (2017). The State of Influencer Marketing in 2017. (Erişim: 12.04.2022), https://www.marketingprofs.com/charts/2017/31524/the-state-of-influencer-marketing in-2017? adref=nlt020717
  • Özdamar, K. (2013). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Ankara: Nisan Kitapevi.
  • Recrodigital Marketing (2022). We Are Social 2022: Dünyada ve Türkiye’de İnternet-Sosyal Medya Kullanımı.  (Erişim: 02.10.2022), https://recrodigital.com/dunyada-ve-turkiyede-internet-sosyal-medya-kullanimi-2022/
  • Reeves, T. C., & Oh, E. J. (2007). Generation differences and educational technology research. In J. M. Spector, M. D. Merrill, J. J. G. van Merriënboer, & M. Driscoll. (Eds.) Handbook of research on educational communications and technology (pp. 295-303). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Roesler, P. (2015). How social media influences consumer buying decisions. (Erişim: 12.04.2022), https:// www.bizjournals.com/bizjournals/how-to/marketing/2015/05/how-social-media-influencesconsumer-buying.html
  • Sabuncuoğlu, A., & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2014(38), 1-23.
  • Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z Kuşağının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1068-1081.
  • Solomon, M. R. (2013): Consumer Behavior: Buying, Having and Being. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Sun, Y., Wang, R., Cao, D., & Lee, R. (2021). Who are social media influencers for luxury fashion consumption of the Chinese Gen Z? Categorisation and empirical examination. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5, pp. 481-498). Boston, MA: pearson.
  • Taşdelen, B. (2020). Dijital Çağın Yeni Trendi Sosyal Medya Etkileyicileri: Vloggerların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19 (3), 1071-1098.
  • TDK (2005), Türkçe Sözlük (2005). Ankara: TDK Yayınları.
  • Toksarı, M., & Mürütsoy, M. (2019). Instagramdaki Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 2(8), 586-603.
  • Uzunoğlu, E., & Kip, S. M. (2014). Brand communication through digital influencers: Leveraging blogger engagement. International journal of information management, 34(5), 592-602.
  • Yaakop, A., Anuar, M.M., & Omar, K. (2013). Like it or not: issue of credibility in Facebook advertising. Asian Social Science, 9 (3), 154-163.
  • Yaman, F. (2021). Tüketici Davranışında Bir Fikir Lideri Olarak Influencerlar. Alanya Akademik Bakış, 5 (2), 953-970.
  • Yang, T. (2012). The decision behavior of Facebook users. Journal of Computer Information Systems, 52(3), 50-59.
  • Yaşa, E., & Bozyiğit, S. (2012). Y kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: Mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-46.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(0), 74-85.
  • Yemez, İ. (2016). Doğrulayıcı Faktör Analizi ile Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tutum Ölçeğinin Yapı Geçerliliğinin İncelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de Bir Uygulama. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(2), 97-118.
  • Yıldız, D., & Uzunsakal, E. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Yuva, N., Şahin, A., & Yağcı, M. İ. (2021). Instagram Etkileyicileri Takipçilerinin Satın Alma Davranışını Nasıl Etkiliyor? 25. Pazarlama Kongresi.
  • Yükselen, C. (2013). Pazarlama, Müşterinizle İletişiminizi Güçlendirin. İstanbul: İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Öznur Aktaş 0000-0002-0904-0653

Ahmet Gürbüz 0000-0003-2287-9709

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktaş, Ö., & Gürbüz, A. (2022). Sosyal Medya Etkileyicilerinin Genç Tüketicilerinin Kıyafet Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 7(2), 418-432.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.