Metaverse pazarlama endüstrisi üzerindeki potansiyel etkilerinin çok yönlü olması bekleniyor. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin uygulanması, tüketicilerin fiziksel olarak evlerinden çıkmadan ürünlerle etkileşime girmesine olanak tanıyor. Metaverse, mağaza içi deneyimlerin gerçekleştirilmesi için bir fırsat sunar. Ayrıca metaverse markalama seçeneklerinin çeşitliliğinde de artış olması bekleniyor. Sanal reklam panolarının ve müşterilerin sanal giyim tercihlerinin marka bilinirliği üzerindeki etkisini hesaba katmak önemlidir Bu çalışmada, pazarlama alanında yapay zeka ile metaverse arasındaki ilişkileri araştırmayı amaçlanmış olup metaverse alanı içinde yapay zekanın öneminin incelenmesine özel bir vurgu yaparak, metaverse alanında kapsamlı bir SWOT analizi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Metaverse‘e ilişkin çeşitli teknolojileri ve uygulamaları keşfetmek için önemli miktarda araştırmalar yapılmıştır. Buna ek olarak, mevcut literatürde sınırlı ilgi gören metaverse reklamcılığı ve metaverse pazarlaması gibi spesifik konular kapsamlı bir şekilde incelenmiştir.
Yapay Zeka Dijital Pazarlama Metaverse Metaverse Pazarlama Swot Analizi
Yok
The potential effects of the metaverse on the marketing industry are expected to be multifaceted. The application of augmented reality technology allows consumers to interact with products without physically leaving their homes. The metaverse presents an opportunity for the actualization of in-store experiences. Furthermore, it is expected that there will be an increase in the variety of branding options inside the metaverse. It is important to take into account the influence of virtual billboards and customers' virtual clothing choices on brand recognition. In this study, we aimed to investigate the relationships between artificial intelligence (AI) and the metaverse within the domain of marketing and conducted a comprehensive SWOT analysis in the metaverse domain, with a specific emphasis on investigating the significance of AI inside the metaverse realm. Furthermore, a substantial body of research has been undertaken to investigate many technologies and applications pertaining to the metaverse. Besides, the examination of niche subjects such as metaverse advertising and metaverse marketing, which have been somewhat overlooked in existing scholarly works, has been conducted in great depth.
Artificial Intelligence Digital Marketing Metaverse Metaverse Marketing Swot Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.