The research aims to ascertain the presence, orientation, and extent of the association between innovation potential and efficacy by analyzing an organization's innovation culture. This distinctive investigation investigated the efficacy and innovation of organizations in both domestic and international contexts. Simple and multiple linear regression, ANOVA, descriptive statistic, explanatory factor analysis, independent samples t-test, and Pearson correlation analysis were employed to analyze the questionnaire data. Demographic disparities were observed in a variety of categories. This investigation examines the impact of innovation culture on organizational performance and innovation. The regression analysis revealed a statistical correlation between OIC and OE, as evidenced by the p-value. The results indicate that in order to enhance performance and thrive in a rapidly evolving business environment, organizations must cultivate an innovative culture.
Araştırma, bir kuruluşun inovasyon kültürünü analiz ederek inovasyon potansiyeli ile etkinlik arasındaki ilişkinin varlığını, yönünü ve kapsamını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu özgün araştırma, hem yerel hem de uluslararası bağlamlarda kuruluşların etkinlik ve yenilikçiliğini incelemiştir. Anket verilerini analiz etmek için basit ve çoklu doğrusal regresyon, ANOVA, tanımlayıcı istatistikler, açımlayıcı faktör analizi, bağımsız örneklem t-testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Demografik farklılıklar çeşitli kategorilerde gözlemlenmiştir. Bu araştırma, inovasyon kültürünün örgütsel performans ve inovasyon üzerindeki etkisini incelemektedir. Regresyon analizi, p-değerinin de gösterdiği gibi, İEK ile İE arasında istatistiksel bir korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar, performansı artırmak ve hızla gelişen iş ortamında başarılı olmak için kuruluşların yenilikçi bir kültür geliştirmeleri gerektiğini göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnovasyon Yönetimi, Liderlik, Örgüt Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.