Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula yönelik tutumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri nicel yöntemlerle elde edilmiştir. 451 ortaokul öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirillen beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ölçeği ile Alıcı (2013) tarafından geliştirilmiş okula yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde gibi betimsel istatistikler; t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon testleri kullanılmıştır. Araştırmada ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde, okula yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan araştırmada beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, sınıf, egzersiz veya spor yapma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği, sporla ilgilenme değişkenine göre ise anlamlı farklılaştığı belirlenmiştir. Okula yönelik tutumlarının da cinsiyet, sınıf, sporla ilgilenme, egzersiz veya spor yapma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Son olarak ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki ortaya çıkmamıştır. Araştırma bulguları çerçevesinde araştırmacılara yönelik daha büyük örneklem gruplarında ve farklı eğitim kademelerinde bu iki tutumu inceleyen araştırmaların yapılması önerilebilir. Uygulayıcılara yönelik ise öğrencilerin okula yönelik olumlu tutumları arttırabilecek, okulu daha fazla sevip benimseyecekleri okul yapılarını oluşturabilecek çalışmaların yapılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |